Flash90

נתניהו מגנה את המתקפה על המשפחה השכולה: "חייבים לכבד את פסיקת בג"צ"

מהליכוד נמסר כי "כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, רה"מ מקפיד כל חייו לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם - מימין ומשמאל". עוד הוסיפו: "בלי קשר, חייבים לכבד את פסיקת בג"צ שקובעת כי אסור להפגין בסמיכות לביתו של איש ציבור"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו "מגנה בתוקף כל אמירה מסוג זה שקשורה לאובדן השכול, לרבות קריאה מסוג זה שהושמעה בקיסריה" – כך נמסר מהליכוד. בהודעה צוין כי "כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, ראש הממשלה נתניהו מקפיד כל חייו לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם – מימין ומשמאל".

בליכוד הוסיפו כי "בלי קשר, כולם חייבים לכבד את פסיקת בג״צ שקובעת כי אסור להפגין במרחק של פחות מ-300 מטר מביתו של איש ציבור, פסיקה שמופרת בשיטתיות מול בית ראש הממשלה בקיסריה".

כזכור, כמה מתומכיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הפגינו אמש מול בית משפחת פרקש בקיסריה, ששכלה את בנה הטייס, סרן תם פרקש הי"ד, במלחמת לבנון השנייה. תומכי נתניהו מחו על כך שמשפחת פרקש אפשרה לפעילי שמאל להפגין מגג ביתה, הממוקם סמוך לביתו הפרטי של נתניהו.

אם המשפחה, ענת פרקש, ששכלה במלחמת לבנון השנייה את בנה, הטייס סרן תם פרקש, יצאה למפגינים, התעמתה עמם וקראה לעברם בין היתר "תתביישו". בין היתר, המוחים קראו לעברה "עד שלא יהיה שקט אצל ביבי לא יהיה לך שקט", "את מארחת עוכרי ישראל שרוצים לחסל את המדינה", ו-"את מארחת את מי שהורג את הבן שלך".

האם השכולה, ענת, סיפרה כי המפגינים "הגיעו אלינו, מנפנפים דגלי ליכוד ובאו לעקוץ אותנו, משפחה פרטית, על שאנו מאפשרים לאזרחי מדינת ישראל להשמיע לראש הממשלה, שכן שלנו, את מה שיש להם על הלב". לדבריה, "הם באו לתקוף ולומר לנו, 'בושה'. בושה על מה? שאנו משפחה שכולה? 'בושה' שהבן שלנו נתן את חייו בשביל שלהם ולילדיהם ולכל תושבי מדינת ישראל יהיו חיים בטוחים? לאן הגענו?".

"לביבי מקימים גדרות, וילונות שחורים ואמצעי הגנה ולנו אזרחי פשוטים הם עומדים ונותנים במשך שעה לומר את דברי השנאה, הקנאה והתסכול שיש להם על כך שאנו, משפחת פרקש, מאמינים בדמוקרטיה", הוסיפה האם. "זכותם של מתנגדי בנימין נתניהו (ולא השלטון) לדבר אליו ולהשמיע לו את איך שהם מרגישים – להסביר לו שהוא לא מייצג את צרכי העם כולו כולל אלה שעמדו מתחת לחלון ביתנו".

פרקש מחתה נגד התנהלות המפגינים וראש הממשלה. "לאיזה רמה הגעת בנימין נתניהו? עד כמה אפשר עוד לזרוע שנאה, קנאה ולשסע את העם? ליכודניקים יקרים, אשר עמדו הערב מתחת לחלונינו – אנחנו נאבקים בשביל כל אזרחי מדינת ישראל – תם שלנו נהרג גם בשבילכם – מגיע לכולנו יותר טוב", אמרה.

אחותו של פרקש הי"ד כתב כי "התעוררתי הבוקר בחרדה למדינה. איך הגענו למצב שהמוות של אחי הופך למאבק בין צדדים? מותר לא להסכים, לגיטימי להתווכח, זה בסדר להיות תומך נתניהו וזה גם בסדר לתמוך באדם אחר ובדרכו. מותר להיות שכנים שחלוקים אחד על השני ועדין לחיות בשכנות. אחד אוהב מנהיג אחד והשני מאמין במנהיג אחר או ממשלה אחרת. הגידופים וההשמצות האישיות שהורי חטפו הלילה, הם בעיני שפל המין האנושי וקו אדום מסוכן שנחצה".

"אולי בפוליטיקה אני לא מבינה גדולה, אבל זה גם לא הדבר הכי חשוב כרגע. חשוב להיות אדם טוב, לכבד את האחר, לדעת לשים גבולות לעצמך. עצוב לי הבוקר בעיקר על החברה שנהיינו, על הקלות שבה אנו מדברים על נושאים כה כואבים בצורה כל כך הגיונית וקלילה. התקלקלנו, התכערנו, בואו נהיה אנשים טובים יותר, זה חשוב יותר ממי הוא ראש ההמשלה".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ שוחח הבוקר עם דורון פרש, אביו של תום פרקש הי"ד. גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "שוחחתי הבוקר עם דורון פרקש, אביו של תום פרקש ז"ל שנפל במלחמת לבנון ה-2, וביקשתי לחזק את ידיו ואת ידי אשתו ענת, אחרי שמפגינים קראו להם קריאות גנאי מזעזעות רק משום שאירחו מפגינים נגד ראש הממשלה".

"כמי שאיבד אחים רבים לנשק, אני חש בושה הבוקר. יש גבולות שלא חוצים. השיסוי והקיטוב לא יובילו אותנו לשום מקום. בשיחה אמרתי לדורון שגם מול ביתי מתקיימות הפגנות, ושאני פועל מול רשויות החוק על מנת לאפשר אותן. אני מתחייב להמשיך לדאוג שחופש ההפגנה יישמר – לכל אזרח, ומול כל אזרח", דברי גנץ.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין כתב בטוויטר כי "מה שהתרחש מול בית משפחת פרקש הוא לא מחאה. זו אינה דרכנו. ואל תאמרו "אבל", ומספיק עם "לא שמענו אותך כש". פשוט הביטו ואמרו בקול רם: זו לא דרכנו ולא נשתוק, כִּי שֶׁקֶט הוּא רֶפֶשׁ".

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות קריאה על הקמת רעש במסגרת הפגנה שהתקיימה בקיסריה מול בית פרטי, הגיעו שוטרים תוך זמן קצר ופעלו מיידית להרגעת העימותים ולהפסקת הרעש. במהלך הטיפול באירוע ביקשו השוטרים מהמפגינים לזוז לתחילת הרחוב שכן יש איסור להפגין מול ביתו הפרטי של אזרח. המפגינים סירבו.

"השוטרים עצרו לחקירה מפגינה שהקימה רעש באמצעות רמקול, סירבה להזדהות בפניהם, סירבה לעיכוב ובתום חקירתה שוחררה. נמשיך לאפשר לכל אדם את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת החוק והסדר הציבורי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture