צילומים: מירי שמעונוביץ, משרד החוץ

ישראל ובחריין סיכמו על הקמת שגרירויות; אשכנזי הוזמן לביקור בממלכה בקרוב

שר החוץ נפגש עם מקבילו הבחרייני שהגיש לו את אישורם להקמת שגרירות ישראלית במנאמה ובקשה רשמית להקמת שגרירות בחריינית בישראל. אשכנזי ייצא לבחריין בעוד כחודש להשתתף בכנס מנאמה לביטחון. השר הוסיף: "מברך על החלטת הפלסטינים לחזור לשת"פ, הדלת פתוחה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר החוץ גבי אשכנזי אירח היום במשרד החוץ בירושלים את שר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני שהגיע לביקור היסטורי ראשון בישראל בראש משלחת רשמית הכוללת בכירים ממשרד החוץ של בחריין ומשרדי ממשלה נוספים. במהלך הפגישה הגיש שר החוץ א-זיאני לשר אשכנזי איגרת ובה אישור ממשלת בחריין להקמת שגרירות ישראלית במנאמה וכן איגרת בקשה רשמית להקמת שגרירות בחריינית בישראל.

בהצהרה שלו לתקשורת, הזמין שר החוץ הבחרייני את השר אשכנזי לכנס מנאמה לביטחון שיתקיים בדצמבר בבחריין. השר אשכנזי הודה לשר א-זיאני והוסיף כי הוא מקווה כי כבר בביקור זה יוכלו הצדדים לחנוך את הקמת השגרירות במנאמה, אחר שנים רבות של פעילות בלתי רשמית באזור.

שר החוץ אשכנזי בירך את עמיתי הבחריין ואמר כי לאחר חודשים של שיחות טלפון הוא שמח לפגוש אותו לראשונה פנים אל פנים. "זהו יום היסטורי במזרח התיכון שעבר שינויים חיוביים עצומים בחודשים האחרונים. אנחנו מגשימים את השלום שכל הישראלים חלמו עליו כל כך הרבה שנים. נפעל לכך שהחל מה-1 בדצמבר יוכלו אזרחי בחריין לקבל ויזה לישראל באמצעות אתר אינטרנט ייעודי, וכן הפעלת בקרוב טיסות ישירות בין המדינות".

אשכנזי אמר כי "הסכמת ממשלת בחריין להקמת שגרירות במנאמה והאיגרת להקמת שגרירות בחריינית בישראל, הוא רגע היסטורי עבור המדינות. אני מודה על ההזמנה לבקר בבחריין בתחילת חודש דצמבר ומקווה שנוכל לחנוך את הקמת השגרירות כבר בביקור זה".

עוד הוסיף השר אשכנזי ואמר לשר החוץ של בחריין כי "המזרח התיכון ידע יותר מדי סכסוכים ויותר מדי מלחמות. זה הזמן לשלום. אני מברך על החלטת הפלס' לחזור לשיתוף פעולה עם ישראל. ידינו מושטת לשלום והדלת פתוחה לחידוש המו"מ. אני קורא להנהגה הפלסטינית לשוב לשולחן המשא ומתן ללא כל תנאים מוקדמים".

שר החוץ הישראלי הבטיח כי "הוריתי לדיפלומטיה הישראלית להמשיך לקדם יחסים כלכליים ביננו כדי שכל אזרח ישראלי ונתין בחרייני ייהנו מפירות השלום. שמח להודיע שאזרחי בחריין יוכלו לבקש ויזה אונליין לישראל. מבטיח לבוא לבקר במנאמה בקרוב ונמשיך את הדיון שהתחלנו בו היום כדי להמשיך ולקדם את היחסים בינינו, אינשאללה סלאם עליכום, וולקאם".

שר החוץ הבחרייני אמר כי "אני מעודד מאוד מהפתיחות והיעילות של השיח עם אשכנזי. יש רצון הדדי לגרום לשיתוף הפעולה הזה לעבוד ולהדגים כיצד הוא יביא תוצאות חיוביות ברורות למדינותינו ולאזור. דנו בדרכים בהן מדינותינו יכולות לעבוד ביחד כדי להשיג שלום ארוך טווח באזור ויציבות אזורית תוך מאבק בטרור וליצור תרבות של שיח והבנה".

א-זיאני נחת הבוקר בישראל לקראת מפגש הפסגה המשולש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארצות הברית מייק פומפאו. שר החוץ אשכנזי קיבל את פניו של מקבילו הבחרייני בנתב"ג, ומשם יצאו השניים לפגישה משותפת בירושלים. "זה ביקור היסטורי וכל מדינת ישראל מתרגשת", בירך אשכנזי את א-זיאני עם נחיתתו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture