צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

פומפאו בהצהרה המשותפת: "מדינות מזיקות כמו איראן נותרו מבודדות" • צפו

נתניהו אמר הפסגה המשולשת כי "אנחנו בונים גשר לשלום שרבים נוספים יעברו בו בעתיד". מזכיר המדינה הצהיר כי הם "מצפים להשיג הסכם שלום נוסף". שר החוץ הבחרייני: "כדי להשיג שלום במזרח התיכון צריך לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


דברי נתניהו. צילום: לע"מ. תרגום: כאן חדשות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ושר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני, קיימו בצהריים הצהרה משותפת במעון ראש הממשלה בירושלים. לאחר מכן ישתתפו השלושה, יחד עם שר החוץ גבי אשכנזי, בחתימה על מזכר הבנות בתחום התעופה בין ישראל לבחריין.

"היום אנחנו עושים היסטוריה שוב", הכריז נתניהו, "זה הביקור הרשמי הראשון מממלכת בחריין בישראל. זו אבן דרך חשובה בדרך לקידום השלום בין האומות ובאזור. היום אנחנו מרחיבים את היחסים הרבה יותר. אנחנו יוצרים כוח כלכלי עצום לטובת רווחתם של אנשינו. עושים זאת עכשיו, בעודנו מדברים – לא בעתיד הרחוק. השמיים אינם הגבול יותר. היום המלך חאמד ואני בונים גשר של שלום שרבים יעברו בו בעתיד".

ראש הממשלה פנה לפומפאו ואמר: "רק לפני חודשיים עשינו היסטוריה בוושינגטון וחתמנו על הסכמי אברהם. אני רוצה להודות לדונלד טראמפ, מייק פומפאו וג'ראד קושנר על החזון והמנהיגות שהובילו להסכמים בזמן כה קצר. המזכיר פומפאו, אתה מקדם ידידות אמת במזרח התיכון. אני מבקש ממך להעביר לנשיא טראמפ את תמיכת כל מדינת ישראל על סיועו למדינה ולשלום. ישראל ובחריין היו בעלות קשרים רבים לאורך השנים, אך הסכמי אברהם לא היו קורים ללא עזרתו של טראמפ. אני רוצה להודות לו בשם אזרחי ישראל ובחריין. אנו לוקחים צעד חשוב לקראת שלום רחב".


דברי פומפאו. צילום: לע"מ. תרגום: כאן חדשות.

פומפאו אמר הצהרה כי "אתם מוכיחים לכל אלה שאומרים שחזונות לא יכולים להתממש, אתם הופכים חלומות למציאות. אני מקווה שיהיו עוד הרבה הסכמים. הם חשובים מסיבות רבות, הם חשובים לעולם כולו, בהן גם מכיוון שמדינות מזיקות כמו איראן נותרות מבודדות יותר מתמיד עד שלא ישנו כיוון. הם מבשרים למדינות כמו איראן שההשפעה שלה באזור הולכת ונמוגה".

"ההסכמים גם מקדמים את חופש הדת", המשיך מכיר במדינה האמריקני. "המוסלמים יכולים היום להתפלל בחופשיות גדולה יותר על הר הבית בגלל הטיסות הישירות מהאמירויות ומבחריין לישראל, וזה גם סימן לעתיד. הסכמי אברהם מבטאים חזון משותף לשלום ולשגשוג. ההסכמים החדשים בין ישראל לבחריין מממשים את החזון".


דברי א-זיאני. צילום: לע"מ. תרגום: כאן חדשות.

שר החוץ הבחרייני א-זיאני אמר בהצהרתו כי יש לפתור את הסכסוך עם הפלסטינים כדי להעמיק את ההסכם. לדבריו, השלום בין המדינות "יסלול את הדרך לשלום במזרח התיכון כולו. כדי לקדם ולהשיג שלום כזה, צריך לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. אני קורא לשני הצדדים לחזור לשולחן המו"מ ולהשיג את פתרון שתי המדינות, שנתמך על-ידי הקהילה הבינלאומית".

"זהו תענוג עבורי לבקר בישראל בשם מלך בחריין ואני רוצה להביע את הערכתי אליכם. ההזמנה לקדם את הסכמי השלום זה מאוד מוערך וחשוב. היום זכיתי להיפגש עם הנשיא ושר החוץ ואני מצפה לפגישות עם נתניהו ופומפאו", אמר שר החוץ של בחריין והדגיש: "אנחנו מקווים שהסכם השלום בין ישראל ובחריין יוכל לקדם הסכמי שלום נוספים בכל המזרח התיכון".

"בהחלט יש לנו עם מה לעבוד, ואני אופטימי לקראת העתיד", המשיך א-זיאני. "אנחנו מצפים להתאושש מהמגפה הנוכחית ומדגישים את הנכונות שלנו לשתף פעולה בכל נושא הבריאות. השלום יהיה שלום חם, ושני העמים שלנו ירוויחו ממנו. אנחנו נתמקד בסחר, ביזמות, בתיירות, בבנקאות, בריאות, חינוך, טכנולוגיה וחדשנות – וזו רק רשימה חלקית".

שר החוץ הבחרייני בישר כי "אנחנו מצפים לתחילת הטיסות מישראל לבחריין מתחילת 2021. כדי להתחיל את הטיסות האלו, מ-1.12 מערכת הוויזה האלקטרונית תיכנס לפעולה, כדי לאפשר לאזרחי שתי המדינות לנסוע בחופשיות. בנוסף לכך, אנחנו נראה עוד מעט את הפתיחה ההדדית של השגרירויות של שתי האומות, ועל רקע זה נוכל להתחיל את הרשת של התיירות והתרבות וכל הקשרים הנוספים".

צילומים: עמוס בן גרשום /לע"מ

ההצהרה המלאה של נתניהו: "רק לפני חודשיים עשינו היסטוריה בוושינגטון, חתמנו על הסכמי אברהם המכוננים. ברצוני להודות לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולצוות השלום המוכשר של הנשיא, בראשותו של ג'ארד קושנר, על מנהיגותם וחזונם בקידום השלום ההיסטורי הזה. שלושה הסכמי שלום בששה שבועות. אני לא חושב שאפשר להתעלות על זה. היום אנחנו עושים היסטוריה שוב".

"זהו הביקור הרשמי הראשון אי פעם של משלחת שרים מממלכת בחריין למדינת ישראל. הוא מסמל ציון דרך חשוב נוסף בדרך לשלום בין שתי מדינותינו ולשלום באזור. השלום בין ישראל לבחריין בנוי על יסודות יציבים של הערכה הדדית ואינטרסים משותפים. בדומה לישראל, בחריין מכבדת את העבר בזמן שהיא מאמצת את העתיד. בדומה לישראל, בחריין קטנה בגודלה אך גדולה בשאיפותיה. בדומה לישראל, בחריין בנתה כלכלה משגשגת באמצעות טיפוח חדשנות ומיזמים חופשיים. התכוונתי להגיד שכמו ישראל לבחריין יש גז טבעי, אבל לא ארחיב את האנלוגיה הזו מעבר לגבולותיה. לבחריין יש גז טבעי ונפט. עם זאת, היא אינה תלויה במשאבים אלה לבדם. יש לה כלכלה איתנה ומודרנית עם מסחר אלקטרוני וטכנולוגיה פיננסית משגשגים, ייצור אלומיניום חדשני, תעשיית תיירות חדשנית ותחומים רבים אחרים".

"היום, מה שאנחנו עושים בביקור הזה הוא הרחבה של אותם תחומים רבים. מכיוון שמה שאנו עושים הוא לאפשר זרימה חופשית של רעיונות, ממציאים, יזמים בין ישראל לבחריין בשני הכיוונים. אנו משחררים כוח כלכלי אדיר ורב עוצמה, וכוח לשלום לטובת שני העמים שלנו. אנו לא עושים זאת בעתיד הרחוק. אנו עושים זאת כעת, בעודנו מדברים. זה קורה במהירות מדהימה. ישראלים טסים לבחריין, בחריינים טסים לישראל. השמיים כבר לא מהווים את הגבול".

"שר החוץ אלזיאני, אנא מסור למלך חמד את הערצתי הכנה להנהגתו האמיצה ובעלת החזון. ב- 2019, הוד מעלתו אירח פיסגה כלכלית אזורית שהביאה יחד בחריינים, ישראלים, אמריקאים – נציגים מכל רחבי המזרח התיכון ומעבר לו. הפגישה ההיא, שבזמנו זלזלו בה, הייתה למעשה כרוז לדברים טובים שהיו עתידים לבוא. זה היה צעד חשוב מאוד בדרכנו המשותפת לפיוס ושלום. היום המלך חמד ואני בונים גשר של שלום שרבים אחרים יחצו בעתיד".

"מזכיר המדינה פומפאו, מייק, אני מודה לך שוב על ידידותך הבלתי מעורערת. איני אומר זאת כמס שפתיים – ידידות בלתי מעורערת, מתמשכת בכל הזמנים. אני מבקש ממך למסור לנשיא טראמפ את הערכתי העמוקה, ואת הערכתה של אומתנו אסירת התודה על כל מה שהוא וממשלו עשו למען מדינת ישראל ולמען השלום. לישראל ובחריין היו קשרים רבים לאורך השנים. אבל בכנות רבה, היום הזה לא היה קורה, הסכמי אברהם אלה לא היו נחתמים, ללא תמיכתו החיונית של הנשיא טראמפ ומנהיגותו".

"אני מקבל בברכה את כל אורחינו המכובדים מממלכת בחריין ומארצות הברית. אני מודה לכם שהגעתם להיות כאן עמנו לרגל האירוע המיוחד הזה, בעודנו נוקטים בצעד היסטורי נוסף בדרכנו לשלום רחב יותר. ברוכים הבאים כולכם".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "ברצוני גם להביע את תנחומינו, תנחומיי, על ראש ממשלת בחריין המנוח. שלחתי כמובן מכתב ופרסמתי הודעה, אבל הוא היה ידיד נהדר, תומך גדול בשלום והוא יחסר מאוד. אני מנצל גם את ההזדמנות להציע את תקוותיי להצלחה והמשך שיתוף הפעולה עם ראש הממשלה החדש, דבר שלדעתי משקף את הידידות הנפלאה שלנו".

"בנוגע לשאלה של השגרירויות, אנחנו מוכנים לעזור. עד כמה שאני יודע, יש שגרירות אחת או שתיים פנויות שהינן זמינות. תודה רבה לכם. תודה מייק, תודה שר החוץ. זהו יום נפלא לשלום".

צילומים:Menahem Kahana/POOL

צילומים: לע"מ

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture