נתניהו: "לא נאפשר התבססות איראנית, מי שתוקף אותנו – דמו בראשו" • צפו

ראש הממשלה על המתיחות בגבול הצפון: "לפנות בוקר חיל האוויר תקף מטרות משמעותיות של כוח קודס האיראני בסוריה, וגם של צבא סוריה. זאת המדיניות הברורה שאני מוביל מזה שנים. לא נאפשר שום ניסיון של תקיפה נגדנו משטח סוריה. מי שמנסה לתקוף אותנו - דמו בראשו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) כי "לפנות בוקר חיל האוויר תקף מטרות משמעותיות של כוח קודס האיראני בסוריה, וגם של צבא סוריה. זאת המדיניות הברורה שאני מוביל מזה שנים. לא נאפשר התבססות איראנית צבאית נגדנו בסוריה, ולא נאפשר שום ניסיון של תקיפה נגדנו משטח סוריה. מי שמנסה לתקוף אותנו, מי שתוקף אותנו – דמו בראשו".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס מוקדם יותר לנושא ואמר כי "צה"ל תקף הלילה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי בתגובה להנחת המטענים בגבול עם סוריה, בתוך שטח ישראל. אני שב ואומר לאויבינו- ישראל לא תסבול הפרות ריבונות בשום גזרה, ולא תאפשר התעצמות מסוכנת בשום גבול. המשטר הסורי הוא הנושא לאחריות לכל מה שנעשה משטחו ובשטחו".

דובר צה"ל מסר הבוקר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה בסוריה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר. על פי ההודעה, "התקיפה בוצעה בתגובה להנחת זירת המטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה בשטח ישראל, על ידי חוליה סורית שפעלה בהכוונה איראנית".

עוד נמסר כי "חשיפת זירת המטענים אתמול, מהווה הוכחה נוספת לפעילות ההתבססות הממושכת של איראן בסוריה. צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית משטחו וימשיך לפעול ככל שיידרש למיגור ההתבססות האיראנית בסוריה המהווה סיכון ליציבות הביטחונית במרחב. צה"ל שומר על מוכנות גבוהה והיערכות לכל תרחיש".

ארגון האופוזיציה הסורי – המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי עשרה בני אדם נהרגו בתקיפה הישראלית הלילה בסוריה, בהם שלושה קצינים מצבא אסד וחמישה איראנים שככל הנראה שייכים לכוח קודס. לגבי האנשים האחרים לא ידוע אם הם אזרחים לבנונים או עיראקיים. לדיווח אין אישור ממקורות רשמיים בסוריה או באיראן.

גורם צבאי סורי מסר כי שלושה אנשי צבא נהרגו, חייל נפצע ונזקים נגרמו כתוצאה מהתקיפה הישראלית. לפי הגורם, התקיפה בוצעה מכיוון הגולן לעבר האזור הדרומי של המדינה. על פי טענות סוכנות הידיעות, כמה טילים ישראליים יורטו בשמי הבירה וסדרה ארוכה של פיצוצים נשמעו ברחבי העיר. כבכל מקרה של תקיפה, בצה"ל העלו את הכוננות בצפון ותגברו את מערך כיפת ברזל, אך נכון לעכשיו אין שינוי בהנחיות לתושבי הגולן.

דובר צה"ל תת אלוף הדי זילברמן אמר הבוקר כי "תקפנו שמונה מטרות מהחזית ועד למרחב דמשק, בהם מפקדה ראשית של הכוחות האיראניים ליד שדה התעופה בדמשק. בנוסף, תקפנו מתחם מגורים חשאי שמארח בכירים איראנים, דרומית מזרחית לדמשק, אך התקיפה לא בוצעה במרכז המתחם כדי להעביר להם את המסר".

זילברמן המשיך ואמר: "תקפנו גם את מפקדת דיוויזיה 7 במרחב הדרומי של רמת הגולן הסורית. פועלים ממנה אנשי כוח קודס ומקדמים פיגועי טרור נגד ישראל, ומתוכה מבוצעת פעילות טרור. בנוסף תקפנו סוללות טילי נ"מ מתקדמים, כי גם הלילה בוצע ירי לעבר המטוסים והחימושים שלנו. התקיפות נועדו להדהד את המסר שלא נאפשר התבססות איראנית בכלל, בטח לא ליד הגבול, ושלא נאפשר למשטר הסורי להתעלם מהפעולה הזו".

זילברמן העביר מסר לאיראנים והסורים: "ישראל לא תאפשר התבססות אירנית בסוריה. אנחנו פועלים נגד המארח הסורי ונגד אורח האיראני. אנחנו מצפים מכוח האו"ם לממש את הסמכות שלו. אנחנו בכוננות לכל תרחיש. האיראנים רידדו את כוחותיהם והלכו מזרחה אבל לא נעלמו מסוריה ועדיין מכווינים פח"ע (פעילות חבלנית עוינת) על הגבול ולכן פעלנו. אמצעי לחימה אירניים ממשיכים להיכנס לסוריה ומליציות שיעיות פועלות בשטח בהכוונה איראנית".

"בחודשים האחרונים אנחנו עוקבים אחר כוח קודס שפועל באזור הזה בעזרת סיורים, תצפיות ואמצעים נוספים מהרגע שיש לנו חשד לסבירות גבוהה להנחת מטענים". דובר צה"ל הוסיף כי ההערכה היא שהמטענים שנחשפו אתמול הוטמנו לפני כמה שבועות על ידי שכירי חרב תושבי האזור בהכוונה איראנית.

תא"ל זילברמן הבהיר כי בחודשים האחרונים צה"ל עוקב אחרי ניסיונות כוח קודם להניח זירות מטענים, בדגש על דרום רמת הגולן. "כוח של פלוגת ציוד מכני כבד מאוגדה 210 נטרלו שלושה מטעני כלימגור בהצלחה", סיפר. "נקודת הנחת המטענים הייתה במוצב 116, עליו ממוקם בית החולים מזור לדך (מרכז רפואי של צה"ל שסייע לפליטים סורים – א"ב)".

כזכור, כוח צה"ל חשף אתמול זירת מטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה, בדרום רמת הגולן בשטח ישראל. כוחות הנדסה קרבית נטרלו את זירת המטענים שנחשפה, סמוך למרחב בו סיכל כוח צה״ל ניסיון הנחת מטענים לפני כשלושה חודשים. "צה״ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו ולא יאפשר כל פגיעה בריבונות ישראל", נמסר.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture