צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

פומפאו הכריז לצד נתניהו: "מחלקת המדינה תגדיר את ארגוני ה-BDS כאנטישמיים" • צפו

מזכיר המדינה נפגש עם ראש הממשלה ואיים בסנקציות נוספות על איראן: "נכריז על עוד גופים ואישים איראנים כגורמי טרור". הוא הוסיף: "משוגע שארה"ב לא הכירה עד הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל". נתניהו: "היחסים בין ישראל לארה"ב הגיעו לשיאים חדשים בממשל טראמפ"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו הכריז היום (חמישי) כי מחלקת המדינה האמריקנית תתייחס לארגוני BDS כארגוני שנאה המפיצים אנטישמיות, והדגיש כי ארצות הברית תמשוך את תמיכתה בכל הארגונים שמקדמים ב-BDS, "תנועה שהוא השווה לסרטן", כלשונו. "מחלקת המדינה תגדיר את ארגוני ה-BDS כאנטישמיים. אני יודע שזה נשמע מובן מאליו, אבל אנחנו ננקוט בצעדים שיגדירו אותם כך וייאפשרו להיאבק בהם".

פומפאו אמר את הדברים בתום פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבוקר בירושלים. בנוגע להסכמי אברהם עם איחוד האמירויות, אמר פומפאו כי הוא בטוח שיהיו עוד כמוהם: "אנשים הבינו שהדבר הנכון לעשות הוא להכיר בישראל". באשר לפעילות יוניפי"ל בגבול לבנון, פומפאו אמר כי הוא מקווה שהארגון ימלא את המנדט שלו, אך אם לא יעשה זאת – "נצטרך לבחון דרכים אחרות".

פומפאו אמר כי שוחח עם נתניהו על הדרכים שבהם ניתן יהיה להגן על מדינות האזור מפני תוקפנותה של איראן. "איראן מדינה תומכת טרור וארה"ב מספקת תמיכה לקמפיין נגדה שיימשך במלוא המרץ. נכריז על עוד גופים איראנים ואישים איראנים כגורמי טרור. נעמוד לצד העם האיראני נגד הפגיעה בו. אנו רוצים שלום וביטחון לכל האזור ולישראל".

"הסתכלנו על העיר העתיקה היום. השלום והשגשוג המוגבר שהשגנו ביחד זה היסטורי, ועליך להיות גאה. גם הנשיא טראמפ גאה בעבודה שעשינו יחד", אמר פומפאו לנתניהו. "אני גאה בהסכמי אברהם ובטוח שיהיו נוספים, ושזה יימשך כי אנשים הדורשים שלום בכל האזור מבינים שישראל היא שותפה מעולה בכל הנושאים. אני סמוך ובטוח שהנהירה לשלום תמשיך".

לדבריו, זה "משוגע" שארצות הברית לא הגדירה את ירושלים בירת ישראל במשך עשורים, וכי עשתה זאת רק תחת ממשל טראמפ. פומפאו הוסיף כי מחלקת המדינה טעתה בהתנהלותה בנוגע להתיישבות, וכי הם מצאו את הדרך לעשות את הדבר הנכון: "העברנו את השגרירות. כמה פשוט וכמה צודק. אני זוכר שהייתי בקונגרס והזהירו שאם נעשה זאת תהיה מלחמה. היום אבקר ברמת הגולן – עוד החלטה היסטורית של טראמפ להכיר במציאות".

נתניהו אמר כי "הייתה לנו הרגע שיחה מאוד פרודוקטיבית ואישית בזמן שהסתכלנו על חומותיה של ירושלים. זה הזכיר לי כמה הקשר שלך למדינה היהודית הוא עמוק ומשמעותי. הענקתי לך במתנה תנ"ך ואמרתי שלעם הספר לא היה ידיד טוב יותר, ואני מתכוון לכך. ברצוני להביע גם את הערכתי לידידות האישית שלנו וכל מה שנלווה לה. לכן, כל מילה שאני אומר כאן מגיעה מהלב".

"הדבר הראשון שעליי לעשות הוא להביע את תנחומיי על מותם של ששה מחברי כוח המשקיפים הרב-לאומי בסיני. אתה היית חייל ואתה מכיר את הכאב של אובדן אנשים. הם נהרגו בשבוע שעבר בתאונה טרגית. שלחתי הודעה על כך, אך אני רוצה להגיד את זה לך ישירות. הם נהרגו עם אנשי צוות נוספים של כוח שמירת השלום מצרפת וצ'כיה. אנו מכבדים את זכרם, מחשבותינו ותפילותינו עם משפחותיהם".

"מייק, במשך ארבע השנים האחרונות עבדנו יחד קרוב. תחילה כשהיית מנהל ה- CIA ולאחר מכן כמזכיר המדינה. משתי נקודות התצפית הייחודיות האלה, אתה רואה ממקור ראשון הוכחות למה שאמרתי במשך שנים רבות: שלארצות הברית אין ידידה טובה ממדינת ישראל, ואתה יכול להעיד על כך במגוון דרכים. אבל עבדת גם קשה כדי להוכיח את הדבר השני שאמרתי במשך שנים רבות, ואתה תרמת לכך רבות באופן אישי, שלישראל אין ידידה טובה בעולם מארצות הברית".

"במהלך ארבע השנים האחרונות תחת הנשיא טראמפ והצוות הנפלא שלו בראשותך, בראשות השגריר פרידמן, ג'ארד קושנר ואחרים, הברית של ישראל עם ארצות הברית הגיעה לגובה חסר תקדים. הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הכירה בירושלים כבירתה של ישראל והעבירה את שגרירותה הנה; הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הכירה בריבונות ישראלית על רמת הגולן; הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית נסוגה מהסכם הגרעין המסוכן עם איראן, הטילה סנקציות משתקות על המשטר האיראני וחיסלה את המגה-טרוריסט קאסם סולימאני; הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הציעה את תכנית השלום הראשונה המציאותית באמת בין ישראל לפלסטינים; והודות לנשיא טראמפ ישראל יכלה לכונן שלום עם שלוש מדינות ערביות – איחוד האמירויות, בחריין וסודאן".

"ישראל אסירת תודה עמוקה על כל מה שהנשיא טראמפ עשה, יחד איתך ועם האחרים בצוות, על מנת לחזק את ישראל ולקדם שלום, וישראל אסירת תודה עמוקה לך מייק על תמיכתך הבלתי מעורערת. תחת מנהיגותך ב- CIA ובמחלקת המדינה, חיזקת את הברית בין ישראל לארצות הברית. בתקופת כהונתך ב- CIA, שיתוף הפעולה המודיעיני נעשה חזק מאי פעם, מה שהגביר את הביטחון של שתי המדינות שלנו. תחת מנהיגותך במחלקת המדינה, נציגיה של ארצות הברית באו"ם ובפורומים בינלאומיים אחרים הגנו על ישראל באופן בלתי מתנצל, ללא הצטדקויות או תקינות מלאכותית, פשוט הגנו על ישראל – הגנו על מה שצודק והגנו על מה שנכון. ארצות הברית עמדה בנחישות מול עיוות הצדק בבית הדין הפלילי הבינלאומי. אני רוצה להודות לך על מעורבותך האישית בכל הדברים האלה. כל מה שמניתי מערב את תרומתך האישית גם כן. ארצות הברית גם דחתה את ההנחות לגבי המעמד החוקי של הקהילות הישראליות ביהודה ושומרון".

"הודות למאמציך האדירים, להוציא לפועל את קמפיין 'מקסימום לחץ' של הנשיא טראמפ, הופעל לחץ על איראן וראינו ירידה בכמות התמיכה שהם מעניקים לגרורותיה השונות באזור. שתים עשרה הנקודות שלך קבעו את הסטנדרט למה שאיראן צריכה לעשות אם היא רוצה שיתייחסו אליה כמו מדינה נורמלית. אלה שטוענים ש-12 הנקודות שלך הן לא הכרחיות או לא מציאותיות פשוט רוצים לתת לאיראן פטור. פטור מהרקורד הזוועתי של איראן בכל הנוגע לזכויות אדם, פטור מתמיכתה של איראן בטרור, פטור מתוקפנותה של איראן באזור, פטור מפיתוח הטילים המסוכן של איראן, וגרוע מכל, פטור מתכניתה של איראן לפתח נשק גרעיני במטרה מפורשת להשמיד את ישראל ולכבוש את המזרח התיכון. העריצים של טהראן לא ראויים לפטורים".

"על כל זה ועוד, ישראל אסירת תודה לך. אני אסיר תודה לך. תודה לך מייק על הידידות הנהדרת שלך ועל תרומתך יקרת הערך לברית ביננו ולביטחונה של ישראל ולהרחבת מעגל השלום. תודה לך ידידי, ואנו מקווים לראותך שנה הבאה בירושלים".

צילומים: עמוס בן גרשום/ לע"מ

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture