Marc Israel Sellem/POOL

קואליציה במשבר: נתק מוחלט בין הליכוד לכחול לבן בנושא התקציב

בעבר המגעים היו מתקיימים בין ניסנקורן ויריב לוין ובין השרים אלקין וטרופר, אך נכון להיום אינם פעילים כלל סביב נושא התקציב. הדיווח מגיע על רקע הפרסום אמש לפיו גנץ החליט להקים במשרד הביטחון ועדת חקירה במשרד הביטחון שתבדוק את פרשת הצוללות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

המתיחות בקואליציה עולה שלב: לאחרונה שורר נתק מוחלט בין הליכוד לכחול לבן בכל מה שקשור למשבר סביב תקציב המדינה. בשלב זה אין מו"מ בין הצדדים ובנוסף אין אפילו נסיונות לייצר ציר לצורך שיחות או לצורך חידוש המגעים. שני צירי הקשר שהיו פעילים בעבר בין שר המשפטים ניסנקורן ויו"ר הכנסת יריב לוין ובין השרים אלקין וטרופר, אינם פעילים כלל סביב נושא התקציב. כך גם ציר הישיר של נתניהו וגנץ -כך דיווח העיתונאי זאב קם ב'כאן'.

למעשה, כבר כמה שבועות שאין כלל שום ניסיון לייצר פתרון למשבר וכרגע שני הצדדים משדרים אחד לשני שהם השלימו עם ההחלטה ללכת לבחירות. על דבר אחד כבר אין מחלוקת – בלוח הזמנים שנותר עד לפיזור הכנסת, ב- 23 בדצמבר, אין אפילו אפשרות טכנית לאשר את תקציב 2021.

כזכור, אמש (רביעי) החליט שר הביטחון בני גנץ החליט להקים ועדת חקירה במשרד הביטחון שתבדוק את פרשת הצוללות – כך דווח ב'חדשות 12'. הוועדה לא נועדה ליצור הליך פלילי אלא לבדוק את הליך הרכש. הרכב הוועדה עדיין לא נקבע והכוונה היא להעמיד שופט עליון או מחוזי בדימוס בראשה, ולצרף שני חברים עם ניסיון והבנה ברכש בחיל הים ובצה"ל.

על פי הדיווח של אמנון אברמוביץ', הוועדה תפעל על פי חוק השיפוט האזרחי, ותוכל להכריח כל אזרח, כולל ראש הממשלה, להתייצב בפניה, כשמי שמסרב יכול להישלח למאסר. ראש הממשלה נתניהו, עורכי דינו ומקורביו צפויים לקבל זימון לוועדת החקירה לוועדה אין משמעות פלילית, למעט במקרה שאחד העדים יעיד עדות שקר.

בלשכת גנץ הכחישו את הדיווחו ומסרו כי "כפי ששר הביטחון אמר בקולו מספר פעמים – מערכת הביטחון הונחתה לבדוק את האופציה להקמת ועדת בדיקה מקיפה בנושא רכש הצוללות וספינות המגן. כאשר תסתיים הבחינה ותתקבל החלטה – נעדכן".

מהליכוד נמסר בתגובה: "רק לפני 4 חודשים הסביר גנץ כי אין סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה ״לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה״. עכשיו פתאום הוא ״שוקל״ זאת. מה נשתנה בינתיים? תשובה: כחול לבן מתרסקת בסקרים ומחפשת דרך לקושש קולות על ידי תרגילי סרק נגד ראש הממשלה נתניהו. מוטב שכחול לבן יצטרפו לראש הממשלה בעבודה משותפת למען הצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל, במקום לעסוק בתרגילים פוליטיים מגוחכים".

בתוך כך, ב'חדשות 13' דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ נועדו אמש בקריה שבתל אביב לצורך דיון ביטחוני, שבסופו גם קיימו ביניהם פגישה פוליטית ושוחחו על התקציב. בסוף הפגישה, לא הושגו הסכמות בין השניים באשר לסוגיית התקציב – זאת למרות שהאולטימטום שאותו הציב בעבר גנץ הולך ומתקרב.

שלשום מתחו שרים וחברי כנסת בכחול לבן ביקורת על האופן שבו מנהל יו"ר המפלגה בני גנץ את משבר התקציב. לדבריהם, המסר של גנץ במהלך המשבר אינו אחיד ואינו ברור כשבשלב אחד הוא מחריף את הטון ומעביר מסר שהוא הולך עד הסוף ובשלב אחר הוא נשמע כאילו פניו לכיוון של פשרה עם נתניהו והליכוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ וזנבותיו אפסים מאופסים!
ביב במקומם, היה מציע תקציב דו שנתי ע"י שר אוצר אלטרנטיבי – ומקבל רוב במליאה.
וכל זאת במידה והיה מתקפל מאה פעם דקה, ולא היה ממש 'מזמן' את מילוי ההסכם הקואליציוני ולוקח בכח את משרד ראש הממשלה במסגרת ההסכם ו'חוק החליפי'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture