א - חוסיין ובכירים ברש"פ. צילום: טוויטר

לאחר החזרת התיאום הביטחוני: הרש"פ וישראל סיכמו על העברת כספי המסים

א-שיח כתב לאחר הפגישה בחשבון הטוויטר שלו כי הרשות וישראל הסכימו על העברת כספי המסים שבהם החזיקה ישראל בחצי שנה האחרונה ואותם סירבה לקבל הרשות. א-שיח' הוסיף כי בפגישה עמדו הצדדים על חשיבות ההסכמים החתומים וכי הוסכם לקיים פגישה נוספת בהמשך

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר הודעת הרש"פ על חידוש התיאום מול ישראל. היום (חמישי) התקיימה פגישה ראשונה בין בכירים ישראלים לפלסטינים. הפגישה שהתקיימה ברמאללה הייתה בין מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף כמיל אבו רוקון ובכיר הרשות חוסיין א שייח, האחראי על הקשרים עם ישראל מטעם הרשות. לדברי מקור פלסטיני, הצדדים דנו במתווה החזרת הקשרים בין הצדדים לקדמותם – כך פורסם ב'כאן'.

א-שיח כתב לאחר הפגישה בחשבון הטוויטר שלו כי הרשות וישראל הסכימו על העברת כספי המסים שבהם החזיקה ישראל בחצי שנה האחרונה ואותם סירבה לקבל הרשת הפלסטינית. א-שיח' הוסיף כי בפגישה עמדו הצדדים על חשיבות ההסכמים החתומים בין ישראל לרשות הפלסטינית וכי הוסכם לקיים פגישה נוספת בהמשך.

כזכור, לפני יומיים הודיעה הרשות הפלסטינית כי היא משיבה את התיאום הביטחוני והאזרחי עם ישראל, אחרי הקפאה שנמשכה מחודש מאי. השר לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח, הודיע הערב (שלישי) כי "על רקע המגעים שערך הנשיא אבו מאזן בעניין מחויבות ישראל להסכמים החתומים עמנו, ובהסתמך על המסרים הרשמיים הכתובים שקיבלנו שמוכיחים את מחויבות ישראל לכך, יחודשו היחסים עם ישראל כפי שהיו".

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, אמר בשיחת זום עם מכון המחקר האמריקני "המועצה ליחסי חוץ" כי מדינות באירופה תיווכו בין הרשות הפלסטינית לישראל בכל הנוגע לחידוש התיאום. לדבריו הפלסטינים הציבו לישראל שלושה תנאים, וביקשו שתבחר אחד מהם בתמורה לחידוש התיאום.

לדברי פקידים ישראלים בכירים שצוטטו ב'וואלה', תתקיים פגישה מידית עם בכירים ברשות הפלסטינית כדי להחזיר את יחסי העבודה הסדירים לקדמותם. פקידים ישראלים בכירים אמרו כי א-שייח שלח לפני כשבוע מכתב למתאם הפעולות בשטחים, ושאל אם ישראל מחוייבת להסכמים. מתאם הפעולות בשטחים השיב היום מכתב לשר הפלסטיני, בו הדגיש את מחויבותה של ישראל. כתוצאה מכך, הודיעו הפלסטינים על חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי.

ב'ווינט' דווח כי במערכת הביטחון הופתעו לטובה מהתשובה החיובית שהתקבלה מהרשות הפלסטינית להפצרות הישראליות להשיב את התיאום, ומייחסים את השינוי לגל השני של הקורונה – שהכה בשני צדי הקו הירוק – ובבחירתו של ג'ו ביידן לנשיאות ארה"ב. בעיניים ישראליות, לא מן הנמנע שהשבת התיאום תרחיק את הסיכוי לפיוס הפנים-פלסטיני בין פת"ח לחמאס, שהתחזק בשבועות האחרונים. עם החזרת התיאום, צפויים מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לשוב ולעצור פעילי חמאס בגדה.

ב'חדשות 12' דיווחו כי מי שהיה אמון על המגעים מול הרשות היה שר הביטחון בני גנץ, ומלשכתו מסרו כי בשבועות האחרונים התקיימו חילופי מסרים באמצעות שליחים בין גנץ לבין הפלסטינים בנושא. כתוצאה מכך, ישראל והרשות הפלסטינית קרובות מאוד לחידוש התיאום ביניהן. שר הביטחון גנץ ומתאם הפעולות בשטחים הדגישו לאורך כל הדרך במסרים שהועברו לפלסטינים שהתיאום הוא קודם כל אינטרס שלהם ושל התושבים אבל ברור שזה יסייע גם למאמץ הביטחוני של ישראל. עוד נמסר מטעמו של שר הביטחון כי בחירתו של ביידן לנשיא ארה"ב מאפשרת לפלסטינים "אופק" ו"תירוץ לרדת מהעץ עליו טיפסו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture