Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו מברך על הסרת ההגבלות מפולארד: "מצפה שג'ונתן יגיע בקרוב לישראל"

ראש הממשלה הגיב בצאת השבת לבשורה ואמר כי הוא "מבקש לחזק אותו ואת אסתר, יחד עם כל אזרחי ישראל". לשכת רה"מ: "נתניהו היה מחויב לשחרורו במשך שנים רבות ופעל למען החזרתו ללא לאות". השר אדלשטיין: "המדינה הפקירה אותו במשך שנים". ריבלין: "ברוך מתיר אסורים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בצאת השבת לבשורה על הסרת ההגבלות מג'ונתן פולארד ואמר כי "אני מברך על כך שהוסרו המגבלות מעל ג'ונתן פולארד. תודה לשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר שניהל את המגעים באחריות וברגישות מול הממשל האמריקני. אני מצפה שג'ונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל ומבקש לחזק אותו ואת אסתר, יחד עם כל אזרחי ישראל".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "נתניהו מברך על כך שהוסרו המגבלות מעל ג'ונתן פולארד. ראש הממשלה היה מחויב לשחרורו במשך שנים רבות ופעל למען החזרתו ללא לאות. ראש הממשלה מודה לשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר שניהל את המגעים באחריות וברגישות מול הממשל האמריקני. ראש הממשלה מצפה שג'ונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל ומבקש לחזק אותו ואת אסתר, יחד עם כל אזרחי ישראל".

נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב בטוויטר כי "לאורך כל השנים כאבנו את כאבו וחשנו אחריות ומחויבות להביא לשחרורו של ג'ונתן פולארד, וכעת ניתן לברך בפה מלא ״ברוך מתיר אסורים״ אחרי שנות מאסר ארוכות וקשות שלאחריהן שנים תחת מגבלות. אנו מחכים לו ולמשפחתו בבית, לחיים חדשים בבריאות ושלווה".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ: "‏הסרת המגבלות מיונתן פולארד הן חדשות טובות עבור כולנו וסגירת מעגל חשובה עבור מדינת ישראל. יונתן, אחרי כל כך הרבה שנים, אני שמח מאוד שבקרוב תהיה כאן איתנו ומקווה לפגוש אותך ואת אסתר, לה אני מאחל החלמה מהירה".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, שהיה השר הישראלי הראשון שביקר את פולארד בכלא האמריקאי כבר לפני 23 שנה, כשכיהן כשר העלייה והקליטה, אמר כי "מדינת ישראל מחכה ליונתן. זו בשורה נהדרת ומשמחת, אחרי שהמדינה הפקירה אותו במשך שנים ארוכות, סוף סוף נוכל לראות את יונתן בישראל. אסתר – את היית הלביאה הלוחמת שלא ויתרה לרגע ובמשך 25 שנה הפעלת כל לחץ אפשרי למען חברנו יונתן. אני מבקש לחזק אתכם ומחכה לראות אתכם איתנו כאן בבית".


אדלשטיין עם פולארד. צילום: יהודה גליק

שר ירושלים ומורשת, יו״ר הבית היהודי, רפי פרץ: "הגיע הזמן. ‏שבוע טוב ובשורה מצוינת לעם ישראל. ‏שנים של ציפייה, תפילות ותקווה להגיע ליום המיוחד הזה. ‏פולארד, מחכים לך כאן בבית". שרת התפוצות עומר ינקלביץ': "ברוך מתיר אסורים. שמחתי לשמוע על הסרת המגבלות מעל ג'ונתן פולארד ושחרורו לעלות לישראל. יונתן, בוא הביתה, עם ישראל מחכה לך."

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט מסר כי הוא מברך על הסרת ההגבלות מעל ליונתן פולארד: "ושבו בנים לגבולם. ‏מדינת ישראל חבה חוב עמוק ליונתן פולארד שנתן למעננו למעלה מ30 שנים מחייו, ‏ואנחנו מחכים לקבל את פניו ולחבק אותו כאן, על אדמת ישראל, שהיא-היא ביתו בהקדם האפשרי. ‏מחכים לך, יונתן".

ח"כ ניר ברקת: "יונתן היקר, כשנפגשנו בארה״ב ב-2016 נתתי לך את סיכת האריה של ירושלים שהייתה עליי ואמרתי לך שכולנו מייחלים ליום בו תוכל לבוא לארץ, והיום הזה סוף סוף הגיע. מתרגשים ומצפים לך כאן בישראל ושולחים רפואה שלמה לאסתר רעייתך. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".


צילום: דוברות עיריית ירושלים

יו"ר סיעת ימינה ח״כ איילת שקד כתבה בטוויטר: "שבוע טוב, התרגשתי מאוד לשמוע על הסרת המגבלות מיונתן פולארד. בכנסת ה-19 כיהנתי כיו"ר השדולה להשבת פולארד וכשרת משפטים המשכתי בפעילות עד לשחרורו וגם לאחר מכן. כולי תקווה שבזמן הקרוב הוא ואסתר יקבעו את ביתם בישראל".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ': "שמחה עצומה. ברוך מתיר אסורים. יונתן, עם ישראל מחכה לך. מדינת ישראל מחכה לך. ברכת רפואה שלמה שלוחה לאסתר, גיבורה שנאבקת שנים למען בעלה וכעת נאבקת במחלת הסרטן. מתפללים לרפואתך ומצפים לכם כאן יחד בארץ".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "‏שבוע טוב. ברוך השב הביתה. מברך את הנשיא טראמפ ואת רה"מ שפעלו להסרת המגבלות על ג'ונתן פולארד והתרת עלייתו ארצה בחזרה למולדת. עם ישראל מלא בהכרת הטוב ומדינת ישראל ממלאת חובתה להשיב את בניה הביתה".

חברת הכנסת קטי שטרית: "ברוך מתיר אסורים. אני מברכת על החלטת ועדת השחרורים בארה"ב להסיר את המגבלות שהוטלו על ג'ונתן פולארד. כולי תקווה כי פולארד יזכה בקרוב לקבוע את ביתו בישראל יחד עם רעייתו אסתר. בהזדמנות זו אאחל לאסתר רפואה שלמה והחלמה מהירה".

חה"כ אריאל קלנר: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. מהשניה שיצאה השבת והתבשרתי על כך שיונתן פולארד יכול לעלות לארץ, כולי צמרמורת. האיש שאין מתאים ממנו להיות סמל לערבות הדדית, שמסר את נפשו למען אנשים בארץ רחוקה רק כי הם בני עמו ולא יכול היה לעמוד מנגד. כמה מרגש לראות אותו מגיע לארץ שעליה חלם כל כך הרבה שנים. זכיתי להשתתף בהפגנות למענו כבר לפני כמעט 20 שנה והיום כולי התרגשות כשאני שומע שהוא רשאי לעלות לארץ. יותר מדי זמן חיכינו. ולמרות הכל – שהחיינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture