Avshalom Sassoni/Flash90

אלפים הפגינו נגד נתניהו בירושלים וקיסריה – ארבעה נעצרו בבלפור

ההפגנות נגד נתניהו מתקיימות שבוע 23 ברציפות במספר מוקדים ברחבי הארץ. אחרי הסערה שעורר השבוע עם השוואת נתניהו להיטלר: פעיל "קריים מיניסטר" סדי בן שטרית עוכב בחשד לתקיפת שוטר. מפגינה מבוגרת תועדה שכובה על הרצפה בזמן ניסיון מעצר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אלפי מפגינים השתתפו אמש (מוצאי שבת) בהפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתחדשו מול מעונו בירושלים ובקיסריה. בסך הכול נעצרו או עוכבו בהפגנה בבירה חמישה בני אדם בגין תקיפת אזרח ושוטרים. אחת העצורות – חשודה שהשליכה אבן וניפצה שמשת אוטובוס, שהוביל מעוכבים ועצורים מכיכר פריז לתחנת המשטרה. כלל המפגינים עזבו את מתחם המחאה, והכבישים נפתחו לתנועה בסיום ההפגנה.

במהלך ההפגנה בבלפור נעצרה באלימות אישה מבוגרת, רות צוקרמן בת ה-66. היא הוטחה ברצפה, לאחר שנהדפה על ידי אחד השוטרים. המפגינים האחרים שהיו במקום ניסו להניא את השוטרים מלפעול נגדה: "היא אישה מבוגרת, אין לכם בושה. בשביל זה לבשתם את המדים בבוקר?". בעקבות התקרית, היא פונתה לבית החולים ונזקקה לטיפול רפואי. היום תוגש תלונה במח"ש נגד השוטרים שעצרו אותה.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מבדיקה ראשונית עולה כי במהלך המחאה שהתקיימה הערב באזור כיכר ציון, עוכבו שני חשודים עקב אי שמירת התקנות למאבק בנגיף הקורונה, במהלך הטיפול במעוכבים הגיעה למקום אישה נוספת שהחלה להפריע לשוטרים במהלך הטיפול במעוכבים תוך שצועקת אליהם ודוחפת את הטלפון הסלולרי לפניהם, בעקבות כך הוציא אחד השוטרים את האישה מהמתחם בו טופלו המעוכבים תוך שהאישה החלה להתפרע והשוטרים נאלצו להפסיק את ההתנגדות על מנת להשתלט עליה".

עוד נמסר מהמשטרה כי "לפנים משורת הדין עקב פניה של בעלה ועקב בעיה אישית שמטעמי צנעת הפרט לא נפרט אודותיה, היא שוחררה לדרכה לאחר שהוזהרה מבלי לנקוט בצעדים נוספים נגדה. משטרת ישראל תאפשר את זכות המחאה אך יחד עם זאת לא תאפשר הפרת חוק ותקיפת שוטרים".

מתנועת קריים מיניסטר נמסר: "משטרת ירושלים איבדה כל רסן והפכה את המפגינים לאויב. אחרי הפרסום על הכוונה להגיש כתבי אישום הזויים נגד פעילי מחאה והמעצרים הערב, אין מנוס מלומר שוב כי דורון ידיד ושוטריו הם עבריינים במדים. כל דקה שהשוטרים שפצעו אותה ממשיכים לשרת היא אות קלון למשטרה. אסור שדורון ידיד יהיה מפכ"ל".

בהפגנה בירושלים, עוכב לחקירה גם פעיל המחאה סדי בן שטרית, שזכה השבוע לגינויים נרחבים אחרי שתועד משווה בין נתניהו להיטלר, ועורר סערה. בן שטרית עוכב על ידי השוטרים בחשד שתקף שוטר. זאת, לאחר שהתעמת עם פעיל ימין שהגיע למחאה ובעקבות התלהטות הדברים ביניהם, ניסה השוטר, בלבוש אזרחי, לחצוץ בין השניים.

בין המפגינים ליד מעון ראש הממשלה בירושלים היה גם ח"כ משה (בוגי) יעלון (יש עתיד-תל"ם) שאמר כי "בדמוקרטיה, האזרחים מוחים נגד השלטון. בדיקטטורה השלטון מטריד ועוצר את האזרחים. לצערנו, מה שקרה מול משפחתו של הטייס סרן תם פרקש ז"ל, הוא הטרדה של השלטון את האזרחים. זו לא מחאה. זה נכון לגבי מה שקרה מול ליאת בן ארי, התובעת בתיקי נתניהו, היועץ המשפטי לממשלה, המעצר של סדי בן שטרית הערב, כאן, והפעולות האלימות של תומכי נתניהו נגד מתנגדיו. אם יש חשד גם שזה יוצא, ההסתה והניהול של זה, מבאי ביתו של נתניהו, זה מחייב חקירת משטרה".

בתוך כל, עו"ד גונן בן יצחק, אחד ממובילי המחאה, טען כי למשפחת נתניהו היה יד בארגון ההפגנה מחוץ לבית משפחת פרקש. בציוץ שפרסם, בן יצחק הציג מפה של גוגל בה רואים הכוונה של מפגינים לבית פרקש. בנוסף, נראית נקודת ציון נוספת, שמופיעה במפה בעיגול כחול, ומעידה על מיקומו של מי ששלח את אותה המפה – בית משפחת נתניהו. הנקודה הכחולה לשיטתו של בן יצחק, מעיד על כך שמשפחת נתניהו ידעה על ארגון ההפגנה. יאיר נתניהו הגיב: "הטענה שקרית".

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: "ראש ממשלה שמשפחתו מעורבת בקיום הפגנות נגד משפחות שכולות לא יכול להיות ראש ממשלה, הוא לא יכול לשלוח חיילים לקרב, אין לו סמכות מוסרית להנהיג את מדינת ישראל". אנשי המחאו טוענים כי ישראל נמצאת ברגע השפל הגדול ביותר מאז הקמתה והוסיפה כי "אנו נלחמים מול מכונת ההסתה המשומנת והמרושעת שייצר בנימין נתניהו במו ידיו".

עורך הדין אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון אמר: "״השבוע נחצה קו אדום נוסף שפגע בקודש הקודשים של החברה הישראלית ובאנו הנה לחזק את משפחת פרקש. ההסתה מחלחלת מלמעלה והיא קורעת את החברה הישראלית לרסיסים". עו"ד שרגא הוסיף כי במשך 2000 שנה חיכו היהודים לשוב לארצם וכעת "אנו עלולים להיות ניצבים בסכנת חורבן הבית השלישי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הקשר בין התמונה לכתבה? …

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture