Yonatan Sindel/FLASH90

התסיסה בכחול לבן על דיל המינויים: ניסנקורן יחרים את ישיבת הממשלה

שר התקשורת הודיע לגנץ שלא ישתתף בישיבת הממשלה שבה יאושרו המינויים לחשב כללי במשרד האוצר ומנכ"ל למשרד רה"מ החליפי. השר שי: "אין פיצול בכחול לבן והיא מאוחדת מאחורי בני גנץ". בכיר במפלגה: "בג"ץ יכריע בקרוב בכל המינויים שקשורים למערכת המשפט"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר המשפטים אבי ניסנקורן לא ישתתף בישיבת הממשלה השבועית הבוקר (ראשון), במחאה על העיכובים במינויו של מנכ"ל משרד המשפטים, שימי בראון, כשבמקביל יאשרו את סדרת מינויים שהוסכמו בין הליכוד וכחול לבן. בראש המינויים שאמורים לעלות בישיבת הממשלה, נמצאים החשב הכללי במשרד האוצר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי.

ב'וואלה' דווח כי בין גנץ וניסנקורן שוררת מתיחות גדולה, סביב הוויכוח על המשך מדיניות המפלגה בנוגע לישיבה בממשלה. גנץ קידם במסגרת העסקה מינויים במשרדי החוץ והכלכלה בראשותם של אשכנזי ופרץ, עמיתיו הבכירים האחרים בקואליציה. מינוי מנכ"ל למשרדו של ניסנקורן נחשב לבעייתי ושנוי במחלוקת מבחינת הליכוד, ולכן היה קשה יותר לקדם אותו.

ב'כאן חדשות' דווח כי בכחול לבן מתכננים להביא שורה של מינויים נוספים לממשלה בשבועות הקרובים עוד לפני המינוי של מנכ״ל משרד המשפטים. בכיר במפלגה אמר כי "בג"ץ יכריע בקרוב בכל המינויים שקשורים למערכת המשפט. עד אז ניקח מה שיתנו לנו, אין סיבה להמשיך לעכב מינויים". מקורב לגנץ הבהיר כי יש צורך במינוי חשב כללי. "בעוד שבועיים תיפול ההחלטה אם הולכים לבחירות או לא, ועד אז נתקדם בצעדים טקטיים ונשיג הישגים קטנים כמו הפעם", הוסיף המקורב.

השר יזהר שי מכחול לבן התייחס לסערה בראיון ל'רדיו 103' ואמר כי "ידע מי שצריך לדעת ומעלה את סדר היום של הממשלה. יש מספר אנשים שעוסקים בכך. לבני גנץ יש הסמכות והאחריות למנות מינויים במסגרת משרדו ואחרים, כמו שמיניתי מנכ"לית למשרד שלי ולא שאלתי אף אחד פרט לתיאום מול מזכירות רה"מ גם בני גנץ רשאי, המינוי עצמו הוא ראוי, האדם עצמו הוא ראוי".

"כל מינוי כזה לא מוציאים הודעה לא בתקשורת ולא לסיעה כי זה סדר יום פנימי. יו"ר המפלגה החליט לבצע מינוי, זכותו, סמכותו, הוא מביא את המינוי לאישור הממשלה ויהיו מינויים נוספים". הוא התייחס להקמת משרד ראש הממשלה החליפי ואמר כי "המשרד יוקם או לא היא לא השאלה. השאלה היא אם יש שם עבודה כרגע ויש המון עבודה, הוא מתכלל את עבודת כחול לבן בממשלה".

הוא הוסיף כי "עשינו שורה של דילים כמו שאתה קורא להם, הסכמות, ואם לא ימנו מנכ"ל למשרד המשפטים תשאלו את רה"מ למה הוא מונע ממדינת ישראל מנכ"ל לאחד המשרדים החשובים שלה". לדבריו, "יש תסכול מוצדק אצל אבי נינסקורן שעושה עבודה סביב השעון למען אזרחי המדינה, הוא מגן על הדמוקרטיה, רה"מ מחליט משיקולים אישיים ציניים לחלוטין שנושא מינוי מנכ"ל משרד המשפטים".

"זה לא אנחנו, מי שלא מביא אותו לממשלה זה רה"מ, תפנו את השאלות למי שמונע מאזרחי ישראל תקציב לשנת 21 מינוי למשרדים בממשלה ומינויים אחרים, למה אלינו?", הוא המשיך, "אין פיצול בכחול לבן, צר לי לאכזב את מי ששומע ומצפה בכיליון עיניים. כחול לבן מאוחדת אחרי בני גנץ. בהחלט יש תסכול".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture