צילום: דובר צה"ל

דו"ח חדש של הצבא האמריקני: "מצבם של מטוסי ה”F-35” אינו שפיר"

בדו"ח של המשרד לבדיקת המוכנות בזרועות הממשל האמריקני, שבחן את המצב בין השנים 2019-2011 נבדקו 46 סוגים שונים של כלי טיס מכלל החילות. למעשה, רק שלושה מתוך כל כלי הטיס עמדו בכל המשימות או אפילו ברובם. חוץ ממסוק חיל האוויר "UH-1N Huey" שעמד בכל היעדים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

דו"ח חדש שעוסק בכלי הטיס של זרועות הצבא האמריקני – חיל אוויר, הצי, המרינס וצבא היבשה – שהוגש לאחרונה לקונגרס, חושף כי חרף מיליארדים שנשפכים לתחום ישנו חוסר מוכנות דרמטי ושרוב הכלים אינם כשירים ללחימה – הפרטים הובאו ב'ישראל היום'.

בדו"ח של המשרד לבדיקת המוכנות בזרועות הממשל האמריקני, שבחן את המצב בין השנים 2019-2011 נבדקו 46 סוגים שונים של כלי טיס מכלל החילות. למעשה, רק שלושה מתוך כל כלי הטיס עמדו בכל המשימות או אפילו ברובם. חוץ מסוק חיל האוויר "UH-1N Huey" שעמד בכל היעדים שהוצבו לו לאורך שמונה שנות הבדיקה, כל כלי הטיס נכשלו.

24 סוגים מכלי הטיס מעולם לא עמדו ביעדים שהוצבו להם, ולמעשה, מ-2011 הן המרינס, הן הצי והן חיל האוויר ירדו בכל מדדי המשימות האוויריות. רק חיל היבשה הצליח להעלות את רף הכשירות שלו.

למרות העובדה ש-70 אחוזים מהתקציב האמריקני מגיע לתחום כלי הטיס, לטובת חלפים, מהנדסים, תחזוקה שוטפת ותקלות לא צפויות, רוב המטוסים כלל לא היו קרובים לעמודה ביעד של ביצוע למשימה אחת, לא כל שכן כלל המשימות. 19 כלי טיס היו בחוסר של 15 נקודות מהיכולת לבצע משימה, 11 כלי טיס נדרשו ליותר מ-25 נקודות נוספות כדי לבצע משימה, וכלי טיס אחרים נעו מתחת לכשירות ברמה שבין 15-6 נקודות.

בנוסף, מתברר שבצבא האמריקני גם אם היו רוצים לא היה ניתן לעמוד במשימות. בחלק מהמקרים הרצון לעמוד ביעדים אינו ראלי בשל הזדקנות כלי הטיס. כך לדוגמה, במקרה של מטוסי ההפצצה האסטרטגיים "B-1B" מדובר במטוסים מזדקנים ושאין להם חלקי חילוף. סגן מפקד המטות המשולבים של ארה"ב, גנרל ג'ון ה. הייטן, חשף בדיון בקונגרס ב-2018 כי רק שישה מטוסים מתוך צי של 62 כלי טיס כשירים לטיסה.

מצבם של מטוסים אסטרטגיים אחרים של ארה"ב הינו בכי רע. חלק מהציוד של מטוסי ההרקולס "J130-C" חסר לחלוטין, ומטוסי ה-"F-22", שפורסם לאחרונה שייתכן שיגיעו לישראל, מעלים אבק במחסנים מכיוון שחסרים להם חלקים ונדרשים להם תיקונים קריטיים. תופעה דומה קיימת בקרב מטוסי הקרב של חיל הים "F/A-18E", ובמטוסי "F Super Hornet". מציאות דומה התגלתה גם במסוקי התובלה האסטרטגיים של המרינס "MV-22B Osprey".

על פי הדו"ח גם מצבם של מטוסי ה”F-35” של ארה"ב אינו שפיר והרוב המוחלט של כלי הטיס בכל החיילות לא עמדו ביעד. המציאות החמירה עד כדי כך שאפילו עמידה ביעדים של 80 אחוז לא התקבלה בזרועות לאורך זמן רב.

מפקד חיל האוויר האמריקני, גנרל צ'ארלס בראון, טען בתגובה למחברי הדו"ח כי "לא נכון להסתכל על מוכנות של כל כלי טיס בנפרד, אלא יש להסתכל על היכולות המוטסות של הצבא האמריקני בצורה כוללת". לטענתו, "היכולות הללו עלו בקרב מטוסי הקרב 'F-16', 'F-22' ו-'F-35'". מחברי הדו"ח קבעו בתגובה לטענה זו כי מצב הכשירות של כלי הטיס נמוך מהציפיות והדיווחים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture