נתניהו במסר לממשל ביידן: "אסור לחזור להסכם הגרעין הקודם עם איראן" • צפו

ראש הממשלה נאם בטקס האזכרה לבן גוריון ושיגר מסר משדה בוקר לארצות הברית: "לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. צריך להתמיד במדיניות בלתי מתפשרת כדי להבטיח שאיראן לא תפתח נשק גרעיני, ושהיא תחדל מהתנהגותה התוקפנית, כולל תמיכתה בטרור"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס האזכרה הממלכתי לפולה ודוד בן גוריון כי "כנגד האיומים אנו פועלים בנחישות ובתקיפות. אותה מדיניות שבן-גוריון קבע מיומה הראשון של המדינה ועוד לפניה – מי שמנסה לסכן אותנו, מי שמאיים להשמיד אותנו, או מי שתוקף אותנו בכל צורה שהיא, כפי שהיה אתמול מרצועת עזה – נתקל בתגובה נחרצת. המדיניות שלנו עקבית: לא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בסוריה, לא נאפשר לגרורותיה לפעול נגדנו משטחי סוריה, לבנון, או כל מקום אחר, ולא נאפשר לאיראן להחזיק נשק גרעיני. אסור לחזור להסכם הגרעין הקודם. צריך להתמיד במדיניות בלתי מתפשרת, כדי להבטיח שאיראן לא תפתח נשק גרעיני, ושהיא תחדל מהתנהגותה התוקפנית, כולל תמיכתה בטרור".

"ראו את השינוי העצום שאנו מחוללים במרחב סביבנו. בזכות טיפוח שיטתי של עוצמתנו הצבאית והמודיעינית, ושל עוצמתנו הכלכלית והטכנולוגית – ומעל לכל, בזכות עמידתנו הנחרצת נגד ההתגרענות של איראן – ובזכות ההתנגדות שלנו להסכם הגרעין עם איראן. מדינות ערביות רבות שינו מן היסוד את גישתן לישראל".

"בימיו של בן-גוריון לא בשלו התנאים להסכמי שלום בין ישראל והעולם הערבי. אזכיר שניים מן התנאים הללו שהוא מנה בהקשר זה, יצחק נבון מתאר את זה בפירוט. התנאי הראשון – שכנותינו חייבות להיות חדורות הכרה, כי אין בידן האפשרות להשמיד את ישראל. והתנאי השני – צריך לחול שינוי רדיקלי באופי המשטרים בעולם הערבי, או שיקומו מנהיגים ערבים שהדאגה לצורכי עמם האמיתיים קודמת אצלם לכל מעשה-ראווה צבאי".

"ובכן היום, שני התנאים הללו שהציב בן-גוריון מתקיימים. בד בבד עם ההכרה המתחזקת בעולם הערבי כשישראל נטועה לתמיד במולדתה – קמים מנהיגים ערבים נועזים ופורצי-דרך, שמבינים את יתרונות השלום. בהמשך להסכמי השלום עם מצרים וירדן, לאחרונה, תוך שישה שבועות, הבאנו שלושה הסכמי שלום ונורמליזציה חדשים: עם איחוד האמירויות, עם בחריין, ועם סודן. אם נמשיך בדרך זו של חיזוק עוצמתה של ישראל, וחיזוק הקשר עם המחנה הערבי המתון ששואף ליציבות וקידמה – נראה עוד מדינות שמרחיבות את מעגל השלום".

נתניהו התייחס גם לסערה האחרונה סביב מתקפה של אנשים המגדירים עצמם כתומכיו על המשפחה השכולה – פרקש: "יש לישראל חופש ביטוי אבל גם לו יש גבולות: לא פוגעים בתחושת האובדן של משפחות שכולות, לא מימין ולא משמאל. השיח הציבורי צריך להיות נוקב אבל חייב לכבד סייגים כאלה".

ראש הממשלה התייחס למשבר הקורונה ואמר כי "החיסונים נגד הקורונה, שאנו דואגים להביא היום בכמויות עצומות – מיליוני חיסונים – צפויים להשיג אותה מטרה: להושיע את מדינתנו מן המגפה העולמית. הכלל שקבעתי הוא שנביא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר. כל מי שיחפוץ בכך – יחוסן. אנו מרבים בחיסונים כי ראשית, ייתכן שנידרש לחסן את האוכלוסייה פעם נוספת תוך זמן קצר. שנית, איננו יודעים אם לא יהיה כשל בחיסון זה או אחר. ושלישית, מחיר האופציה לרכישת החיסונים הוא יחסית זניח – לכלכלת ישראל שהיא חזקה מאוד. מסיבות אלו ואחרות עדיפה היערכות-יתר – על היערכות-חסר. ובכן, מצב הבריאות העסיק את בן-גוריון בראשית ימיה של המדינה, והוא מעסיק אותנו גם היום".


צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

בדברים שאמר נשיא המדינה ריבלין, הוא התייחס למאבק בקורונה: "אם לא נבין שהמאבק הזה ליציאה מהמשבר הוא המאבק של כולנו – כל הקבוצות בחברה הישראלית – יהיה לנו קשה הרבה יותר להתגבר עליו" "בעת הזו, אנחנו זקוקים יותר מכל לעשות גם וגם – לטפל בהווה בנחישות ובבהירות, בלי להתעלם מכישלונות אלא מתוך הכרה צלולה במצב לאשורו ובו זמנית, להטיל עוגנים אל העתיד"

הוא הוסיף: "אומות ומדינות זקוקות לחלומות כדי לקומם את עצמן, הן זקוקות לגיבורים כדי לבנות את עצמן ולחלוצים כדי לקשור את עצמן לאדמה לדגל, לשפה, לתרבות. הן זקוקות לעבר של מסירות נפש ודבקות במשימה, כדי להצליח לחיות הווה ולדמיין עתיד של תקווה ושיגשוג – ואת זה, בן גוריון ידע להעניק לנו."

"כבר כמעט שנה שאנחנו חיים רק הווה," אמר הנשיא בהתייחס לנגיף הקורונה שפקד את העולם כולו והוסיף: "המגפה העולמית שיצרה משבר בריאותי, חברתי וכלכלי בכל העולם, וגם בישראל, גרמה לרבים מאיתנו להתכנס בתוך עצמם. לנסות לשרוד ביומיום, לשמור את האנרגיה כדי לצלוח כל יום בנפרד, כל שבוע בנפרד. אך זה אינה אופיה של האומה הזו. וזה אינה אופיה של המדינה הזו".


צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

בתוך כך פעילי תנועת רגבים הכינו קבלת פנים מיוחדת לראש הממשלה נתניהו, עם הגעתו לטקס האזכרה הממלכתי לדוד בן גוריון בשדה בוקר. בכניסה למתחם נתלו שלטים המלמדים כי בעשור האחרון נוספו 35,000 מבנים לא חוקיים בנגב. לצד השלטים ניצב "דוד בן גוריון" וקרא קטעים מנאומו ההיסטורי של בן גוריון משנת 1948, המשולבים עם ההווה.

הפעילים השמיעו קטעים של בן גוריון: "על מה אנו מגינים? לא אוכל לקבל העצה שלא להגן על המדבר — באשר אנו חייבים בהגנת תל אביב. אם לא נעמוד על הנגב- לא תעמוד תל אביב, הוצאת שנים עשר מיליון דונם אדמת מדבר מהחשבון — הוא חשבון לא ציוני, והמגינים מגינים על הציונות, לא פחות ולא יותר, בנגב קיימים כיום 85,000 מבנים לא חוקיים. בעשור האחרון נוספו 35,000 מבנים לאדמת הנגב".


צילום: תנועת רגבים


צילום: תנועת רגבים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי לא יודע שעד שהוא יהיה נשיא הוא ישכח את כל המסרים אליו, הוא בקושי זוכר מה שאמרו לו אתמול, ובקושי זוכר שהוא נבחר לנשיא ארצות הברית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture