צילום: לע"מ

אוחנה רומז שיבדוק את המימד החמישי; הליכוד: "גנץ צולל בסקרים וממחזר צוללות"

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה רמז לנקמה: "אני דווקא בעד בדיקה". הליכוד: "גנץ לא מצליח להתרומם מהמצולות בסקרים אז הוא ממחזר צוללות כדי לקושש קולות בזמן שהמפלגה שלו עסוקה במריבות פנימיות". זוהר: "גנץ גורר בכוח את ישראל לבחירות בעיצומו של משבר עולמי"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה רומז כי יקים במשרדו ועדת בדיקה לחקירת פרשת המימד החמישי, בו מעורב יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, זאב בתגובה להחלטת גנץ לנצל את מעמדו כשר הביטחון לקמת ועדה במשרדו שתבדוק את פרשת הצלוללות. "אני דווקא בעד בדיקה", כתב אוחנה בטוויטר בצירוף תמונה מדיווח ישן כי הוא בוחן את הנושא.

מהליכוד נמסר כי "רק לפני 4 חודשים גנץ אמר שאין סיבה לחקור את הנושא מכיוון שאפילו היועץ המשפטי לממשלה ״לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה״. מה נשתנה ב-4 חודשים? גנץ לא מצליח להתרומם מהמצולות בסקרים אז הוא ממחזר צוללות כדי לקושש קולות בזמן שהמפלגה שלו עסוקה במריבות פנימיות".

"הציבור הישראלי חכם ורואה את התרגילים שלהם. מוטב שכחול לבן תצטרף לראש הממשלה במאמצים למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל והבאת חיסונים למדינה במקום להתעסק בתרגילי סרק פוליטיים", לשון הודעה הליכוד שפורסמה גם בחשבונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברשתות החברתיות. יועץ הניו מדיה של ראש הממשלה, טופז לוק, כתב בטוויטר: "צולל בסקרים וממחזר צוללות".

יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר אמר בתגובה להחלטת גנץ: "החלטתו של גנץ להקים ועדת בדיקה בעניין הצוללות היא לא פחות מהתרסה כנגד הליכוד והעומד בראשו. למרות שגנץ מודע היטב לכך שאין לנתניהו יד ורגל בסיפור הצוללות הוא פועל כדי להכפיש את שמו תוך כדי סיכון שלמות הקואליציה. היום קיבלנו עוד הוכחה שגנץ גורר בכוח את ישראל לבחירות בעיצומו של משבר עולמי. צר לי כי במקום לסייע לרה"מ במאמצים להביא חיסונים לאזרחי ישראל, גנץ עוסק בניסיון להחזיר אליו מנדטים של כמה שונאי נתניהו".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב בדף הפייסבוק: "וועדת החקירה של בני גנץ לצוללות היא לא יותר מגלגל הצלה למי שצולל בסקרים. לכן הוא ממחזר טענות סרק מהעבר שנועדו להכפיש את הליכוד. כשאנחנו עוסקים בחיסונים – הוא עוסק במיחזורים".

השר לשיתוף פעולה איזורי, אופיר אקוניס (הליכוד): ״בהחלטתו של גנץ להקים ועדה שהוא עצמו אמר שאין בה כל צורך, הוא פרק את השותפות ואת האחדות הלאומית. הוא בחר לדרדר את ישראל לבחירות המיותרות ביותר בתולדותיה. בזמן הזה, שבו ישראל עדיין נאבקת בנגיף הקורונה הוכיחה ״כחול לבן״ שאצלה הפוליטיקה הקטנה היא לפני הכל – ולא ישראל לפני הכל״.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "בני גנץ הוא כמו פלסטלינה. מעוצב כל יום על ידי מישהו אחר. פעם ניסנקורן פעם יועמ"שים ופעם תקשורת. שום עמדות. שום עמוד שדרה. עבד של האליטה הנעלמת. אני קורא לשר לבטחון פנים להקים לאלתר ועדת חקירה על פרשת השחיתות במשטרה, פרשת המימד החמישי".

קרעי הוסיף כי "במעשהו הנואש עבור עוד ליטוף תקשורתי, גנץ הכריז מלחמה על האמת, על הליכוד, על הימין ועל המדינה. הוא החליט לגרור אותנו לבחירות. עלינו להשיב במתקפה פרלמנטרית לגנץ ולבוס שלו ניסנקורן. לניסנקורן, חומת המגן של כנופיית שלטון החוק, זה כנראה יכאב יותר".

חה"כ מאי גולן: "איש נואש ופוליטיקאי כושל מנסה למצוא חן בעיני כמה אנרכיסטים וארגוני שמאל ולקושש עוד כמה קולות כדי לעבור את אחוז החסימה. אחרי שהצהיר בכלי התקשורת כי אין טעם בהקמת ועדת בדיקה הוא שוב מזגזג ומתפתל. הועדה האמיתית והיחידה שצריך להקים היא בדיקת השוחד והשחיתות במימד החמישי ואת הפריצה האיראנית לטלפון של בני גנץ".

חה"כ אוסנת מארק כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "‏אחרי התרגיל שלו עם מינוי המנכ"ל במשרד הרזרבי, גנץ היה צריך לשלם לניסקורן במזומן. ניסקורן רוצה להטביע את כולנו לבחירות וגנץ צולל אחריו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ בטויטר "‏אז אחרי שהליכוד ונתניהו הפילו פעם אחר פעם את הצעתי להקמת וועדת חקירה לבחינת ניגודי העניינים במערכת המשפט רק כדי למנוע מגנץ להקים וועדה לעניין הצוללות הם גם אכלו את הדגים המסריחים, גם לקו וגם גורשו מן העיר. ככה זה כשהכל פוליטיקה ואין ערכים ונאמנות לבוחרים ולהבטחות".

שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר, חה"כ משה (בוגי) יעלון, 'יש עתיד – תל"ם': ״מברך את שהב״ט בני גנץ על ההחלטה להקים ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת רכש הצוללות וכלי השייט. אם הועדה לא תוכל לחייב את נתניהו ואחרים להעיד בפניה, לא יהיה מנוס ממיצוי החקירה הפלילית ו/או הקמת ועדת חקירה ממלכתית. רק חקירה מקיפה ויסודית, בלי הנחות וללא תנאים מוקדמים תחשוף את האמת לאור.״

ח"כ הילה שי וזאן בתגובה על הקמת ועדת החקירה בעניין פרשת הצוללות: "ארבעה חודשים לאחר ההחלטה הראויה להצביע כנגד הקמת ועדת חקירה באמצעות הוועדה לביקורת המדינה שמטבע הדברים נגועים בה גם אינטרסים פוליטיים, אני מברכת את שר הביטחון על החלטתו הפעם להקמת ועדת חקירה מקצועית ובלתי תלויה לפרשת הצוללות. גנץ מוכיח שוב כי רעשי רקע, פופוליזם זול ומתקפות דמוניות מצד אנשי ציבור ושופרות לא יזיזו אותו מדרכו האישית, כשבניגוד לחלק משותפיו הקואליציוניים בטחון המדינה הינו הדבר היחידי העומד לנגד עיניו. עם זאת, אני תפילה כי יימצא שהשיקולים בפרשת הצוללות נבעו מצרכים עניינים וביטחוניים".

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ מסר בתגובה להחלטה על הקמת ועדת החקירה לפרשיית רכש הצוללות וכלי השיט: ״פרשת הצוללות היא פרשת השחיתות הקשה והחמורה ביותר בתולדות המדינה. לכן הוועדה חייבת לחקור גם את הדרג המדיני ובראשו את ראש הממשלה נתניהו. כל התחמקות בעניין תהיה המשך הטיוח״.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לגנץ בבקשה להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות: "ועדה זו, חשובה ככל שתהיה, לא יכולה להוות תחליף להקמת ועדת חקירה ממלכתית ובעלת סמכויות חקירה רחבות. כזכור, סעיף 8 א' לחוק הממשלה קובע כי פעם 'מינה שר ועדה לבדיקת נושא או אירוע מסוים המצוי בתחום אחריותו, ובראש הועדה עומד שופט בדימוס, רשאי שר המשפטים, לבקשת השר הממנה ובאישור הממשלה, לקבוע כי לאותה ועדה יהיו הסמכויות של ועדת חקירה. לאור חומרתה של פרשת הצוללות, ולאור הצורך בסמכויות חקירה נרחבות על מנת לרדת לעומקה של הפרשה ולזהות את כלל המחדלים בה, נבקש כי תפעלו כפי סמכותכם בחוק, ותקדמו בהקדם את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית, אשר תובא לאישור הממשלה ככזו".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture