Yonatan Sindel/Flash90

מקורבי גנץ במתקפה על ניסנקורן: "בונה את עצמו בניגוד לאינטרס של כחול לבן"

מקורבים ליו"ר כחול לבן תקפו את שר המשפטים: "מתעקש להכניס אצבע בעין של נתניהו גם כשזה לא מוליד הישגים ממשיים". בלשכת גנץ הכחישו: "מי שמתדרך על דעת עצמו הוא לא מקורב". דיווח: החלטתו של גנץ בנוגע לוועדת החקירה - בשל המחלוקת עם ניסנקורן

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מקורבים לראש הממשלה החליפי בני גנץ תוקפים את שר המשפטים אבי ניסנקורן ואומרים כי הוא "התאהב בתפקיד מגן הדמוקרטיה והולך עם זה רחוק מדי. הוא בונה את עצמו בניגוד לאינטרס של כחול לבן. הוא מתעקש להכניס אצבע בעין של נתניהו גם כשזה לא מוליד הישגים ממשיים. בוא נאמר שלא נזיל דמעה אם ילך מיוזמתנו", כך לפי ציטוטים שפורסמו ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח של דפנה ליאל, גנץ מתלבט ביחסו למספר 3 במפלגה. מצד אחד ההתנגדות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לניסנקורן כשר משפטים עצמאי היא הסיבה המרכזית שהממשלה לא מתפקדת, מנגד אם הולכים לבחירות הוא הוא הקלף הכי חזק שלו בקמפיין "שמירה על הדמוקרטיה". בלשכת גנץ הכחישו את הציטוט ואמרו כי "אין סכסוך. ניסנקורן שר משפטים מצוין ומוערך. מי שמתדרך על דעת עצמו הוא לא מקורב".

גורמים בכחול לבן שצוטטו ב'כאן חדשות' טענו כי גנץ הודיע על הקמת ועדת הבדיקה לצוללות בעקבות הריב שלו עם שר המשפטים אבי ניסנקורן על המינויים. מוקדם יותר בישיבת שרי כחול לבן, נזף גנץ בשני השרים, ניסנקורן ויועז הנדל, שהודיעו כי יחרימו את ישיבת הממשלה במחאה על "דיל המינויים" של מנכ"ל למשרד ראש הממשלה החליפי בתמורה למינוי חשב כללי במשרד האוצר.

גנץ פנה בישיבה לניסנקורן ולהנדל ואמר להם: "קחו בחשבון שכשאתם עושים אקט של החרמה של הישיבה אתם מעבירים מסר אבל פוגעים גם בי וגם בכחול לבן כי זה מציג תמונה של סדקים בתוכנו. זה ממילא לא עוזר לכם לקדם את המטרות שלכם".

גורמים אחרי שהשתתפו בישיבה טענו כי גנץ אמר להם כי "אני מבין את חשיבות המסר לציבור ואת התסכול בקשיים מול האוצר והגורמים השונים. יחד עם זאת, זו הממשלה שלנו ואנחנו צריכים להיות נוכחים ולהשפיע, אנחנו חצי ממנה".

על פי הדיווח של יערה שפירא, ייתכן שדווקא עבור הנדל, ויכוח כזה נושא סיכון משמעותי יותר. מקורב לגנץ צוטטו אומר על ראשי סיעדת דרך ארץ השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר בעקבות ההתרחשויות האחרונות: "הם יוכלו לרוץ איתנו גם בבחירות הבאות רק אם יישרו קו לגמרי עם גנץ בחודש הקריטי הזה".

כזכור, ניסנקורן לא השתתף בישיבת הממשלה השבועית הבוקר, במחאה על העיכובים במינויו של מנכ"ל משרד המשפטים, שימי בראון, כשבמקביל אישרו את סדרת מינויים שהוסכמו בין הליכוד וכחול לבן. בראש המינויים שעלו בישיבת הממשלה, נמצאים החשב הכללי במשרד האוצר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי.

ב'וואלה' דווח כי בין גנץ וניסנקורן שוררת מתיחות גדולה, סביב הוויכוח על המשך מדיניות המפלגה בנוגע לישיבה בממשלה. גנץ קידם במסגרת העסקה מינויים במשרדי החוץ והכלכלה בראשותם של אשכנזי ופרץ, עמיתיו הבכירים האחרים בקואליציה. מינוי מנכ"ל למשרדו של ניסנקורן נחשב לבעייתי ושנוי במחלוקת מבחינת הליכוד, ולכן היה קשה יותר לקדם אותו.

ב'כאן חדשות' דווח כי בכחול לבן מתכננים להביא שורה של מינויים נוספים לממשלה בשבועות הקרובים עוד לפני המינוי של מנכ״ל משרד המשפטים. בכיר במפלגה אמר כי "בג"ץ יכריע בקרוב בכל המינויים שקשורים למערכת המשפט. עד אז ניקח מה שיתנו לנו, אין סיבה להמשיך לעכב מינויים". מקורב לגנץ הבהיר כי יש צורך במינוי חשב כללי. "בעוד שבועיים תיפול ההחלטה אם הולכים לבחירות או לא, ועד אז נתקדם בצעדים טקטיים ונשיג הישגים קטנים כמו הפעם", הוסיף המקורב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture