צילום ארכיון: Israeli Embassy in Russia

הותר לפרסום: נתניהו טס נפגש בחשאי לסעודיה ונפגש עם פומפאו ובן סלמאן

ראש הממשלה וראש המוסד טסו אתמול לניאום שבסעודיה ונפגשו עם יורש העצר הסעודי ועם מזכיר המדינה האמריקני. הם שהו על אדמת סעודיה כ-4 שעות. גנץ ואשכנזי לא עודכנו. לשכת רה"מ סירבה להתייחס, יועצו של נתניהו כתב: "גנץ עושה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה עושה שלום"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן טסו אתמול לסעודיה. השניים נפגשו במדינה עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ומזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. השניים חזרו ארצה כעבור מספר שעות. בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה כי הם "לא מתייחסים", אך הצנזורה אישרה את פרסום הידיעה שמגיעה מפי "גורם ישראלי".

לפי נתוני אתרים למעקב אחרי טיסות, השניים המריאו מנתב"ג במטוסו של איש העסקים אודי אנג'ל בשעה 19:50, בטיסה ישירה לעיר החוף ניאום – שנמצאת בדרום מפרץ אילת, באזור מצרי טיראן, בשטחה של סעודיה. המטוס נחת בשעה 20:30, ולאחר כשלוש וחצי שעות על הקרקע, המריא בשעה 23:50 בחזרה לישראל. המטוס נחת בנתב"ג בשעה 00:50.

גורמים במפרץ שצוטטו ב'חדשות 13' אמרו כי "פגישה בין נתניהו ליורש העצר הסעודי משדרת מסר של המשך תהליך קידום היחסים בין מדינות המפרץ לישראל, מסר של אחדות מול האויב המשותף איראן ומסר של חיזוק אינטרסים משותפים. שר החוץ הסעודי פייצל בן פרחאן אמר בשבת כי סעודיה תמיד תמכה בנורמליזציה מלאה עם ישראל. דברים אלו משקפים את עמדת בית המלוכה וחילופי הממשל האמריקני לא משנים עמדה זו".

ב'ישראל היום' דווח כי ההדלפה על הפגישה בין הצדדים הייתה בהסכמת סעודיה, אך יצאה מוקדם ממה שתוכנן. לפי גורם ממשלתי בריאד ובכיר ביטחוני בישראל, הכוונה הייתה להדליף חלק מהפרטים בשעות הקרובות, אבל אחרי שבתקשורת הישראלית פורסם על ביטול ישיבת הקבינט ומסלול הטיסה, כבר לא הייתה ברירה.

במוצאי שבת יצאה הודעה חריגה מטעם לשכת ראש הממשלה, לפיה קבינט הקורונה שתוכנן לאתמול יידחה להיום בגלל שהשרים יזהר שי ואלקין לא הספיקו להכין את המלצותיהם בנוגע למעקב הדיגיטלי. אלא שהשר שי טען אתמול שאין לו מושג מדוע הקבינט נדחה ואמר שההמלצות שלהם מוכנות. גורמים שבקיאים בפרטים אמרו שמדובר היה בסוג של "סיפור כיסוי" כדי שלא יתעורר חשד מביטול הקבינט.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ושר החוץ אשכנזי לא עודכנו על הטיסה החשאית. גנץ אמר אתמול בפתח ישיבת הממשלה כי "צר לי ששמעתי מהתקשורת, שישיבת הקבינט נדחית ליום שני כי אני חושב שביום שלישי כבר מחכים להחלטות וטוב היה אם היינו מקדימים את העניין. יש הרבה גופים ואנשים במשק שמחכים להחלטות ממשלת ישראל ואנחנו חייבם להתקדם בנושא".

ב'חדשות 12' דווח כי אנשים שחיפשו אתמול את נתניהו במשך שעות רבות לא הצליחו להשיגו או איש מלשכתו. יועצו הקרוב של נתניהו, טופז לוק, כתב היום בטוויטר כי "גנץ עושה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה עושה שלום" וצירף צילום מאתר 'ווינט' בו דיווח על הטיסה המסתורית לצד כותרת תוקפנית של גנץ נגד נתניהו, בהמשך מחק את הציוץ ופרסם מחדש ללא התמונה על הטיסה.


פגישת פומפאו עם יורש העצר הסעודי. צילום: מחלקת המדינה

ב'חדשות 13' דווח כי נתניהו לא הגיע לפגישה בידיים ריקות – משרד ראש הממשלה יצר קשר עם ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחייני, וביקשו ממנו לספק תוצרת חקלאית, אננסים ותמרים, מחקלאי הבקעה באופן מיידי לצורך הביקור במדינת המפרץ.

פומפאו אמר אתמול בריאיון לרשת אל ערביה כי יש מדינות ערביות נוספות שתצטרפנה להסכמי שלום עם ישראל, וכי וושינגטון תמשיך במאמציה ליצור שלום במזרח התיכון. הוא ציין כי ארצות הברית מבקשת להשיג שלום באזור, על רקע הסכנה הנשקפת מכיוונה של איראן.

המפגש החשאי בין המנהיגים מגיע ברקע הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין וסודאן, והדיווחים על הסכמים עתידיים נוספים עם מדינות ערביות אחרות. פומפאו, שנכח בפגישה, ערך בשבוע שעבר ביקור בישראל, ונכח במפגש פסגה משולש עם שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף א-זיאני. זאת, חודשים לפני חילופי הממשל בוושינגטון לאחר ניצחונו של ג'ו ביידן במרוץ לנשיאות.

הביקור נערך על רקע החשש של ישראל ושל ערב הסעודית מהמדיניות של נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, בנוגע להסכם הגרעין עם איראן. אתמול הזהיר ראש הממשלה מפני חזרה להסכם הגרעין כפי שהיה. "אסור לחזור להסכם הגרעין הקודם. צריך להתמיד במדיניות בלתי מתפשרת כדי להבטיח שאיראן לא תפתח נשק גרעיני. בזכות עמידתנו הנחרצת נגד ההתגרענות של איראן – ובזכות ההתנגדות שלנו להסכם הגרעין עם איראן – מדינות ערביות רבות שינו מן היסוד את גישתן לישראל".

לפני כשבוע סלמאן מלך ערב הסעודית קרא למעצמות לנקוט "עמדה תקיפה" נגד איראן, לאור הצפי לחידוש המגעים הדיפלומטיים עם טהראן אחרי הניצחון של ביידן בבחירות לנשיאות. "הממלכה קוראת לקהילה הבינלאומית לנקוט עמדה תקיפה ביחס למשטר האיראני כדי למנוע ממנו להשיג נשק להשמדה המונית, לפתח טילים בליסטיים ולאיים על השלום והביטחון", אמר המלך בנאומו השנתי בפני מועצת השורא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי לא היה אתמול בסעודיה!
נוכל ושקרן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture