צילומים: Noam Revkin Fenton/Flash90 - נשיאות לבנון

"אילו יכולנו להיפגש פנים אל פנים": שטייניץ התווכח בטוויטר עם נשיא לבנון

שר האנרגיה התעמת עם הנשיא הלבנוני בנוגע למשא ומתן על הגבול הימי וטען: "ביירות שינתה שבע פעמים את עמדתה בנושא גבולה הימי עם ישראל", עאון הגיב: "הטענה חסרת שחר". שטייניץ הזמין בפנייה ישירה בטוויטר את נשיא לבנון לפגישת מו"מ באחת ממדינות אירופה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר האנרגיה יובל שטייניץ הזמין בפנייה פומבית בטוויטר את נשיא לבנון מישל עון לפגישת משא ומתן על הגבול הימי באחת ממדינות אירופה, על רקע המבוי הסתום במגעים: "מכובדי נשיא לבנון מישל עון. ראשית, למרות מצב היחסים בין מדינותינו ברצוני לאחל לעם בלבנון לא רק חג עצמאות שמח, אלא גם התאוששות מהירה מהמשבר שפוקד אתכם", פתח שטייניץ את הודעתו.

"שנית", הוסיף, "אני שמח לבשר לך, שאני דווקא די נהנה מהדיאלוג שהתפתח בינינו בטוויטר בימים האחרונים באשר למו"מ על הגבול הימי. ואולם לצערי נראה שאינך מכיר את כל העובדות באשר לשינויי העמדה הרבים של לבנון בנושא הגבול הימי ב-15 השנים האחרונות. אני משוכנע, שאילו יכולנו להיפגש פנים אל פנים באחת ממדינות אירופה למו"מ גלוי או חשאי, היה לנו סיכוי טוב לפתור פעם אחת ולתמיד את המחלוקת לגבי הגבול הימי, ובכך לתרום לעתידם הכלכלי ולרווחתם של שני העמים".

הנשיא עאון נפגש השבוע עם מפקד כוח יוניפי"ל ואמר לו כי "התווית הגבול הימי תתבצע על בסיס הקו שיוצא יבשתית מראש הנקרה וזאת בהסתמך על העקרון הכללי הידוע כ'קו האמצע'. זאת, מבלי לקחת בחשבון השפעה כלשהי של שלושת איי החוף הפלסטינים הכבושים".

בתגובה לכך כתב שטייניץ כי "לבנון שינתה שבע פעמים את עמדתה בנושא גבולה הימי עם ישראל. עמדתה הנוכחית סותרת לא רק את עמדותיה הקודמות, אלא אף את עמדת לבנון בנושא הגבול הימי עם סוריה, שלוקחת בחשבון איים לבנונים הסמוכים לגבול. מי שרוצה שגשוג באזורנו ומבקש לפתח את משאבי הטבע בביטחה, חייב לדבוק בעיקרון היציבות וליישב את המחלוקת על פי הקווים שהופקדו על ידי ישראל ולבנון באו״ם. כל סטייה מכך תוביל למבוי סתום ומהווה בגידה בשאיפות עמי האזור".

לפני יומיים נמסר מטעמו של הנשיא הלבנוני בתגובה כי "טענותיו של שר האנרגיה הישראלי כי לבנון "שינתה את עמדותיה בנושא גבולות הים הדרומיים 7 פעמים" מפורכת. העמדה הלבנונית על הגבול היומי קבועה בהתאם להנחיות של הנשיא עאון לצוות המשא ומתן, במיוחד בנוגע למימוש לבנון את זכותה הריבונית".

שטייניץ לא נשאר חייב והגיב: "נשיא לבנון הנכבד מישל עון, קראתי בעיון רב את תגובתך לדבריי בטוויטר, והתרשמתי שאינך מודע לכל העובדות שאותן אפרט להלן: מאז חודש ינואר 2007 עם חתימת הסכם הגבולות הימיים בין מדינתך לבין קפריסין, ועד לימים אלו הציגה לבנון שבעה קווי גבול ימיים שונים. חלקם הופקדו באו"ם, חלקם הוצגו בפני יוניפי"ל וצה"ל ולאחרונה קווים נוספים במסגרת השיחות בנקורה. בשונה מממשלת לבנון, הנחיתי את המשלחת הישראלית לנהוג באחריות ולדבוק בקו שהופקד על ידי ישראל באו"ם לפני כעשר שנים ולהגיע לשיחות בגישה פרגמטית על מנת לנסות לצמצם ולפתור את המחלוקת לרווחתם של אזרחי לבנון וישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גבול ימי ישראל לבנון..ישראל לא צריכה להתחנף יתר על המידה ללבנון.מדינה שבקושי חיה.חיזבללה שולט בלבנון .מה לא ברור?עד שחיזבללה לא יתפרק מנשק הזרוע בכל לבנון ובדחייה ובשדות תעופה.הרי זה לא נורמלי!ישראל תדבר עם לבנון רק כשתנהג כמדינה.עם מילה.עם צבא אחד.עם עם אחד.עם ראש ממשלה אחד.מדיניות ברורה ומייצגת.עד אז אין מה לדבר.ארגון טרור שולט במדינה.בדיחה גרועה.בושה !ישראל יכולה רק להרים את לבנון לימים יפים יותר.אבל גדול.אין עם מי לדבר.שיתבשלו במיץ של עצמם.לא לשכוח,מי יותר חזק.מי יותר יציב.מי יותר דמוקרט.מי שומר על זכויות אדם.ישראל תמיד מושיטה יד לשלום,מתוך אמונה ועוצמה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture