Adam Schultz / Biden for President

מכיר בהפסד? טראמפ אישר לגופי הממשל לשתף פעולה עם צוות המעבר של ביידן

ראש הסוכנות הממשלתית האמונה על הליכי העברת השלטון האמריקני הודיעה לביידן כי ניתן להתחיל בהכנות לחילופי הממשל, וחתמה על מימון צוותי המעבר. טראמפ הודיע שההחלטה התקבלה "לטובת המדינה", אך הבהיר כי "נמשיך במאבק, מאמין שננצח". מישיגן אישרה את ניצחון ביידן

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ממשלו של נשיא ארצות הברית המכהן דונלד טראמפ אישר הלילה (שלישי) להתחיל את תהליך חילופי הממשל. משרד המנהל הממשלתי הודיע לצוות המעבר של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן כי יעמיד לרשותו את כל המשאבים הנדרשים לצורך עבודתו. עם זאת, טראמפ הבהיר בטוויטר כי מסרב להכיר בהפסד שלו בבחירות והבטיח "להמשיך במאבק".

במכתב ששיגרה יו"ר מנהל השירותים הכלליים במדינה אמילי מרפי לביידן כתבה כי "בבקשה תדעו שהגעתי להחלטה באופן עצמאי, בהתבסס על החוק והעובדות הקיימות. מעולם לא הופעל עליי לחץ ישיר או עקיף על ידי גורם כלשהו בהנהלה – כולל עובדי הבית הלבן וה-GSA – בכל הנוגע לגופה של ההחלטה או עיתויה. ההחלטה הייתה שלי בלבד".

ההודעה מסמלת את ההכרה הרשמית בניצחונו הצפוי של ביידן ומאפשר העברת תקציב של מיליוני דולרים עבור מימון הצוות שמגבש את תכניות העבודה לבית הלבן. מעבר למימון, משמעות ההודעה והצהרתו של טראמפ היא שאנשי הממשל היוצא מתכוונים לשתף פעולה, לתדרך ולחפוף את אנשיו של ביידן לקראת החילופים כולל תדרוכי מודיעין מסווגים לביידן וסגניתו קמלה האריס.

ראש ה-GSA אמילי מרפי, שמונתה על-ידי טראמפ לתפקיד, ספגה בשבועיים האחרונים ביקורת קשה מצד הדמוקרטים על כך שהתעכבה בהכרזה על ביידן כמנצח. מדובר בהכרזה שנעשית על-ידי הגוף הזה אחרי כל מערכת בחירות ולפני אשרור התוצאות הסופיות, אולם הפעם מרפי החליטה לדחות אותה בעקבות המאבק המשפטי שבו פתח טראמפ.

הנשיא טראמפ כתב הלילה בטוויטר כי "אני רוצה להודות לאמילי מרפי ולמנהל השירותים הכלליים על מסירותה האיתנה ונאמנותה לארצנו. היא עברה הטרדה, איומים והתעללות – ואני לא רוצה לראות את זה קורה לה, למשפחתה או לעובדי מנהל השירותים הכלליים. המאבק שלנו נמשך בכל הכוח, אנו נמשיך להשיב מלחמה ואני מאמין שאנו ננצח. למרות זאת, בשל טובתה של ארצנו, אני ממליץ לאמילי ולאנשי צוותה לעשות את מה שצריך להיעשות בנוגע לפרוטוקולים הראשוניים ואמרתי לצוותי לעשות זאת גם כן".

הנשיא המיועד הודיע לאחר ההכרזה כי פגישתו הראשונה עם בכירי הממשל תעסוק בהתמודדות עם מגיפת הקורונה ובנושאי ביטחון הלאומי. "בימים הקרובים נתחיל להיפגש עם נציגי הממשל לדון במאבק בקורונה, לקבל תמונת מצב מלאה בענייני ביטחון לאומי וכן הבנה מלאה של הצעדים שנקט ממשל טראמפ, שרוקנו את סוכנויות הממשל מתוכן", מסר ראש צוות המעבר של ביידן, יוהנס אברהם.

בתוך כך, מישיגן אישרה הלילה שביידן גבר על טראמפ בבחירות במדינה. ביידן ניצח את טראמפ במישיגן בפער של כ-154,000 קולות וזכה ב-16 האלקטורים שלה. הוועדה האמונה על אשרור תוצאות הבחירות במישיגן, שמורכבת משני רפובליקנים ומשני דמוקרטים, אישרה את התוצאות האלה. שלושה הצביעו בעד והחבר הרביעי נמנע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture