גונן בן יצחק מתחת למכת"זית. צילום: אוליביה פיטוסי , פלאש 90

לראשונה: כתבי אישום הוגשו נגד אחד ממובילי המחאה נגד רה"מ ופעילה נוספת

הפעיל עו"ד גונן בן יצחק והמפגינה בר בנימין מואשמים בין היתר בהתקהלות אסורה במהלך הפגנות נגד רה"מ בירושלים. על פי כתב האישום, בן יצחק הפריע לשוטר במילוי תפקידו ובנימין תקפה שוטר בנסיבות מחמירות. עד כה הוגשו כתבי אישום נגד מפגינים רק על ידי המשטרה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום שני כתבי אישום לבית משפט השלום בעיר נגד בר בנימין בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתקהלות אסורה ונגד גונן בן יצחק בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתקהלות אסורה.

על פי כתב האישום שהוגש כנגד בר בנימין, ביום 20.9.20 התקיימה הפגנה בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. בהפגנה לקחו חלק מפגינים רבים שעמדו, בין היתר, גם על כבישים הסמוכים למקום. סמוך לשעה 00:00 כרזו השוטרים למשתתפי ההפגנה כי מרגע זה ההפגנה אינה חוקית, וכי על המפגינים לפנות את הכבישים, על מנת לחדש את התנועה במקום.

סמוך לשעה 00:40, החלו השוטרים לפנות מפגינים, אשר לא נשמעו להוראת השוטרים, ונותרו עומדים או יושבים על הכבישים, ביניהם הנאשמת שעמדה באותה עת יחד עם מפגינים אחרים על הכביש סמוך לכיכר פריז.

אחד השוטרים במקום ניגש לבנימין וביקש ממנה לפנות את הכביש. הנאשמת סירבה והשוטר אמר לה כי אם לא תעשה זאת מרצונה, ייאלץ לפנות אותה בכוח. הנאשמת עמדה על סירובה, ובשל כך החל השוטר לפנות אותה מהכביש. השוטר שם את ידו על גבה של הנאשמת כדי לפנות אותה, וזו, בתגובה, הסתובבה לעברו, ריססה על פניו גז פלפל ממיכל שנשאה בכליה, וניסתה לברוח מהמקום.

על פי כתב האישום שהוגש נגד גונן בן יצחק , ביום 18.7.20 התקיימה הפגנה סמוך לכיכר פריז בירושלים בה נטלו חלק מפגינים רבים. בסביבות השעה 00:00 החלו כוחות המשטרה לפעול לפינוי המפגינים מהמקום. כוחות המשטרה כרזו למפגינים, באמצעות מכשירי כריזה משטרתיים, שההפגנה איננה חוקית וכי עליהם לעזוב את המקום.

מפגינים רבים, וביניהם הנאשם, לא נענו לקריאות השוטרים והמשיכו להפגין במקום שלא כדין. השוטרים כרזו לעבר המפגינים אך המפגינים הוסיפו להקים רעש באמצעות משרוקיות, תופים וצעקות. בשעה 00:05 הורה מפקד המשטרה נצ"מ יעקבי לקדם מכונת התזה (מכת"ז) לכיוון הצומת בה עמדו המפגינים וזאת ע"מ לכרוז פעם נוספת למפגינים, וכן כדי לאפשר את השימוש בה לשם פינוי המפגינים ככל שיידרש.

בהמשך למתואר, קרא הנאשם למפגינים אחרים לרוץ לעבר המכת"ז. הנאשם נעמד מול המכת"ז וחסם את נתיב נסיעתה. בהמשך לכך, נשכב הנאשם מתחת למכת"ז וחבק את ידיו סביב חלק מגחון המכת"ז, וזאת בכוונה למנוע את המשך התקדמותה ולסכל את השימוש בה. על אף דרישותיהם החוזרות של השוטרים, סירב הנאשם לשחרר את אחיזתו במכת"ז ולצאת, לאור זאת נאלצו השוטרים להשתמש בכוח כדי לנתק את הנאשם מהמכת"ז ולפנותו מן המקום.

בפרקליטות אומרים כי ההחלטה על הגשת כתבי האישום התקבלה בהתאם למדיניות הפרקליטות בבואה לטפל בעבירות המבוצעות במסגרת הפגנות, כפי שבאה לידי ביטוי בהנחיית המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים). מדיניות זו נקבעה במטרה לאזן באופן ראוי בין זכות היסוד של כל אזרח בישראל להשתתף בהפגנות ולהתבטא באופן חופשי, ובין האינטרס הציבורי שבשמירה על בטחון הציבור ורכושו, שלטון החוק והסדר הציבורי.

מהדגלים השחורים נמסר בתגובה לכתב האישום נגד עורך הדין של התנועה עו״ד גונן בן יצחק: "דגל שחור מתנוסס מעל המעשים של משטרת נתניהו. ממשלת ישראל רודפת באמצעות דורון ידיד את מובילי המחאה נגד השחיתות. משטרת ישראל הופכת להיות זרוע ביצועית בארגון הפשע והרשע של בנימין נתניהו. גנץ, אשכנזי וניסנקורן צריכים להתבייש בכך שהם משתפים פעולה עם הרדיפה הפוליטית הזאת".

מתנועת 'קריים מיניסטר ' נמסר מהתנועה: "משטרת בלפור החלה את מסע הציד של ראשי המחאה. בחסות הפודל של אוחנה, דורון ידיד, אין קו אדום שהמשטרה לא חוצה בניסיון לדכא את המחאה. תחת נתניהו מתרחשים בישראל תהליכים מסוכנים הלקוחים ממשטרים אפלים. נמשיך למחות ולא נירתע עד שנציל את ישראל מידי המושחת. קוראים לציבור להתייצב במוצש בבלפור למחות נגד חיסול הדמוקרטיה וציד המפגינים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture