Yonatan Sindel/Flash90

גנץ לראשי מטות כחול לבן: "לא רואה שהמצב משתנה – אנחנו בדרך לבחירות"

בכירים בסביבתו של גנץ: "הסיפור למעשה נגמר ואין דרך למנוע את הבחירות". דיווח: כי בכחול לבן שוקלים להביא בעצמם חוק לפיזור הכנסת לקראת השבוע הבא, כדי להיות אלו שמובילים את המהלך ולא לאפשר ליש עתיד להיות אלו שחתומים על פיזור הכנסת

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר אתמול בשיחה עם ראשי מטות בכחול לבן שהוא "לא רואה איך נושא תפקוד הממשלה משתנה ולכן אנחנו בדרך לבחירות". ב'כאן חדשות' דווח כי בכירים בסביבתו של גנץ הוסיפו שלאחר חילופי הדברים אמש בין נתניהו וגנץ בישיבות סיעות כחול לבן והליכוד – "הסיפור למעשה נגמר ואין דרך למנוע את הבחירות".

זאב קם דיווח כי בכחול לבן שוקלים להביא בעצמם חוק לפיזור הכנסת לקראת השבוע הבא, כדי להיות אלו שמובילים את המהלך ולא לאפשר ליש עתיד להיות אלו שחתומים על פיזור הכנסת. שר המדע יזהר שי מכחול לבן אמר הבוקר בריאיון ל'כאן רשת ב' כי במפלגה ישקלו להצביע יחד עם יש עתיד על הצעת הפיזור. "נשתף פעולה עם כל מי שיש לו מכנה משותף איתנו", אמר.

סגן שר הבריאות יואב קיש התייחס בראיון ל'ערוץ 12' לעימות הסוער הלילה בקבינט הקורונה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון גנץ "אם אתה שואל אותי, אנחנו בדצמבר מפזרים את הכנסת. עד עכשיו אמרתי שבכל הנושאים האחרים הממשלה לא מתפקדת אבל בקבינט הקורונה מתפקדים, אתמול היו חילוקי דעות ואי הסכמה והעסק התארך".

"הבחירה של גנץ, הפוליטית לחלוטין, לערבב את מערכת הביטחון בתוך ועדת חקירה מיותרת שהוא עצמו לא מאמין בה, כנראה הולכת יד ביד עם ההחלטה שלו ללכת לבחירות", המשיך סגן השר מהליכוד

ח"כ ניר ברקת טען בראיון ל'ווינט' כי אין מנוס מהליכה קרובה לבחירות. "כשהמערכת מסורבלת וכחול לבן מתעסקים בדברים אחרים, אי אפשר להעביר החלטות והכנסת משותקת, עדיף לפרק את החבילה". לדבריו, "זה אבסורד, במקום שנתעסק באיך מקטינים את התחלואה ובכלכלה בשביל לתת מענים אמיתיים למאות אלפי אנשים שמחפשים פרנסה, יוצאים לנו עם ועדת בדיקה. זה הזמן?"

"בסוף מדינת ישראל, תושבי המדינה, רוצים לראות ממשלה מתפקדת. ממשלה שנותנת מענים ענייניים, נותנת מניסיון ומשפרת ומטייבת את ההחלטות שלה. כשכחול לבן מתעסקים בדברים אחרים, עדיף לפרק את החבילה. אין שום טעם להמשיך בצורה כזאת. זה לא מתפקד, זה לא טוב, זה לא הולך לכיוון הנכון. יש לו סבלנות שהולכת ומתפוגגת, אבל עדיין הדבר החשוב ביותר בשביל כולנו לעשות זה להתעסק בקורונה".

"יש הרבה אתגרים בישיבה הפריטטית הזו שזה פשוט לא עובד. אני ניהלתי את עיריית ירושלים, הייתי בהייטק, זה לא עובד ככה. קודם כל, יש תקציב ויש מסגרות תקציב. זו תקופה לא קונבנציונלית. ברגע שיש משבר אתה צריך לחשוב בחשיבה משברית ומה קרה במהלך השנה עם מסגרות התקציב של 2020, הוא השתנה לפחות ארבע פעמים".

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר בראיון ל'רדיו 103' כי הבחירות "יהיו או במרץ או ביוני, אני לא רואה אפשרות אחרת". לדבריו, "יהיו הפעם חיבורים שלא היו כמותם, דווקא בגלל הקורונה. הממשלה הקרובה צריכה לשים הכול בצד, את כל מריבות העבר וכל הסיבוכים ולהגיד, 'ערבים, חרדים, דתיים, יהודים', כולם צריכים להיות חלק מהמאמץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture