Hadas Parush/Flash90

זוכה פרס נובל לשלום הגיש את מועמדות נתניהו ויורש העצר של האמירויות

זוכה פרס נובל לשלום, הלורד דייוויד טרימבל, הגיש את מועמדותו של ראש הממשלה לקבלת פרס נובל לשלום, יחד עם השייח׳ מוחמד בן זאיד. בהתאם לכללי ועדת הפרס, היות וטרימבל הינו זוכה פרס נובל לשלום, החלטתו להגיש את מועמדותו של נתניהו תביא את הוועדה לדון בנושא

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

זוכה פרס נובל לשלום, הלורד דייוויד טרימבל, הגיש היום את מועמדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבלת פרס נובל לשלום, יחד עם השייח׳ מוחמד בן זאיד, יורש העצר של אבו-דאבי.

הלורד טרימבל, השר הראשון של צפון אירלנד, זכה בפרס נובל לשלום בשנת 1998 בשל מאמציו למצוא פתרון של שלום לסכסוך בצפון אירלנד. בלשכת ראש הממשלה מציינים כי בהתאם לכללי ועדת פרס נובל, היות וטרימבל הינו זוכה פרס נובל לשלום, החלטתו להגיש את מועמדותו של ראש הממשלה נתניהו תביא את הוועדה לדון בנושא.

נתניהו כבר הפך למועמד לפרס נובל לשלום לשנת 2021, לאחר שחבר הפרלמנט האיטלקי פאולו גרימולדי, בכיר במפלגת “הליגה הצפונית”, המסונפת למפלגת הימין־מרכז השמרנית “הליגה האיטלקית”, הגיש בצורה רשמית את שמו של ראש ממשלת ישראל לוועדת פרס נובל, הממוקמת באוסלו, בירת נורווגיה.

על פי הכללים, מועמדים לפרס נובל לשלום יכולים להיות מוצעים על ידי אנשים שהוגדרו על פי תקנות הוועדה, כגון זוכי פרס נובל לשעבר, חברי פרלמנט, פרופסורים (בתחומים מסוימים), שופטים בינלאומיים ועוד. יצויין כי במקביל להגשת המלצתו על נתניהו, פנה גרימולדי לשורה ארוכה של חברי פרלמנט אירופיים נוספים על מנת לקבל את תמיכתם ולהחתים גם אותם על פנייתו לוועדת הפרס. כך מפרסמת הבוקר אנה ברסקי ב'מעריב'.

בנימוקים להצעתו כתב חבר הפרלמנט היאטלקי: “בין הפעולות הרבות והמשמעותיות שביצע מר נתניהו אציין את שלוש העיקריות, שבהן קיימת חשיבות רבה גם לטובת השלום העולמי: הסכם השלום עם איחוד האמירויות, ההצהרה על השגת הסכם השלום עם ממלכת בחריין, וקידום ופיתוח ערוץ הדיאלוג האמיתי והמעמיק עם ממלכת ערב הסעודית. מדובר במאמץ מדיני שכבר הוביל לפתיחת המרחב האווירי הסעודי עבור המטוסים הישראליים. כל ההישגים האלה לא היו מתקבלים על הדעת עד לפני מספר חודשים”, הוסיף חבר הפרלמנט האיטלקי, "ועל כך ראוי מר נתניהו להיות חתן פרס נובל לשלום”.

לאחר שהגיש את מועמדותו של נתניהו כתב גרימולדי ברשת החברתית שלו: "למה הגשתי את שמו של נתניהו? בגלל הפיוס עם האמירויות, הרגיעה עם בחריין, הדיאלוג עם ערב הסעודית ופתיחת המרחב האווירי הסעודי למטוסים ישראלים. זה היסטורי", הוא הוסיף וכתב: "תודה גם לטראמפ". גרימולדי, חבר הפרלמנט האיטלקי ב־15 השנים האחרונות ולשעבר חבר הפרלמנט האירופי, נחשב לפוליטיקאי בכיר ובעל השפעה בזירה הפוליטית האיטלקית.

גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הוגש כמועמד לפרס זה מאותה סיבה בגינה הגישו את נתניהו. מועמדותו של טראמפ לזכייה הוגשה על ידי חבר הפרלמנט הנורווגי קריסטיאן טיברינג-גיידה, ששיבח את הנשיא האמריקני על מאמציו לפתור סכסוכים ממושכים ברחבי העולם.

"אני חושב שטראמפ פעל למען השלום בין האומות יותר מכל מועמד אחר לפרס בקטגוריית השלום", אמר טיברינג-גיידה, שהוא גם יו"ר המשלחת הנורווגית לאסיפה הפרלמנטרית של נאט"ו, בריאיון לרשת החדשות פוקס האמריקנית. חבר הפרלמנט כבר הגיש בעבר את שמו של הנשיא כמועמד. במכתבו לוועדת הפרס, ציין טיברינג-גיידה כי "למשרדו של טראמפ היה תפקיד מפתח בכינון היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות, בעודו מצפה למדינות נוספות במזרח התיכון ללכת בעקבותיה", והוסיף: "הסכם זה יכול להפוך את מזרח התיכון לאזור של שיתוף פעולה ושגשוג".

טיברינג-ג'ג'דה גם שיבח את טראמפ על שהוציא עשרות אלפי חיילים מהמזרח התיכון: "הוא שבר רצף של 39 שנים של נשיאים אמריקנים שהביאו את ארצות הברית למלחמה. האחרון שנמנע מכך היה חתן פרס נובל לשלום ג'ימי קרטר"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה כנראה לא יקרה.
הוא בצד הלא נכון…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture