Yonatan Sindel/Flash90

גנץ: "לא אסכים לוותר על הרוטציה – אם נראה שאין תקציב אנחנו נפזר את הכנסת"

רה"מ החליפי הצהיר כי "אם הכנסת תפוזר - מובן מאליו שלא אוכל לשבת עם נתניהו. שיקוליו של רה"מ אישיים ולאו דווקא לאומיים". על הקמת ועדת הבדיקה לצוללות: "גיליתי ממצאים חדשים". הליכוד: "מצער שהוא מדלג בין אולפנים בראיונות פוליטיים ביום שבו נספו 2 חיילי צה"ל"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס הערב (שלישי) להחלטתו להקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות, וטען כי החליט להקים את הוועדה לאחר שהגיע לידיו מידע חדש. "מצאתי ממצאים שמשכו את תשומת ליבי וחשבתי שיש טעם לבדוק איך זה התנהל. הוועדה היא מקצועית, לא תחקור את הצד הפלילי", אמר גנץ בריאיון ל'חדשות 13'

"הוועדה הזו חשובה, בודקת נושא מהותי, לא מחפשת אחר הצד הפלילי, את זה עשה הפרקליט. אני מתעסק בביטחון", אמר בראיון ל'חדשות 12', שם גם התייחס לשינוי בעמדתו בנושא: "נשאלנו על ועדת חקירה ממלכתית ולכן אמרתי את מה שאמרתי. אני עושה ועדת בדיקה ממשלתית מקצועית בתוך מערכת הביטחון. יש מידעים חדשים, תצהירים שהסתובבו לאחרונה – יש פה דברים שכדאי לבדוק".

"אנחנו נתעקש שיהיה תקציב 2021 לישראל, זה מה שצריך לקרות", הצביר גנץ, "אין סיבה שהוא לא יועבר בכנסת ואת חוק ההסדרים נפתור. צודקים מי שטוענים שיש סחבת בלתי סבירה. זה היה צריך לעבור באוגוסט. אין הסבר הגיוני לסחבת הזו, אני יכול לחסוך לבג"צ את הדיון המבורך – כי ההחלטה תתקבל". לדבריו, "אני לא יכול לאפשר הארכה או פשרה שתעשה סחבת נוספת".

"אני רוצה להיות ברור", אמר יו"ר כחול לבן, "23 בדצמבר הוא התאריך שבו עובר תקציב בישראל. אם אנחנו נראה שאין תקציב ל-2021 ושוב פעם מורחים אותנו בשטיקים וסיפורי סיפורים, אנחנו נפזר את הכנסת. לא בהכרח נחכה אפילו ל-23 בדצמבר. אנחנו נדע מבעוד מועד אם בתאריך הזה זה הולך לקרות – או אם זו שוב אגדת מעשיות".

"אם נתניהו ימשיך לשים את האינטרסים שלו על פני אינטרסים אחרים – נגיע לבחירות, והוא יצטרך להסביר למה אין תקציב. ההסכם אינו מבוצע כמו שצריך מצידו של נתניהו. אני חושב שהרוטציה צריכה לקרות, הסכמים צריך לכבד. אני מבין ששיקוליו אישיים ולאו דווקא לאומיים – ואם הדברים לא יסתדרו נחזור לציבור, ונגיד לו לשפוט מי צריך להוביל".

גנץ לא שלל את האפשרות שאולי בכל זאת יימצא פתרון לתקציב. "אני חושב שבסופו של דבר אפשר לפתור את בעיית התקציב. באוצר זה מוכן, חוק ההסדרים קיים. אם יפסיקו לשחק משחקים – הדבר הזה פתיר". אך הזהיר כי "מה שצריך לקרות עד סוף החודש – לאשר תקציב מדינה לשנת 2021. אם התקציב לא יבוצע כפי שסוכם – נצטרך לבוא לציבור, להציג בפניו מי בחר שלא להעביר את התקציב, ולהמשיך קדימה".

הוא דחה מכל וכל את האפשרות כי יסכים לוותר על הרוטציה או להעברת אבי ניסנקורן ממשרד המשפטים: "בשום פנים ואופן לא, ניסנקורן עושה עבודה מצוינת, הוא לא רודף אף אחד. אנחנו כל החברים שומרים על הדמוקרטיה במשרד המשפטים. הוא שר משפטים מצויין". עוד הוסיף: "לא אוותר על הרוטציה, יש לנו הסכם ואנחנו נעמוד בהסכם הזה, זה מה שצריך במדינת ישראל".

ראש הממשלה החליפי נשמע בטוח שהוא עוד יעמוד בראשות הממשלה, גם אם נתניהו יפר את ההסכם. "אני אהיה ראש ממשלה", אמר, "אני רק אחרי שנתיים, דיברנו על 10. אני חושב שאני צריך להיות ראש ממשלה בכנסת הנוכחית. חתמנו הסכם, הסתכלנו לציבור בעיניים. אם נתניהו מקיים הסכמים ופיו וליבו שווים – יש תקציב, יש ממשלה, אני אהיה ראש ממשלה".

גנץ תקף את נתניהו שהסתיר ממנו את ביקורו בסעודיה: "זה לא תקין, הוא צריך היה לשתף אותי. אבל על מי זה מעיד – עליי או על ראש ממשלה שבוחר לא לשתף? זאת התנהגות לא ראויה. יש פה מערכת ממשלתית שלמה שצריך להפעיל, בשקיפות והוא לא עושה את זה". לדבריו, "אם נפזר את הכנסת – זה כי אי אפשר היה לעבוד עם נתניה ומובן מאליו שלא אפשרי שאשב עם נתניהו בממשלה".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בני גנץ לא בוחל באמצעים. מצער שהוא מדלג בין אולפנים בראיונות פוליטיים ביום שבו נספו 2 חיילי צה״ל בתאונה קשה ומצער שהוא עושה שימוש פוליטי חסר תקדים בצה״ל כדי להקים ״וועדה תפורה״ שהוא התנגד להקמתה רק לפני 4 חודשים ושבראשה העמיד אדם שקבע לפני שנה וחצי ש״נתניהו צריך להתפטר״. אף שר ביטחון לא התנהג בצורה שערורייתית כל כך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture