Adam Schultz / Biden for President

ביידן: "הכהונה שלי לא תהיה עוד קדנציה של אובמה – טראמפ שינה את העולם"

הנשיא הנבחר הציג את המינויים, מזכיר המדינה המיועד: "אבי החורג היחיד מבית ספרו בפולין ששרד את צעדת המוות". דיווח: טראמפ יעניק חנינה ליועצו ששיקר ל-FBI. ביידן יקבל את תדריכי הבית הלבן, מחלקת המדינה החלה בהליך החפיפה. פנסילבניה אישרה את ניצחון ביידן

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן אמר אמש (שלישי) כי אמריקה תחת שלטונו תהיה מוכנה להוביל שוב בזירה הבינלאומית, ותהפוך את המדיניות החד-צדדית של הנשיא דונלד טראמפ. לאחר שהציג את מדיניות החוץ החדשה שלו, ואת צוות המומחים לביטחון לאומי, אמר ביידן כי בכוונתו להרחיק את ארצות הברית מהמדיניות הלאומית של "אמריקה תחילה", שאותה הוביל טראמפ מאז כניסתו לתפקיד ב-2016.

יחד עם סגניתו קמלה האריס הציג ביידן את המינויים האחרונים שלו, שעליהם הכריז אתמול צוות המעבר: אנתוני בלינקן יהיה מזכיר המדינה, אלחנדרו מיורקס השר למחלקה לביטחון המולדת, אבריל היינס תעמוד בראש המודיעין הלאומי, ג'ון קרי יהיה שליח הנשיא למאבק בהתחממות הגלובלית, ג'ייק סאליבן היועץ לביטחון לאומי ולינדה תומאס-גרינפלד תכהן כשגרירת ארה"ב באו"ם. כל המועמדים החדשים לקחו חלק בממשל של ברק אובמה, שביידן היה סגנו.

מזכיר המדינה המיועד אנתוני בלינקן סיפר בטקס הצגת המינויים כי אביו החורג היה היחיד מבית ספרו בפולין ששרד את צעדת המוות ואת השואה. "כשראה טנק אמריקני, הוא הסתכל על החייל ואמר לו את המילים היחידות שידע באנגלית – 'אלוקים יברך את אמריקה'. זה מה שאמריקה מייצגת לעולם. כעת עלינו להמשיך בצורה זו", אמר בלינקן.

ביידן דחה את הטענות כי ממשלו יהיה זהה לזה של הנשיא לשעבר ברק אובמה. בריאיון טלוויזיוני ראשון מאז הבחירות, אותו העניק לרשת NBC הלילה, הבהיר הנשיא הנבחר וסגנו לשעבר של אובמה: "זו לא תהיה כהונת אובמה השלישית. אנחנו מתמודדים עם עולם אחר מזה שהתמודדנו איתו בממשל ההוא. הנשיא טראמפ שינה את הנוף – זה הפך ל'אמריקה תחילה' ומשם לאמריקה לבדה".

"מצאנו את עצמנו כשבעלות בריתנו כועסות עלינו. לכן מצאתי לממשל שלי אנשים שמייצגים את הספקטרום של העם האמריקאי ושל המפלגה הדמוקרטית", הוסיף ביידן. כשנשאל האם יתמוך בפתיחת חקירות נגד הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, השיב ביידן כי "לא אעשה את מה שטראמפ עשה ואנצל את מערכת הצדק האמריקאית לצרכיי. אני לא אתמקד בזה, אני אתרכז בלהחזיר את אמריקה למקום בו היא צריכה להיות".

ביידן אמר כי הוא שוקל את האפשרות למנות רפובליקני לקבינט שלו, אבל עדיין לא החליט על כך. בנוגע לתוכניתו למאה הימים הראשונים לנשיאותו, אמר ביידן כי יציג חוק לרפורמה בהגירה, יבטל את הצווים הנשיאותיים של טראמפ בענייני סביבה ואקלים וידאג לכך שאוכלוסיות חלשות יקבלו את הסיוע הנדרש להן כדי להתגבר על הקשיים שנוצרו בגלל משבר הקורונה.

פנסילבניה אישרה את ניצחון ביידן, ביידן יקבל את תדריכי הבית הלבן

מושל פנסילבניה הודיע הערב שהמדינה אישרה את ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארה"ב. טום וולף, המושל הדמוקרטי של פנסילבניה, הודיע שמחלקת המדינה אישרה את תוצאות הבחירות ב-3 בנובמבר. התוצאות קבעו שביידן ניצח במדינה וקיבל את 20 האלקטורים שלה. בבחירות בפנסילבניה קיבל ג'ו ביידן 3.46 מיליון קולות לעומת 3.38 מיליון שהצביעו לטראמפ.

בית הלבן אישר אמש לביידן לקבל את התדריך היומי ואוסף דוחות המודיעין המסווגים שהוכנו לטראמפ. כך יקבל ביידן גישה למידע העדכני ביותר על הביטחון הלאומי ועל הסכנות שנשקפות לארה"ב ברחבי העולם – וייחשף לדיווחים מקהילת המודיעין שמגיעים אל טראמפ מדי יום.

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו הודיע הלילה כי מחלקת המדינה החלה בהליך העברת השלטון לממשל ביידן. בריאיון ל'פוקס ניוס' אמר פומפאו כי הליך העברת השלטון החל לאחר שמנהל השירותים הכלליים, הסוכנות הפדרלית שעליה לאשר את העברת הנשיאות הבהיר לנשיא הנבחר כי הוא יכול להתחיל רשמית בהעברת השלטון.

טראמפ שוקל להעניק חנינה ליועצו לשעבר ששיקר ל-FBI

גורמים הבקיאים בנושא לכלי תקשורת במדינה אמרו כי טראמפ מתכנן להעניק חנינה ליועצו לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין. אותם גורמים ציינו כי טראמפ עדיין יכול לשנות את דעתו לגבי צעד שכזה, וכי הוא טרם החליט סופית. במהלך חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות ב-2016, פלין הואשם בכך ששיקר ל-FBI. תחילה הוא טען כי לא קיים מגעים עם שגריר רוסיה בארצות הברית. לבסוף הוא הודה כי היה באינטרקציה עימו שבועות לפני כניסת טראמפ לבית הלבן, והתפטר לאחר זמן קצר בתפקיד. אחרי הודאתו באשמה, הוא ביקש לחזור בו וטען כי התובעים הפרו את זכויותיו ורימו אותו בהסדרי הטיעון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture