Hillel Maeir/Flash90

הנגבי הודיע בכנסת על דעת נתניהו: "נסדיר את המאחזים ביהודה ושומרון" • צפו

שר ההתיישבות אמר במליאה כי הצעת החלטה משותפת תובא לאישור הממשלה, והוסיף כי מדובר במהלך שנעשה על דעתו של נתניהו. מנגד, השר מיכאל ביטון אומר כי הופתע מההודעה, והסביר שהצעד לא ימומש לפני חילופי השלטון בוושינגטון, וכי לא תהיה הסדרה גורפת

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הממשלה צפויה לקדם בקרוב הצעת החלטה להסדרת המאחזים ביהודה ושומרון – כך אמר היום (רביעי) שר ההתיישבות צחי הנגבי במליאת הכנסת. במענה להצעה לסדר שהגישו חברי הכנסת אבי דיכטר (ליכוד) אופיר סופר (ימינה) ומשה ארבל (ש"ס), אמר הנגבי כי "השר מיכאל ביטון ואני נגבש הצעת החלטה משותפת שתובא לממשלה במטרה לקדם את כל המהלכים החוקיים שיביאו להסדרת ההתיישבות הצעירה". לדבריו, המהלך נעשה על דעת ראש הממשלה.

מנגד, השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון אמר בתגובה ל'וואלה' כי תהליך הכשרת חלק מהמאחזים הבלתי חוקיים ביהודה ושומרון יבוצע רק תחת אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וכי לא יסתיים לפני סיום כהונתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. "במצב הארגוני במינהל האזרחי, תהליך זה יימשך מספר שנים לצערי", אמר ביטון.

מזה כשלושה שבועות מובילים ראשי שדולת א"י חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' וחיים כץ, בשיתוף מועצת יש"ע ופורום התיישבות צעירה, קמפיים תקשורתי ופוליטי להסדרת הישובים הצעירים ביו"ש. המטרה היא לנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר בימים האחרונים של ממשל טראמפ, עד תחילת כהונתו של ביידן בבית הלבן.

ההתיישבות הצעירה מונה כ-72 ישובים ו-20,000 תושבים אשר בעקבות אימוץ דו"ח טליה ששון, מעמדם המשפטי אינו מאפשר למדינה לספק לישובים אלה תשתיות בסיסיות של מים חשמל ואינטרנט, כמו בשאר המקומות בארץ. היועצים המשפטיים אמרו בעבר כי נדרשת החלטת ממשלה אחת בלבד בכדי שהישובים יוגרו במעמד של הליכי הסדרה, ובעקבות כך יוכלו לקבל תשתיות ושירותים בסיסיים.

פורום ההתיישבות הצעירה מציין כי "מדובר ביישובים היושבים על קרקעות מדינה ואשר המדינה כבר הודיעה לבג״צ מספר פעמים כי יש בכוונתה להסדירם. בחודש האחרון קיימה השדולה סיורים ביישובים, חברי הכנסת החלו לאמץ יישובים ואף חתמו על מכתב לראש הממשלה בבקשה להביא להחלטת ממשלה אשר תסדיר את היישובים. בדיון שהתקיים אתמול בועדת החוקה אף הדגיש סגן יועמ״ש משרד הביטחון משה פרוכט כי הדרך היחידה שתאפשר חיים נורמליים לתושבים ביישובים הצעירים היא החלטת ממשלה על הסדרתם".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על הצהרת הכוונות. המבחן יהיה במעשים. כולי תקווה שלא יהיה מדובר בעוד מריחה בדמות החלטה דקלרטיבית וחסרת משמעות מעשית אלא בהחלטה שתאפשר הסדרה אמיתית, לרבות הענקת סמלי ישוב חדשים. 20 אלף תושבי ההתיישבות הצעירה הם לא אזרחים סוג ב' ומגיע להם להיות אזרחים שווה זכויות. ברכות לח"כ חיים כץ שותפי למאבק הזה. הערב עשינו צעד חשוב ונמשיך בכל הכח לחיזוק ההתיישבות כולה ביהודה ושומרון".

ח"כ חיים כץ: "המאבק של שדולת א"י נושא פרי. תודתנו לראש הממשלה, לשר מיכאל ביטון, ולכל חברי השדולה והשרים שנטלו חלק במאבק הצודק הזה. נמשיך לעקוב ונעמוד על כך שהחלטת הממשלה תאושר במהרה ותכלול תקציבים ותקנים בהיקף הנדרש ליישומה המיידי. החלטת הממשלה חייבת להביא לשיפור מיידי בחיי המתיישבים, באמצעות חיבור לתשתיות הכרחיות ואישורי בנייה למבני חינוך. וכן למתן סמלי ישוב או מעמד של שכונות בישובים קיימים".

השר רפי פרץ אמר בתגובה: "מברך על הודעתו של השר להתיישבות צחי הנגבי בעניין הסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. כפי שאמרתי גם לתושבים, המטרה אליה אנו צריכים לשאוף זו החלטת ממשלה שתסדיר פעם אחת ולתמיד את הסטטוס של היישובים האלו, מה שיבטיח גם את הטיפול בתשתיות, במוסדות ציבור ובפיתוח היישובים".

ח"כ שרן השכל אמרה כי "‏אני שמחה שראש הממשלה נענה לקריאתנו כחברי לשדולת ארץ ישראל, והחליט לקדם החלטת ממשלה בדבר הסדרת ההתיישבות הצהירה. החלטה זו תביא יציבות, ביטחון ושגשוג ל-20 אלף הישראלים שחיים ביישובים הללו. באין ריבונות רשמית, יש לקבוע עובדות בשטח. אסור להתמהמה עוד".

ח״כ אופיר סופר: "אני מברך על ההחלטה החשובה והצודקת של ראש הממשלה והשרים מיכאל ביטון וצחי הנגבי להסדיר את ההתיישבות הצעירה בה מתגוררים 20 אלף תושבים שלהם מגיע לחיות כאזרחים שווי זכויות כמו כל אזרח במדינה. יישר כח לשדולת א״י בראשות חברי יו״ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ׳ וח״כ חיים כץ ובניהולה של אורית סטרוק שעשו לילות כימים על מנת שנתבשר בבשורה זו".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג: "הליכוד מתכוון לסדר רישיון לגנוב ולהתיר בחוק את המערב הפרוע בשטחים, וכמה לא מפתיע שזה בשיתוף כחול לבן, שלא יזהו את הערכים של המצביעים שלהם גם אם יתקלו בהם חזיתית. במקום לנצל את התנופה ביחסים עם מדינות ערב לטובת נורמליזציה עם השכנים שלנו, בוחרים בממשלה להתחנף למתנחלים בשביל קרב פוליטי עם בנט ועל הדרך לפגוע אנושות במדינת ישראל".

במועצת יש"ע בירכו על "ההודעה המשמעותית של השר הנגבי, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר מיכאל ביטון, ומצפים לראות את החלטת הממשלה מאושרת בהקדם ומתקדמת לפסים מעשיים. אנו עובדים יחד עם צוותי העבודה לקידום התכניות להסדרת היישובים הצעירים".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר כי "המתיישבים, שנשלחו להתיישב בנקודות האסטרטגיות ביותר על-ידי ממשלות ישראל, זכאים לקבל את התנאים הבסיסיים המגיעים לכל אזרח במדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון לאשר את הסדרת ההתיישבות".

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דימרי, הוסיף: "משפחות רבות בהר חברון ממתינות להסדרה שנים רבות ובינתיים סובלות מתשתיות הומניטריות לקויות. לצערי, ועדת ההסדרה שפעלה להסדרת היישובים הצעירים לא הביאה לפתרון המיוחל ולכן נבחן כל התקדמות במעשים ובלוחות זמנים. על ממשלת ישראל לנצל את חלון הזמנים שנותר לממשל טראמפ ולהביא שינוי אמיתי להתיישבות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture