צילומים: קובי גדעון /לע"מ

נתניהו קיבל את פני הטיסה מהאמירויות: "מעגל הנורמליזציה ימשיך להתרחב" • צפו

ראש הממשלה השתתף בטקס לרגל נחיתת טיסת הבכורה של 'פליי דובאי': "אנחנו נעים במהירות שיא לעבר עידן חדש שמשנה את המזרח התיכון. אנחנו מפוררים את הסכסוך הישראלי-ערבי. כל העולם מסתכל ורואה שאנחנו עושים היסטוריה". נתניהו נשאל שאלות ע"י עיתונאי מהאמירויות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

חברת התעופה 'פליי דובאי' השיקה הבוקר (חמישי) לראשונה אי פעם קו טיסות סדיר בין ישראל לאיחוד האמירויות. בגלל המאורע ההיסטורי, שמסמל עידן חדש במערכת היחסים בין ישראל לנסיכויות המפרץ, הגיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו בעצמו לקבל את המטוס עם נחיתתו בנתב"ג. בחודש הבא יחלו חברות התעופה הישראליות בהפעלת קווים לדובאי כך שמידי שבוע יופעלו כ-50 טיסות בקו ישראל איחוד האמירויות.

איתי בלומנטל דיווח ב'ווינט' כי טיסה FZ1163 של חברת הלואו קוסט המריאה מנמל התעופה הבינלאומי בדובאי אל נמל התעופה בן גוריון, ובכך עשתה היסטוריה. החברה הפכה לחברת התעופה הראשונה שפתחה קו טיסות סדיר בין ישראל לאיחוד האמירויות. בפליי דובאי מתכוונים להוציא שתי טיסות יומיות- 14 טיסות בשבוע, ובהמשך מתכוונים להוסיף טיסה נוספת.

חברת הלואוקוסט תהיה היחידה מאיחוד האמירויות שתפעיל טיסות ישירות בין המדינות בשלב זה. בערב פסח, סוף חודש מרץ, צפויה להצטרף גם חברת אתיחאד מאבו דאבי. נכון לעכשיו לא ברור מתי תצטרף גם החברה הגדולה מאיחוד האמירויות – אמירייטס. במטוס שנחת הבוקר בנתב"ג הגיעו גם בכירים מחברת התעופה מדובאי.

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס קבלת הפנים לטיסה כי "זו הטיסה המסחרית הראשונה מדובאי לישראל, וזו טיסה היסטורית משום שהיא פותחת עכשיו עשרות טיסות בשבוע לדובאי, לאיחוד האמירויות, לבחריין, וגם למזרח, פטור מוויזה מצטרף לזה. זאת אומרת שיש כאן פתיחה עצומה של המסחר, הכלכלה והתיירות, ובעצם מזרח תיכון שהוא באמת חדש ושונה".

"מפגש בין עמים, גם מפגש בין מנהיגים", המשיך נתניהו, "אנחנו מפוררים את הסכסוך הישראלי-ערבי והופכים אותו לשת"פ ישראלי-ערבי, ליצור לא רק עתיד חדש, אלא הווה חדש, ועושים זאת במהירות מסחררת. אני חושב שכל העולם מסתכל ומבין שאנחנו עושים כאן היסטוריה, וכולנו יכולים לברך על כך".

נתניהו הוסיף כי "אנחנו כבר טסים מעל ערב הסעודית, כפי שאתם יודעים, כי כל הטיסות האלה מתנהלות מעל ערב הסעודית. כולל טיסות של חברות ישראליות, ואני חושב שזה שינוי מבורך. אני צופה שמעגל הנורמליזציה ימשיך להתרחב, ואני אומר את זה בביטחון רב. שום דבר אינו מובטח ב-100%, אבל נראה לי שאם אני צריך לצפות קדימה, אני מעריך שבחודשים הקרובים אנחנו נראה עוד מדינות שמצטרפות למעגל הזה, בדרך כזאת או אחרת, ברמה כזאת או אחרת".

"את זה כבר אי אפשר לעצור, אנחנו לא הולכים אחורה. מה שאנחנו עושים פה היום זה דבר היסטורי. טיסה מסחרית ראשונה מדובאי לישראל – ולא האחרונה. אנחנו הולכים לפתוח עשרות טיסות לשני הכיוונים. זה פשוט משנה לא את העתיד של המזרח התיכון ושל ישראל, אלא את ההווה שלה", דברי ראש הממשלה בטקס בנתב"ג.

במהלך הטקס ערך כתב רשת הטלוויזיה הממלכתית של דובאי ריאיון קצר לראש הממשלה ושאל אותו על מועמדותו לפרס הנובל השיב כי "דייוויד טרימבל, מקדם שלום אמיתי שזכה בפרס נובל לשלום, ולא בכדי, זה שהוא יגיש את המועמדות זה כבוד גדול ואני מתכבד לחלוק את הכבוד עם השייח' מוחמד בן זאיד".

נתניהו נשאל על ידי מהעיתונאי שהגיע בטיסה מאיחוד האמירויות, מה מסמל הרגע הזה עבורו באופן אישי. לשאלה זו השיב נתניהו: "בשבילי הטיסה הזו היא התגשמות חלום, התגשמותה של תקווה. הבאנו את העתיד להווה. כשאנחנו עושים חיבור שכזה, כשאנחנו יכולים לאפשר לאזרחי המדינות להיפגש, אנחנו מגשימים את החלום היום".

גם מנכ"ל חברת התעופה, ע'יית' אל-ע'יית' הגיע לאירוע ההיסטורי, על מטוס הבואינג 737 יחד עם בכירים נוספים ובערב יקיימו מסיבת עיתונאים בתל-אביב. אל-עיית' אמר כי: "עבורי זהו כבוד לבוא לכאן בטיסה הראשונה של פליי דובאי לתל-אביב. אנחנו דור בר-מזל", אמר ופנה לנתניהו, "ראש הממשלה, אנחנו הדור שהבין את הפוטנציאל ואתה המנהיג שאיפשר לנו לבנות משהו מיוחד.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יח"צ יח"צ.
עשיה אפס!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture