איראן אישרה את העלאת העשרת האורניום לרמה של 20%; החלה הלוויית פח'ריזאדה

בעיתון שמרני-קיצוני, שעורכו הוגדר כיועץ למנהיג העליון חמינאי, קראו היום למנהיגי המשטר: "לתקוף מתקנים בחיפה, לגרום להרוגים רבים, רק זה ירתיע את ישראל". הדמוקרטים נגד חיסול המדען האיראני: "נועד להכשיל את ממשל ביידן. דיפלומטיה, ולא רצח, היא הדרך הנכונה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני אישרה הבוקר (ראשון) את העשרת האורניום לרמה של יותר מ-20 אחוזים, דרגת העשרה המספיקה לבניית כלי נשק גרעיניים. הוועדה החליטה להסיר את כל המגבלות והפיקוח על תוכנית העשרת האורניום של איראן, מגבלות שקיבלה על עצמה איראן במסגרת הסכם הגרעין עם ששת המעצמות בשנת 2015.

דובר הוועדה, חבר הפרלמנט מוחמד באקר קליבף, הודיע לאחר ההצבעה: "אני מקווה שהחלטתנו, בעזרת הקל, תשים קץ לשטויות ולטרור שמקדמים אויבינו". דובר הפרלמנט האיראני ספד למוחסן פח'ריזאדה והזהיר מפני נקמה איראנית. "נגרום לטרוריסטים המגונים הללו ולתומכיהם להתחרט. אויבי האומה האיראנית שוב השתמשו בשיטות ההתנקשות, אחת ההתנהגויות הלא אנושיות ביותר".

בתוך כך, משרד ההגנה האיראני פרסם הבוקר תמונות ראשונות מטקס ההלוויה של מוחסן פח'ריזאדה, מדען הגרעין הבכיר שחוסל ליד טהרן ביום שישי בפעולה המיוחסת לישראל. בתמונות ממקדש בעיר משהד נראים אנשי דת מכונסים סביב ארון מתים שעליו מתנוססים תמונתו של פח'ריזאדה ודגל איראן. טקסי הלוויה של פח'ריזאדה יימשכו יותר מיום אחד וגופתו תועבר בין כמה מקדשים שיעיים, והוא ייקבר רק מחר.

בינתיים, עיתון שמרני באיראן המקורב למנהיג העליון חמינאי, אומר כי איראן חייבת לתקוף את נמל חיפה, אם תגיע למסקנה שישראל עומדת מאחורי ההתנקשות בפח'ריזאדה. במאמר המערכת שפרסם היומון "קייהאן" נאמר כי פעולות התגמול של איראן על התקפות קודמות לא היו די מרתיעות ולכן היא חייבת כעת להשמיד מתקנים בחיפה ולגרום לנפגעים רבים.

עוד נכתב במאמר, שרק פגיעה בחיפה יכולה להעניק לאיראן את הביטחון. היא תעצור התנקשויות ומלחמה באזור, כיוון שישראל וארצות הברית לא מוכנות לעימות צבאי. בכתבה מודגש הנזק שנגרם לאיראן בחיסול פח'ריזאדה. לטענתם, אחרי המוות של סולימאני, מתקפת הנגד בעין אל-אסד הייתה רק סתירה בפנים של האויב, בעוד האיראנים נשבעו לנקמה.

בכירים דמוקרטים בארצות הברית סבורים כי החיסול של מדען הגרעין האיראני מוחסן פח'ריזאדה נועד להכשיל את הממשל הבא של ג'ו ביידן, המעוניין לשוב למסלול הדיפלומטיה עם איראן. לפי הערכות בארצות הברית ובישראל, שתי המדינות ימשיכו לפעול בחודשיים שנותרו לכהונתו של דונלד טראמפ כדי לחשק את רגלי הממשל הבא מול טהראן.

"ההתנקשות במוחסן פחירזאדה הייתה פזיזה, פרובוקטיבית ולא חוקית", אמר הסנאטור ברני סנדרס, העומד בראש האגף הרדיקלי במפלגה הדמוקרטית. "עם כניסתו של ממשל חדש, זה בבירור נועד להכשיל את הדיפלומטיה בין ארצות הברית לבין איראן. אסור לאפשר לזה לקרות. דיפלומטיה, ולא רצח, היא הדרך הטובה ביותר קדימה".

הסנאטור הדמוקרטי כריס מרפי אמר כי "אם המטרה העיקרית בחיסולו של פחריזאדה הייתה להקשות על חידוש הסכם הגרעין, אז ההתנקשות לא הופכת את אמריקה, ישראל או העולם לבטוחים יותר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture