צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל בצפון: "נמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש נגד ההתבססות האיראנית"

רא"ל אביב כוכבי סייר בעוצבת הבשן שבצפון וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן: "המסר שלנו חד, נמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה, ונמשיך לשמור על מוכנות מלאה נגד כל גילוי תוקפנות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


צילום: דו"צ

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר היום (ראשון) בעוצבת 'הבשן'. הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת 'הבשן', תת-אלוף רומן גופמן, ומפקדים נוספים.

כוכבי סייר בגזרה ושוחח עם המפקדים והלוחמים על מוכנות הכוחות בחזית סוריה לתרחישים השונים. הוא ציין כי אנו נמצאים בשגרה מלאה אך ערים להתפתחויות האפשריות במרחב.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, אמר: "באתי לכאן כדי לעמוד על המצב הבטחוני בדגש להתבססות האיראנית בסוריה וכדי להודות לכל מי שהיה מעורב בפעילות המדויקת והמוצלחת של חשיפת זירת המטענים לפני עשרה ימים סמוך לגבול ובתקיפה שביצענו לאחריה בסוריה נגד מטרות איראניות וסוריות. המסר שלנו חד: נמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה, ונמשיך לשמור על מוכנות מלאה נגד כל גילוי של תוקפנות כלפינו".


צילום: דו"צ.

כזכור, לפני כשבועיים תקפו כוחות צה"ל בעומק שטח סוריה וכתוצאה מהתקיפות נהרגו עשרה בני אדם, בהם שלושה קצינים בצבא סוריה וחמישה איראנים ששייכים ככל הנראה לכוח קודס. ב'כאן חדשות' דווח כי בצבא חושדים שמניחי המטענים ברמת הגולן היו פצועים סורים שקיבלו טיפול רפואי במובלעת הזו. זאת בשל רמת ההיכרות של החוליה עם השטח, בו היה בעבר בית חולים לטיפול בחולים סורים.

ב'ווינט' דווח כי במשמרות המהפכה מאיימים בתגובה לאחר תקיפת צה"ל בסוריה והפגיעה ביעדים האיראניים. מפקד מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, איים הבוקר כי "לא תהיה נקודה אחת בטוחה לכל מי שרוצה לפגוע באינטרסים האיראנים. ההגנה על בטחונה של איראן והאינטרסים שלה לא יודעת גבול גאוגרפי".

מוקדם יותר נחשפו נזקי תקיפת חיל האוויר בסוריה, בתמונות שפרסם דובר צה"ל. בתמונות ניתן לראות מפקדה של צבא סוריה שנהרסה כמעט לחלוטין בתקיפה, בנוסף למתחם צבאי שמשמש את כוח קודס האיראני, ונפגע גם הוא. בנוסף לכך, פרסם צה"ל תצלומים מפעילות כוחות ההנדסה הקרבית בזירת המטענים שהתגלתה סמוך לגדר הגבול.

כזכור, גם בחודש אוגוסט האחרון זיהו תצפיות צה"ל חוליית מחבלים בשליחות איראנית, שהניחה מטעני חבלה ליד גדר המערכת. כוח מיוחד של יחידת מגלן במרחב עוצמת "הבשן" חיסל את ארבעת המחבלים. שלשום (שלישי) זיהו כוחות הנדסה ולוחמי צה"ל זירת מטענים נוספת, אשר הונחה במתווה דומה. גם מטענים אלו נוטרלו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "לפנות בוקר חיל האוויר תקף מטרות משמעותיות של כוח קודס האיראני בסוריה, וגם של צבא סוריה. זאת המדיניות הברורה שאני מוביל מזה שנים. לא נאפשר התבססות איראנית צבאית נגדנו בסוריה, ולא נאפשר שום ניסיון של תקיפה נגדנו משטח סוריה. מי שמנסה לתקוף אותנו, מי שתוקף אותנו – דמו בראשו".

שר הביטחון, בני גנץ אמר: "צה"ל תקף הלילה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי בתגובה להנחת המטענים בגבול עם סוריה, בתוך שטח ישראל. אני שב ואומר לאויבינו- ישראל לא תסבול הפרות ריבונות בשום גזרה, ולא תאפשר התעצמות מסוכנת בשום גבול. המשטר הסורי הוא הנושא לאחריות לכל מה שנעשה משטחו ובשטחו".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture