צילום: פלאש 90

מנדלבליט לגנץ: "אבקש שוועדת הבדיקה לצוללות לא תחל בעבודתה"

היועמ"ש פנה לשר הביטחון וביקש שוועדת הבדיקה לחקר פרשת הצוללות לא תחל בעבודתה - עד לסיום בדיקת משרדו של היועץ בעניין. מנדלבליט הסביר כי טרם הסתיימה הבחינה אם פעילות ועדת הבדיקה פוגעת בהליך הפלילי המתקיים במקביל

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט הגיב היום (ראשון) להחלטת שר הביטחון ורה"מ החליפי להקים ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת רכש הצוללות וכלי השיט. "הודעת לי כי החלטת למנות ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקת הליכי הרכש של ספינות המגן סער 6 ושל הצוללות, וביקשתני לוודא כי תחומי הבדיקה המפורטים בכתב המינוי של הוועדה אינם מפריעים להתנהלותו התקינה של ההליך הפלילי", כתב מנדלבליט לגנץ.

"בהתאם לכך", מוסיף היועמ"ש במכתבו לשר הביטחון, "נערכה בחינה כאמור מול הגורמים הרלוונטיים מטעמי, שטרם הושלמה. לצורך השלמתה, גם תתקיים ישיבה דחופה עם היועץ המשפטי של מערכת הביטחון. לפיכך, נוכח סוגיות שונות, שכבר ברור שמתעוררות בעת הזו, אבקש כי הוועדה לא תחל בעבודתה עד לסיום הבחינה והעברת ההנחיות הנדרשות".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה למכתבו של היועמ"ש: "עבודת הוועדה והתנהלותה ייעשו בכפוף להנחיות מקצועיות של היועץ המשפטי לממשלה כפי שנמסר עם ההודעה על פתיחתה, וזאת מתוך כוונה שלא לפגוע בתקינות ההליך הפלילי. נפעל בכדי שהוועדה תחל את פעילותה ללא דיחוי, מיד לאחר שיתקבלו הנחיות היועמ״ש."

הוועדה הייתה אמורה להחל לפעול כבר בשבוע הבא ולזמן עדים ראשונים. העדים שהיו אמורים להופיע בפני חברה הוועדה בשבוע הבא הם שר הביטחון לשעבר משה יעלון, ראש המטה המדיני-ביטחוני אלוף במילואים עמוס גלעד, מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר דן הראל ותת אלוף במילואים שמואל צוקר, ששימש כראש מנהל הרכש במשרד הביטחון.

לפי ההודעה שפרסם גנץ בשבוע שעבר, הוא התייעץ עם בכירים לשעבר במערכת המשפט והביטחון, ולאור "מידע עדכני" שהגיע אליו הגיע למסקנה כי יש להקים ועדה שתשפוך אור על חלק מהתהליכים שהביאו לרכש הצוללות וכלי השיט, וכן תבחן את נהלים ואופן ביצוע ההתקשרויות.

מטעם "חקירה עכשיו" נמסר בתגובה להודעת מנדלבליט כי "היועץ המשפטי לממשלה ממשיך בעבודות הטיוח שהוא מבצע עבור נתניהו. אדם שקבע שנתניהו זכאי עוד לפני שחקר לא כשיר להחליט כלום בפרשת הצוללות וכלי השיט. מדינת ישראל חייבת ועדת בדיקה ממלכתית, בלתי תלויה, שתחקור את נתניהו ותביא תשובות אמיתיות על השאלה האם נתניהו סחר בבטחון המדינה עבור בצע כסף".

בעקבות הודעת גנץ על הקפאת ועדת הבדיקה בפרשת הצוללות הודיעה ח״כ תמר זנדברג כ תגיש מחדש את הצעתה לועדת חקירה פרלמנטרית: "אגיש מחדש את הצעתי לועדת חקירה בנושא הצוללות. לא ניתן לפרשה הביטחונית החמורה ביותר בתולדות מדינת ישראל להפוך לפארסה ולבדיחה. אני קוראת לגנץ וחברי מפלגתו לעצור את הזגזוג המביש ולהצביע בעד הצעתי".

כזכור, יעל גריל, חברת ועדת הבדיקה לפרשת הצוללות שמינה שר הביטחון בני גנץ, החליטה שלא לקחת חלק בעבודת הוועדה מחשש לניגוד עניינים שלה. העיתונאי אראל סגל חשף השבוע ב'חדשות 20' כי גריל הייתה מנהלת המחלקה הכלכלית של משרד הביטחון בשנים 2012-2014 השנים שבמהלכן התנהלו הדיונים על רכישת כלי השיט.

"גריל כאמור עבדה כמנהלת המחלקה הכללית במנהל הרכש של משרד הביטחון, מנהל הרכש הוא זה שעושה את העסקאות ומודע לכל הדברים, משמע שהייתה בליבת המשא ומתן באותה תקופה. מכך שהגברת נמצאת לכאורה בניגוד עניינים אם כעת היא צריכה לחקור את הבוס שלה לשעבר שמואל צוקר שעמד בראש מנהל הרכש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture