צילומים: פלאש 90

מנדלבליט לנתניהו, גנץ וכץ: "לפעול במהירות להצגת תקציב לשנים 2020-2021"

היועמ"ש הבהיר לראש הממשלה, רה"מ החליפי ושר האוצר כי על הממשלה לקדם את הצעות התקציב לשנים 2021-2020 ולהביאן לדיון בממשלה "במהירות המתבקשת". היועץ הזכיר כי שופטי בג"ץ קבעו שהממשלה מפרה כיום את הוראות חוק יסוד משק המדינה, בכך שאינה מניחה הצעת תקציב לכנסת

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה הערב (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ושר האוצר ישראל כ"ץ, ודרש לקדם במהירות את התקציב לשנת 2021. זאת, בעקבות העיכוב המתמשך בהעברתו. "ראוי שהחוק יחוקק טרם החלה שנת הכספים אליה הוא מתייחס", כתב היועץ בפנייתו.

לדבריו, "חוק-יסוד משק המדינה מורה לממשלה כי עליה להניח את הצעת חוק התקציב השנתי על שולחן הכנסת וקובע את המועדים בהם על הממשלה לעשות כן. זאת, הן במקרה שבו התקציב מונח לאחר השבעתה של ממשלה חדשה, בשנה שבה טרם אושר תקציב, והן במקרה השכיח לקראת שנת כספים חדשה".

"לפי הסעיף האמור בחוק-יסוד משק המדינה, הממשלה נדרשת להניח את הצעת חוק התקציב במועד שקבעה ועדת הכספים של הכנסת. לצד זאת, נקבע בסעיף האמור גם מועד אחרון להנחת ההצעה. להווי ידוע, כי מועדים אלה חלפו – הן ביחס להצעת חוק התקציב לשנת 2020 והן ביחס להצעת חוק התקציב לשנת 2021, מבלי שהממשלה הניחה על שולחנה של הכנסת הצעת חוק תקציב. כל זאת, לאחר שביחס לתקציב 2020, הממשלה לא עמדה במועד הקבוע בחוק-יסוד משק המדינה, גם עובר לכניסתו לתוקף של תיקון 50 לחוק-יסוד הכנסת (פשרת האוזר)".

"המועדים הנזכרים בחוק-יסוד משק המדינה נקבעו מתוך התייחסות לפרק הזמן שיעמוד לרשות הכנסת לדון ולחוקק את חוק התקציב במועד. חוק-יסוד משק המדינה משקף את הרעיון כי נכון וראוי שחוק התקציב השנתי יחוקק טרם החלה שנת הכספים אליה הוא מתייחס, ובשל כך על הממשלה להניח את הצעת חוק התקציב על שולחן הכנסת עד 60 ימים לפני תחילת שנת הכספים ובכך לאפשר לכנסת פרק זמן ראוי לקיים דיון כדבעי בהצעה – טרם אישורה. הדברים נכונים כמובן ביתר שאת שעה שיש כוונה להניח לצד הצעת חוק התקציב גם הצעות לשינויים מבניים ולחקיקה פיסקאלית המצריכים שהות נוספת לכנסת.

"לפני מספר ימים עמד בית המשפט העליון על הקושי הנובע מכך שהוראותיו האמורות של חוק-יסוד: משק המדינה אינן מקוימות ע"י הממשלה. בדיון שהתקיים בעתירות התוקפות את תיקון 50 לחוק-יסוד: הכנסת, העיר בית המשפט על כך שהממשלה לא הגישה הצעות חוק תקציב בהתאם למועדים הקבועים בחוק היסוד.2 יוזכר, כי בחודשים האחרונים הצבעתי על קושי זה בפני הממשלה במספר הזדמנויות".

"להשלמת התמונה יצוין כי בעתירה נוספת שהוגשה לאחרונה מתבקש בית המשפט העליון, בין היתר, להורות לממשלה להניח על שולחן הכנסת הצעת חוק תקציב לשנים 2020 ו-2021, חלף שימוש בכלים חוץ-תקציביים. על המדינה להשיב לעתירה זו עד ליום 30.11.2020. על רקע האמור, אבקש להבהיר כי יש מקום לפעול במהירות המתבקשת, כל אחד במסגרת סמכויותיו ותפקידיו, כדי לקדם את הצעת חוק התקציב לשנת 2020 ואת הצעת חוק התקציב לשנת 2021, ולהביאן לדיון במליאת הממשלה", לשון מכתבו של מנדלבליט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא צריך בחירות יש ראש ממשלה חדש מנדלבליט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture