יורש העצר של איחוד האמירויות. צילום: ארמון המלוכה

איחוד האמירויות מגנה את חיסול המדען פח'ריזאדה: "עלול להביא להתלקחות באזור"

איחוד האמירויות גינתה את חיסולו של מוחסן פחריזאדה ומסרה כי "מתוקף האמונה המושרשת בצורך לחפש את כל מרכיבי היציבות באזור, אנו מגננים את ההתנקשות". במשרד החוץ באמירויות הוסיפו: "אנו קוראים לכל הצדדים לשמור על איפוק מיריבי כדי למנוע מכך שהאזור ייגרר לחוסר יציבות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

איחוד האמירויות גינתה הערב (ראשון) את חיסול מדען הגרעין האיראני מוחסן פח'ריזאדה ומסרה כי היא "קוראת לכל הצדדים לנקוט ריסון מרבי כדי למנוע מהאזור לגלוש לרמות חדשות של חוסר יציבות ולאיים על השלום", זאת ב"התחשב במה שעובר האזור".

בהודעת משרד החוץ של האמירויות נאמר כי "חוסר היציבות באזורנו והאתגרים הביטחוניים העומדים בפניו מחייבים את כולנו לפעול למניעת פעולות העלולות להוביל להסלמה ומאיימות על יציבות האזור כולו. איחוד האמירויות הערביות, בהתבסס על אמונתנו הנחרצת בצורך לחפש אצ כל גורמי היציבות באזור, מגנה את פשע ההתנקשות מר מוחסן פח'ריזאדה, מה שיוביל למצב של תדלוק סכסוכים באזור".

שר החוץ העומאני בדר אל-חמד אל-בורסעידי, גינה היום בשיחת טלפון עם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף, את חיסולו של מדען הגרעין מוחסן פח'ריזאדה. הבכיר במדינה המפרצית הביע את תנחומי ארצו, ואמר שהחיסול "נוגד את החוקים האנושיים והבין-לאומיים". כזכור, עומאן הוזכרה בחודשים האחרונים כאחת המדיניות שעשויה לנרמל יחסים עם ישראל. גם בקאטר גינו את החיסול.

האיחוד האירופי גינה אתמול בחריפות את החיסול של מדען הגרעין האיראני הבכיר ד"ר מוחסן פח'ריזאדה אותו הגדירו כ"גורם ממשלתי רשמי באיראן וכמה אזרחים נהרגו בסדרה של מתקפות אלימות". באיחוד אמרו מדובר ב"מעשה נפשע שמנוגד לכל עקרונות זכויות האדם שהאיחוד האירופי מבוסס עליהן".

בהודעה שפרסמה דוברת האיחוד נכתב כי "הנציבות העליונה מביעה את תנחומיה בפני המשפחות של ההרוגים ושולחת איחולי החלמה לפצועים". לאחר מכן באיחוד האירופי קראו להימנע מצעדים שיובילו להסלמה: "בזמנים לא ברורים כאלו, זה חשוב יותר מתמיד שכל הצדדים יישארו רגועים ויפגינו איפוק. יש למנוע הסלמה שלאף צד אין אינטרס בה".

בגרמניה פרסמו הודעה מרוככת יותר בה נאמר כי "חיסול המדען הוא צעד שמערער את יציבות האזור". דובר משרד החוץ הגרמני הוסיף כי "עם כניסת הממשל החדש בארצות הברית, יש לחדש את השיחות עם איראן כדי לפתור את המחלוקות סביב תוכנית הגרעין. אנחנו קוראים לכל הצדדים להימנע מכל צעד שעלול להוביל להסלמה".

ב'חדשות 12' דווח מוקדם יותר כי גורמי ביטחון נערכים לאפשרות שהאיראנים ינסו לפגוע בישראלים הנופשים באיחוד האמירויות. בצל החשש מניסיונות פגיעה בישראלים באמירויות, החלו במערכת הביטחון לפעול להגנה על הישראלים המבקרים שם. בנוסף אף הוקם מנגנון משותף יחד עם האמירתים שנועד להבטיח את ביטחון הישראלים הנופשים בדובאי ובאבו דאבי.

ב'ווינט' דווח כי בישראל חוששים גם שאיראן תנסה לפגוע באזרחים ישראלים שמגיעים לבחריין. בשבועות הקרובים צופים במטה לביטחון לאומי שאלפי ישראלים יבקרו במפרץ למטרות תיירות ועסקים, ובמל"ל ציינו באזהרה שפורסמה עוד לפני החיסול כי קיים במדיניות אלה "איום קונקרטי בסיסי. לאור נוכחות ופעילות התארגנויות טרור, מתקיימים סיכונים ממשיים לביטחונם של אזרחי ישראל המבקרים/שוהים באיחוד האמירויות הערביות ובחריין".

באזהרת המטה ללוחמה בטרור נכתב ש"אזהרת המסע דלעיל היא המלצה בלבד ואילו ההחלטה על ביקור/שהייה במקום כלשהו בחו"ל נתונה לשיקול דעתו של כל אדם ועל אחריותו הבלעדית תוך שהוא שוקל את משמעויות אזהרת המסע, סיכונים אחרים מלבד סיכוני הטרור ומודע להוראות הדין הישראלי". לגבי האמירויות מכתב כי מומלץ "להמנע מביקור", ועל בחריין נכתב: "להמנע מביקור ולצאת את המדינה בהקדם האפשרי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו מביאים היום לאישור הממשלה שני הסכמים בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות. הראשון, כינון קשרי תעופה סדירים; והשני, הסכם שיתוף פעולה בתחומי הקידום והפיתוח של מדע וטכנולוגיה מתקדמת. זהו עוד ציון דרך בחיזוק היחסים בין המדינות, ואנחנו נמשיך לפתח את הקשרים בהסכמים נוספים שנביא".

בתוך כך, שר התעשייה והמסחר של בחריין זאיד אל-זיאני יגיע ביום שלישי לישראל בראש משלחת של כ-40 מראשי המשק בבחריין ובהם מנהלי חברות ובנקים. המשלחת תקיים שיחות עם שר הכלכלה פרץ ועם ראש הממשלה נתניהו וכן עם אנשי עסקים ישראלים במטרה לעודד השקעות ישראליות בבחריין. המשלחת צפויה להיות בישראל מיום שלישי עד חמישי, שר החוץ גבי אשכנזי ייפגש עם השר הבחרייני ביום רביעי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קיבלו את הF35 עכשיו יורקים לנו בפנים.. אין אמונה בגויים

גינוי לקוני לשם הפרוטקול אינו נקרא יריקה בפנים

אבי & יענקל:
ודאי שאין אמונה.
אלא רק בגלל שביבי הוביל את ההסכם אתה מאשים את הערבים ולא את ביב.
ואגב:
הסכם שלום של השמאל = בגידה.
של הימין = שלום.
למה???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture