דיווח באיראן: הנשק ששימש לחיסול המדען יוצר בישראל ונשלט דרך לוויין

שר ההגנה האיראני איים בהלוויית פח'ריזאדה כי "אף פעולת טרור או מעשה מטומטם לא יעברו ללא תגובה והמבצעים ייענשו". לדבריו, החיסול רק דרבן את המשטר להאיץ את תוכנית הגרעין האיראנית. באיראן טוענים: ישראל גייסה לפעילות מתנגדי משטר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר ההגנה האיראני, אמיר חתאמי, הצהיר היום (שני) במסע ההלוויה של אבי הפצצה האיראנית שחוסל, מוחסן פח'ריזאדה, כי ההתנקשות "או כל פעולה טיפשית אחרת" – לא יעברו ללא מענה. לדבריו, "צו המנהיג להעניש את העבריינים יתקבל בקרוב". שר ההגנה של איראן אמר עוד כי הממשלה הכפילה את התקציב של מחלקת המחקר והחדשנות במשרד ההגנה, המחלקה שמוחסן פחריזאדה עמד בראשה.

שר ההגנה האיראני העביר מסר מאיים לעבר ישראל: "לא נעצור את תוכנית הגרעין ואני אומר לאויב, בפקודת המנהיג העליון חמינאי, אנחנו נגיב". "תגובת טהרן על החיסול תהיה עונש חמור למי שביצע אותו", איים חתאמי וציין ש"האופציה הצבאית הייתה על השולחן של אויבינו במשך 40 שנה, אבל כעת היא נמצאת מתחת לשולחן".

בטלוויזיה הרשמית שודר הטקס הרשמי שבו ארונו של המדען הוצג מול משמר כבוד, שבו הוקראו פסוקים קוראן. הטקס נערך באזור פתוח של משרד ההגנה בבירה טהראן ובגלל מגבלות הקורונה, רק מפקדים וקרובי המשפחה של פחריזאדה הורשו להשתתף בטקס.

באיראן מדווחים כי יש ראיות הקושרות את ישראל לחיסול מדען הגרעין מוהסן פחריזאדה. לפי הדיווח בערוץ אל עאלם האיראני, ישראל גייסה פעילים מאיראן המתנגדים לפעילות משמרות המהפכה, וכי כלי הנשק שבהם נעשה שימוש בחיסול יוצרו בישראל ונשלטו באמצעות לוויין. אמש פרסמו כלי תקשורת באיראן את תמונות ארבעת המעורבים לכאורה בחיסולו של המדען האיראני.

לפי הדיווח, על כלי הנשק בזירת החיסול נמצאו לוגו ישראלי וסימנים נוספים המקשרים את ישראל לפעולה. בטלוויזיה האיראנית בשפה הערבית דווח במקביל כי לצורך החיסול ישראל נעזרה בפעילים מקומיים המתנגדים למשטר האיראני. "הנשקים שנעשה בהם שימוש בחיסול הם מתוצרת ישראלית ונשלטו באמצעות לוויין", נטען בדיווח שאמינותו אינה ברורה.

כזכור, פח'ריזאדה חוסל במארב מתוכנן בעת שנסע עם שומרי ראש במכונית משוריינת בכביש ראשי באבסארד. סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה אמש כי הוא נורה למוות על-ידי מכונת ירייה שהופעלה בשלט רחוק, והותקנה על גבי טנדר ממולכד שפוצץ לאחר מכן. ב"ניו יורק טיימס" דווח כמה שעות לאחר החיסול כי ישראל היא שעומדת מאחוריו.

איחוד האמירויות גינתה אתמול את החיסול ומסרה כי היא "קוראת לכל הצדדים לנקוט ריסון מרבי כדי למנוע מהאזור לגלוש לרמות חדשות של חוסר יציבות ולאיים על השלום", זאת ב"התחשב במה שעובר האזור". בהודעת משרד החוץ של האמירויות נאמר כי "חוסר היציבות באזורנו והאתגרים הביטחוניים העומדים בפניו מחייבים את כולנו לפעול למניעת פעולות העלולות להוביל להסלמה ומאיימות על יציבות האזור כולו. איחוד האמירויות הערביות, בהתבסס על אמונתנו הנחרצת בצורך לחפש אצ כל גורמי היציבות באזור, מגנה את פשע ההתנקשות מר מוחסן פח'ריזאדה, מה שיוביל למצב של תדלוק סכסוכים באזור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רואה יורה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture