צילום: ויקפידיה

הישג באו"ם: ישראלית נבחרה לכהן כחברה בוועדה לאנשים עם מוגבלויות

אודלי-ה פיטוסי נבחרה לכהן כחברה בוועדת האו"ם לאנשים עם מוגבלויות. בבחירות שנערכו היום במטה האו"ם בניו יורק התמודדו עשרים ושבע מדינות על תשעה מושבים בלבד. ישראל נבחרה בסבב הראשון וזכתה במושב הנכסף וקיבלה תמיכה מצד 109 מדינות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

וועדת המומחים (CRPD) היא הגוף המוביל של האו"ם המגבש מדיניות עולמית כלפי המדינות החברות באמנה (182 מדינות) לזכויות אנשים עם מוגבלויות. בתום קמפיין דיפלומטי בינלאומי, אודלי-ה פיטוסי שנולדה וחיה עם מחלת ניוון שרירים (SMA2), נבחרה לכהן מטעם ישראל בוועדת המומחים של האו"ם לאנשים עם מוגבלויות (CRPD).

זו הפעם הראשונה שבה ישראל זוכה במושב בוועדה היוקרתית של האו"ם שלה הביקוש הגבוה ביותר מכל ועדות המומחים באו״ם. בבחירות שנערכו היום במטה האו"ם בניו יורק התמודדו עשרים ושבע מדינות על תשעה מושבים בלבד. ישראל נבחרה בסבב הראשון וזכתה במושב הנכסף וקיבלה תמיכה מצד (109) מדינות.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, בירך על ניצחונה של אודלי-ה ואמר כי "הבחירה באודלי-ה מרגשת אותי מאד. אודלי-ה מביאה גאווה עצומה לישראל באחד הנושאים החשובים ביותר ובחירתה מסמלת יותר מהכל את ניצחון הרוח. הניסיון הייחודי של ישראל במימוש זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות יתרום רבות לפעילות הוועדה וישפיע לטובה על חייהם של אנשים רבים ברחבי העולם ואני בטוח שאודליה תהיה שגרירה מצויינת של ישראל והיא תתרום תרומה אדירה לאיכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות ברחבי העולם".

במהלך השנה האחרונה הובילו משרד החוץ ומשלחת ישראל לאו"ם מאמץ דיפלומטי בבירות העולם ובניו יורק מול שגרירי המדינות באו״ם כדי לגייס תמיכה למועמדותה של פיטוסי. שר החוץ אשכנזי פנה לעמיתיו שרי החוץ בבקשת תמיכה במועמדותה של אודליה, אשר נפגשה בעצמה עם כמאה דיפלומטים מרחבי העולם. השגריר ארדן הציג את בקשתו לתמיכה באודליה במהלך פגישותיו עם שגרירי או"ם ואף גייס תמיכה מצד חלק ממדינות ערב, שלרוב נמנעות מתמיכה במועמדים ישראלים לגופי או"ם.

אודלי-ה פיטוסי: "אני מרגישה זכות להיות חברה בוועדת הCRPD, המקום בו ישראל הייתה שותפה לייצירת שפה חדשה עבור אנשים עם מוגבלות, שפה של זכויות, של גאווה במי שאת, בייחודיות שלנו כאנשים עם מוגבלות שמעשירים את החברה בכל הטוב שבנו".

פיטוסי (43) תושבת בת ים, אשר בחרה להקדיש את חייה לפעילות בתחום זכויות אנשים עם מוגבלויות. אודליה עובדת כתרפיסטית באמנות ובמסגרת זו מטפלת בילדים ופועלת להכללת מורים עם מוגבלות בבתי הספר ולהטמעת האמנה בדבר זכויות אנשים עם מוגבלות בישראל.

וועדת ה-CRPD (הוועדה לזכויות אנשים עם מוגבלויות) אשר מקום מושבה בג'נבה, אחראית על יישום האמנה של זכויות אנשים עם מוגבלויות ע"י המדינות החתומות עליה והטמעת האמנה במדינות השונות על מנת לשפר את חייהם של אנשים עם מוגבלויות ברחבי העולם.

182 מדינות אשררו את אמנת האו"ם בדבר זכויות אנשים עם מוגבלויות. ישראל הייתה מבין המדינות המובילות שלקחו חלק בכתיבת האמנה וב-2012 הצטרפה אליה. מאז מדינת ישראל פועלת רבות במסגרות של חקיקה ופעילות חברתית למען אנשים עם מוגבלויות. במדינת ישראל האחראית על יישום ופיקוח על האמנה היא "נציבות שוויון אנשים עם מוגבלויות".

שר החוץ גבי אשכנזי: "אני גאה באודלי-ה ושמח על הבחירה שלה לנציגת ישראל לוועדת האו"ם לאנשים עם מוגבלויות. אודלי-ה היא הבחירה הראויה לאור פעילותה לאורך שנים לקידום הנושא והעלאתו לסדר היום הציבורי. אני מודה לאנשי משרד החוץ בארץ ובעולם על המאמצים הדיפלומטיים שנמשכו למעלה משנה, מאחורי הקלעים ובפומבי, במטרה לשכנע מדינות להצביע עבורה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture