Tomer Neuberg/Flash90

שרי 'העבודה' הודיעו: נתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת שתעלה ביום רביעי

השרים עמיר פרץ ואיציק שמולי ממפלגת העבודה הודיעו כי יתמכו בהצעת החוק לפיזור הכנסת. "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה, שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות". שמולי: "שום תקציב לא יעבור בפברואר. ראש הממשלה בונה לו אליבי כדי להפיל את תיק ההליכה לבחירות על הצד השני"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר העבודה ושר הכלכלה עמיר פרץ ביחד עם שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, סיכמו כי יצביעו בעד החוק לפיזור הכנסת: "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות. דווקא באחד המשברים הקשים שהיו כאן תקציב המדינה נלקח בשבי ע"י ראש הממשלה בגלל שיקולים אישיים".

"אנו עושים את הכל כדי לשרת את אזרחי ישראל שזקוקים היום יותר מתמיד ליצירת מקומות עבודה, להנעה של המשק ולפריסת רשת ביטחון חברתית אמיתית שלא אפשריים בהיעדר תקציב. במקום שיתוק מתמשך וחילופי האשמות עדיף לפזר את הכנסת וללכת כעת לבחירות", דברי שרי מפלגת העבודה.

במפלגת העבודה אמרו כי "שרי העבודה יצביעו בעד חוק פיזור הכנסת מחר כי אזרחי ישראל זקוקים לרשת ביטחון חברתית וכלכלית, בלי תקציב זה לא יקרה. לכן שרי העבודה לא ימשיכו להיות חלק מממשלה לא יציבה שלא מקדמת ערכים אלא מניעים אישיים".

שמולי אמר הבוקר בראיון ל'כאן רשת ב' כי "החלטנו לתמוך מחר בהצעה לפיזור הכנסת. התחלואה בשמיים, הכלכלה מפורקת על הרצפה אבל ראש הממשלה ממשיך להציב את השיקולים האישיים שלו מעל לכל דבר אחר – ככה דוחפים מדינה שלמה לתהום".

שר הרווחה הוסיף כי בלי תקציב אין רפורמות להוצאת המשק מהמשבר. "אני יודע מה קורה במערכת הרווחה. שום תקציב לא יעבור בפברואר. ראש הממשלה בונה לו אליבי כדי להפיל את תיק ההליכה לבחירות על הצד השני בממשלה. הסכמנו להקים את הממשלה הזו כדי להתמודד עם אחד המשברים הגדולים שהיו לנו אי פעם, אבל הצד השני לא התייצב למשימה".

בציוץ בטוויטר כתב שמולי כי "גם מול התחלואה הגואה והכלכלה שעל הרצפה, רהמ מציב שיקולים אישיים ומניעים זרים בראש ודוחף הכל לתהום ולסכנה. הזוי שמדינה שלמה במלחמה ונתניהו מחפש לעצמו נק׳ בריחה. מראש זו לא ממשלת חלומות, אך נאותנו להקימה כדי לתת מענה לאחד מהמשברים החמורים שהיו כאן. ככה אין טעם להמשיך. נצביע מחר בעד".

יו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי להודיע במהלך היום רשמית על החלטתו לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת. מקורבים לגנץ עדכנו אתמול את לשכת נתניהו, כי גנץ נוטה לתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת, אך הבהירו כי החלטתו תתקבל סופית רק היום. גם סיעת דרך ארץ הודיעה אתמול כי תתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת שתעלה מחר, כלומר כל גוש כחול לבן צפוי לתמוך בהצעה.

ההצבעה שתתקיים מחר במליאת הכנסת על הצעת החוק לפיזור הכנסת תהיה על קריאה טרומית בלבד. בהמשך תעבור ההצעה, אם תאושר, לוועדת הכנסת בראשותו של ח"כ איתן גינזבורג ורק אחר כך תחזור למליאת הכנסת לקריאה ראשונה. בכל מקרה, אם לא ישונה החוק ותושג פשרה בנוגע לתקציב, תתפזר הכנסת באופן אוטומטי ב-23 בדצמבר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture