צילום: דוברות הכנסת – דני שם-טוב

המשבר הבא? ניסנקורן מתכוון להביא בשבוע הבא לממשלה את מינוי פרקליט המדינה

שר המשפטים נפגש עם הפרקליט המיועד עו"ד עמית אייסמן. ניסקורן הדגיש בפניו כי אין מקום לאמירותיו השנויות במחלוקת בעבר - אך זה לא מונע מהמינוי. ניסנקורן אמר לפרקליט המיועד: "קיימת חשיבות למערכת משפט עצמאית בדמוקרטיה, צריכים לשמור על אי-תלותם של שומרי הסף"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר המשפטים אבי ניסנקורן נפגש היום (שלישי) עם פרקליט המדינה המיועד עו"ד עמית אייסמן. ניסנקורן התייחס לאמירות שנויות במחלוקת שאייסמן אמר בעברו: "אמירות מסוג זה אינן מקובלות ואין להן כל מקום בשיח הציבורי והמקצועי" – אך הדגיש: "נסיבות העניין לא מונעות את המינוי". בסיום השיחה, נמסר כי השר ניסנקורן הבהיר בפני איסמן שיפעל לקידום מינויו ויגיש את מינויו לאישור הממשלה – כבר לקראת יום ראשון הקרוב.

השניים נפגשו היום בפעם הראשונה בלשכת שר המשפטים בירושלים. לאחר הפגישה נמסר כי הם שוחחו על ניסיונו המקצועי של איסמן, על חשיבות התפקיד ועל "האתגרים הגדולים שיעמדו בפניו במילוי תפקידו. מלשכתו של ניסנקורן נמסר כי השר הדגיש בפני הפרקליט המיוחד "את החשיבות הגדולה בקיומה של מערכת שלטון חוק עצמאית במדינה דמוקרטית ואת החובה היסודית שבשמירה על אי-תלותם של שומרי הסף".

כזכור, אמש החליטה ועדת האיתור למועמד למשרת פרקליט המדינה להמליץ על מינויו לתפקיד של עו"ד עמית אייסמן, פרקליט מחוז חיפה. ההחלטה עדיין כפופה לאישור הממשלה. בפרקליטות הופתעו מכך שמומי למברגר, המשנה לפרקליט המדינה, לא היה זה שנבחר לתפקיד. אייסמן גבר על כ-13 מועמדים. בהחלטתה, קובעת הוועדה כי "עו"ד איסמן בלט מעל כל יתר המועמדים במכלול השיקולים שנבחנו ונמצא המתאים ביותר לתפקיד".

בהחלטת הוועדה נאמר כי "עו"ד איסמן הוא בעל ניסיון רב שנים בפרקליטות המדינה, ובשנים האחרונות מילא תפקידים בכירים ביותר בארגון – כפרקליט מחוז חיפה (פלילי), כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים (בפועל) וכמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים (בפועל). עו"ד איסמן זכה להמלצות מצוינות מצד בכירי מערכת המשפט, בהם שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, היועץ המשפטי לממשלה הקודם, פרקליט המדינה הקודם, משנים ליועץ המשפטי לממשלה, בכירי משטרת ישראל והייעוץ המשפטי הציבורי, עורכי דין מהסנגוריה הציבורית ומלשכת עורכי הדין, ואחרים. כל הממליצים עמדו על מעלותיו המקצועיות והאישיות של עו"ד איסמן, והדגישו כי מדובר לשיטתם במועמד ראוי ביותר לתפקיד פרקליט המדינה".

"בהופעתו המרשימה בפני הוועדה, ניכרה היכרותו המעמיקה של עו"ד איסמן עם מערכת אכיפת החוק ועם המערכת הממשלתית בכללותה. עו"ד איסמן הציג משנה סדורה ומפורטת להתמודדות עם האתגרים הניצבים היום בפני מערכת אכיפת החוק, הן במישור המקצועי והן במישור הניהולי. בנוסף, הוועדה התרשמה כי ביכולתו להוביל מהלכים ארגוניים משמעותיים שתכליתם חיזוק אמון הציבור בפרקליטות המדינה ובמערכת אכיפת החוק בכללותה. עו"ד איסמן הציג חזון של שקיפות ציבורית ופתיחות לביקורת. לאורך שנותיו, הוכיח עו"ד איסמן יכולת משפטית גבוהה ביותר וכישורים משפטיים יוצאי דופן, יכולת ניהול מעולה, יושרה ואמינות, יכולת עמידה בלחצים, והפגין עמוד שדרה מקצועי וערכי אל מול אתגרים כבדי משקל".

ועדת האיתור פועלת בהתאם לסעיף 21 לחוק שירות המדינה, החלטת ממשלה 1585 משנת 2004 והחלטת ממשלה 2077 משנת 2007, ואלה חבריה: היועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט – יו״ר. נציב שירות המדינה, פרופ׳ דניאל הרשקוביץ. מ״מ מנכ״ל משרד המשפטים, עו״ד סיגל יעקבי. עו״ד מקרב הציבור, רחל תורן. נציג האקדמיה, פרופ׳ אורן גזל אייל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אולי זה מסמן זיכוי לנתניהו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture