Yonatan Sindel/Flash90

הנציגים החרדים דורשים מנתניהו: פשרה חייבת לכלול את הגיוס והגיור

בש"ס ויהדות התורה צפויים להודיע לראש הממשלה כי הם דורשים לכלול את חוקי הגיוס והגיור בכל פשרה פוליטית שתושג עם כחול לבן להמשך קיום הממשלה. גנץ הבהיר כי אין בכוונתו לקדם את חוק הגיוס כי כל עוד הממשלה לא יציבה ואיום הבחירות קיים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במפלגות החרדיות – ש"ס ויהדות התורה – צפויים להודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הם דורשים לכלול את חוקי הגיוס והגיור בכל פשרה פוליטית שתושג עם כחול לבן להמשך קיום הממשלה – כך אמרו היום (שלישי) גורמים בשתי המפלגות שצוטט ב'וואלה'. לפי דרישה זו, אם נתניהו ורה"מ החליפי בני גנץ יגיעו להסכמה על סוגית התקציב, החרדים ידרשו גם את אישורם של שני חוקים אלה.

יקי אדמקר דיווח כי ראשי המפלגות החרדיות נפגשו בשבועות האחרונים עם גנץ, אך האחרון הבהיר כי אין בכוונתו לקדם את החוק החדש, כל עוד הממשלה לא יציבה, ואיום הבחירות מרחף באוויר. בתגובה, החרדים האשימו אותו כי הוא מחזיק בחוק כקלף מיקוח וערובה פוליטית "מהסוג הכי ציני שיש", כלשונם.

סיעת יהדות התורה פרסמה אמש הודעה חריפה נגד ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ בעקבות אי קידום חוק הגיוס, בה נמסר כי "בהסכם הקואליציוני עליו חתם יו"ר סיעת כחול לבן בני גנץ נכתב ונחתם במפורש כי "עם כינון הממשלה יחוקק חוק להסדרת מעמד תלמידי הישיבות". מאז חלפו שמונה חודשים ועד כה שר הביטחון בני גנץ לא עמד בהתחייבותו המפורשת לקדם את החוק ועשה כל דבר כדי להתחמק מההסכם. אנו רואים בכך הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני ע"י כחול לבן".

עוד נמסר כי "בנוסף, אנו מביעים את זעזועינו מדברי הבלע של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן שממשיך במסורת ההסתה והשיסוי כנגד הציבור החרדי בטענות שקריות, כביכול הסיעות החרדיות פועלות להגן על רוצחים, תוך טיעונים נבזיים וחסרי ביסוס. כמו כן, אנו מצפים כי הליכוד יסייע ביתר אקטיביות להורדת הצעות החוק הפרטיות הפוגעות בציפור הנפש מסדר יומה של הכנסת".

שר הפנים אריה דרעי אמר אמש בראיון למהדורה המרכזית של 'קול חי' עם אבי מימרן כי "מי שהפר את ההסכם הקואליציני זה רק כחול לבן. הם מתעקשים בנושא התקציב, ואני מקווה שהם ברגע האחרון יתעשתו ולא יובילו לבחירות. בכל נושאי דת ומדינה אנחנו עובדים ביחד עם יהדות התורה. לצערי כחול לבן לוקחים אותנו כבני ערובה בנושא חוק הגיוס".

עוד האשים דרעי את כחול לבן כי הם "מעלים עוד הצעות חוק כדי להתריס. אז אם הייתה לנו הסכם ערבות לשלימות הקואליציה, כחול לבן הפרו אותו. הקמת ועדת הבדיקה שהקים בני גנץ, היא "שפיכות דמים". המטרה היחידה היא להשפיל את ראש הממשלה בלי שום צעד מעשי".

סגן השר אורי מקלב אמר ל'יתד נאמן' בתגובה להצעות חוק שמקדמת כחול לבן כי "אנחנו מאוכזבים שכחול לבן משתמשים מסיבות פוליטיות בחוקים ופעולות הפוגעות בציבור החרדי, שוב הם מנסים לגלגל את המערכת לבחירות ובכדי לנער עצמם מאחריות ומהדימוי השלילי משליכים זאת על הציבור החרדי".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס אמר בנאום שנשא במליאה: "שואלים שאלות כל הזמן, העיתונאים, הפוליטיקאים, מה יש לכם עם הליכוד? מה זו הברית המוזרה הזאת עם נתניהו? אני חושב שהשבוע אחרון מגלה לכולם את האמת. מה החוקים הראשונים שכחול לבן העלו? נגד היהדות. רגע אחד שכחול לבן נמצאת לא תחת משמעת קואליציונית וזה בורח להם. תשימו לב לאן זה בורח להם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture