צילומים: אלעד מלכה

גנץ: "כחול לבן תצביע בעד פיזור הכנסת – נתניהו יכול למנוע בחירות" • צפו

יו"ר כחול לבן במתקפה חריפה על רה"מ: "מפר הבטחות סדרתי, הוא הוליך שולל את אזרחי ישראל". אך קרא לנתניהו: "הבא מיד את התקציב לממשלה". עוד הוסיף: "הנציגים החרדים ערבים לקיום ההסכם הקואליציוני - חוק הגיוס תקוע כי אין יכולת לעבוד"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן נשא הערב (שלישי) הצהרה מיוחדת, שבמסגרתה הודיע על תמיכת מפלגתו בהצעה לפיזור הכנסת שתעלה מחר סיעת יש עתיד בכנסת. עם זאת, הוא סייג את דבריו והשאיר לראש הממשלה בנימין נתניהו פתח לשינוי כיוון: "נטל ההוכחה עליך. הבא מיד את התקציב לממשלה, דאג להעביר אותו ולהבטיח את האחדות".

במענה לשאלה על טענות המפלגות החרדיות נגדו לגבי חוק הגיוס אמר שר הביטחון גנץ כי "אני מאוד מכבד את הציבור החרדי במדינת ישראל ובכלל זה גם נציגיו הפוליטיים בכנסת, הם חתומים גב לגב להסכם הזה ויש להם ערבות לקיומו, אני אמשיך לפעול למען החברה החרדית בכל מישורי העשייה שאני רק יכול בדיוק כפי שאני עושה בקורונה, בדיוק כפי שאני מקיים מתווה שירות, בדיוק כמו שעמלתי על חוק הגיוס, כל זה פשוט תקוע כי אין יכולת לעבוד

"אזרחי ישראל", פתח גנץ את נאומו, "נכנסתי לממשלה הזו בלב כבד אך בלב שלם. עשיתי זאת לאחר שלוש מערכות בחירות, שלא איפשרו לי להקים ממשלה בהתאם לערכיי ותפיסת עולמי, תחת עננת הקורונה, המאיימת על בריאותינו, על עתיד ילדינו ועל פרנסת כה רבים מאזרחי ישראל. לכל ההוזים, אני שב ומבהיר – לא הייתה ממשלת 61 ללא נתניהו ואני החלטתי למנוע מכולנו מערכת בחירות יקרה ומכוערת בזמן משבר בריאותי, כלכלי וחברתי. החלטתי לא לאפשר בתנאים אלה לנתניהו להחזיק לבדו בהגה השלטון".

"לא היו לי אשליות בקשר לנתניהו, הכרתי את הרקורד שלו כ"מפר הבטחות סידרתי", אך חשבתי שאזרחי ישראל חשובים יותר מכל מנהיג ושנתניהו יתעלה לגודל השעה. זה לא קרה. נתניהו הבטיח אחדות? – אז הבטיח. נתניהו התחייב שלא יהיו טריקים ולא יהיו שטיקים? – אז התחייב. נתניהו הבטיח ניהול אחראי של משבר הקורונה? – אז הבטיח. נתניהו לא מקיים – והציבור משלם. לא לי שיקר נתניהו – לכם הוא שיקר. לא אותי הוליך נתניהו שולל, אלא את אזרחי ישראל כולם".

"אזרחי ישראל, כחול לבן לא באה לדאוג לעצמה. אנחנו פועלים באופן נחוש, להגן על ביטחון המדינה; לשמור על מערכת המשפט והחוק; לוודא את קיומה של תקשורת חופשית; לדאוג לחופש ההפגנה ולפעול בכדי לשמור על גחלת התרבות. פעלנו ומנענו סיפוח חד צדדי נמהר, מה שאיפשר נורמליזציה, מול הסתרה והסכמה לעסקאות נשק, פעלתי במהירות ובנחישות לשמירה על יתרונה האיכותי של מדינת ישראל במזרח התיכון. מול אדם המוכן להקריב את מטה לחמם של מיליוני מובטלים, נכים וקשישים- נאבקנו שכספי הסיוע יגיעו קודם כל למי שזקוק להם באמת. נתניהו הפך את המלחמה בקורונה לקמפיין אישי להאדרת שמו תוך שהוא מציג כל מהלך כהישג שלו, כאילו לא מדובר במאמץ משולב של משרדי הבריאות, הפנים, החינוך, הכלכלה וכמובן של מערכת הביטחון וצה"ל".

"וכל זה קרה רק מסיבה אחת- נתניהו מצוי במסלול הישרדות אישי", עבר גנץ למתקפה חריפה על ראש הממשלה, "הסרגל היחיד על פיו מתקבלות החלטות אצלו הוא הניסיון להיחלץ מהמשפט, הממתין לו מעבר לפינה. מול התרגילים והתכסיסים הפוליטיים של נתניהו אנחנו נאבקנו למען הביטחון, השפיות, הקשישים, התלמידים, המובטלים, החולים, מערכת המשפט ועוד רבים, כשטובתם ולא טובתנו האישית לנגד עינינו".

"אזרחי ישראל, נתניהו החליט לפרק את הממשלה ולגרור את מדינת ישראל לבחירות. הדרך שבה בחר היא אי אישור תקציב למדינת ישראל כפי שהוסכם ונחתם – מה שיביא לפיזורה של הכנסת. נתניהו אוהב להשוות אותנו לנאורות ולמצליחות שבמדינות העולם. תראו לי עוד מדינה שבה ראש הממשלה מונע תקציב ממדינתו, מעכב מינוי מפכ"ל, מונע מינוי פרקליט מדינה, מקפיא את תהליכי חקיקה בכנסת. איפה זה קורה? בשבדיה? באנגליה? בנורבגיה?"

"מול הפיגוע הכלכלי הזה של מניעת תקציב, שמשמעותו איום על יציבותה הכלכלית של המדינה ועל פרנסתו ועתידו של כל בית ובית בישראל לא אעמוד מנגד. נתניהו התחייב להעביר תקציב באוגוסט וכמובן שלא עמד במילתו. הבטיח בדצמבר ואינו מקיים. מישהו מאמין להבטחה נוספת שלו? מיליוני אזרחים עומדים שבורי לב מול הרס מפעל חייהם – עסקים נסגרים, מאות אלפי מובטלים מאבדים תקווה, משפחות נאבקות על קיומן ויותר ויותר אזרחים נקלעים למצוקה ולעוני. ובעת הזו, מדינת ישראל לא מתוקצבת… לכן – כחול לבן תצביע מחר בעד ההצעה לפיזור הכנסת".

"ארבעה עשורים לחמתי במדים ופעלתי למען מדינת ישראל, שאותה אני כה אוהב. בשנתיים האחרונות בכלל, ובחודשים האחרונים בפרט אני נאבק למענכם, אזרחי המדינה, בכל דרך שיכולתי. כל המצקצקים, המצייצים ומפרסמי הפוסטים – לא יסיטו אותי מאמונתי ומדרכי. חבריי ואני בכחול לבן נמשיך לפעול באחריות, בנחישות ובמסירות למענכם ולמען מדינת ישראל".

הוא שיגר מסר לנתניהו: "את הבחירות הללו יכול למנוע רק מי שהחליט עליהן – נתניהו, ״נטל ההוכחה עליך". הבא מיד את התקציב לממשלה, תדאג להעביר אותו ותבטיח את האחדות שאתה יודע לדבר עליה רק מול מצלמות. הפסק את השיסוי והפילוג. אם תפעל ללא תכסיסים ותרגילים, לא יצטרכו מיליוני אזרחי ישראל למצוא עצמם בחודש מרץ במערכת בחירות רביעית. אך אם תחליט להמשיך בדרך הנוכחית, נצא חבריי בכחול לבן לבחירות, עם ההישגים החשובים שהבאנו, ועוד נביא. שרי כחול לבן ימשיכו לעמוד כחומה בצורה, כשרק טובת המדינה לנגד עיניהם".

"אזרחי ישראל מעולם לא הצטערתי שלקחתי סיכון למען המדינה, לא כששרקו כדורים מעל לראשי, בהסתערות בקרב ולא כשנטלתי סיכון פוליטי, למען טובת המדינה. אם אכן יכפה עלינו נתניהו בחירות, אאבק, שנביא בעקבותיהן, ממשלה רחבה, ממשלה עם אחדות אמיתית, שכה נדרשת בעת הזו. תהיה זו ממשלה מתפקדת, שבה לך, נתניהו, לא יהיה חלק. ממשלה שתילחם במגפת הקורונה ובשנאת האחים ולא באזרחיה. ממשלה שתהיה ראויה לאמונו של העם ותביא תקווה לאזרחי ישראל".

יו"ר כחול לבן סיים את דבריו בציטוט של עצמו: "חיי אומה אינם מסלול הישרדות אישי של ראש ממשלה. אזרחים רבים מכל חלקי העם מבקשים מנהיגות אחרת. הם כבר מאסו בתרגילים ובתכסיסים בעולם שבו הפוליטיקה היא חזות הכל. שקר הוא אמת, רע הוא טוב, כישלון הוא הצלחה. סוף ציטוט. ואני מתחייב שיהיה כאן אחרת".

במענה לשאלות התייחס לעובדה שהוא משאיר בדבריו פתח לפשרה: "כפי שהמשכתי עד עכשיו, אמשיך גם בהמשך לעשות כל מה שאפשר בשביל שלמדינה יהיה תקציב כפי שסוכם שיהיה, בשביל שנוכל לשרת את אזרחי מדינת ישראל".

"אני אומר שיש תקציב, יש תהליך, יש הסכם ויש תאריך, כל מה שצריך לעשות זה להביא את התקציב, נקודה. כל השאר אפשר לטפל אחר כך ולעמוד בהסכם כפי שנקבע. זה נורא פשוט, יש תקציב -יש ממשלה מתפקדת אנחנו נמצאים, אין תקציב וממשלה מתפקדת – נתניהו גזר בחירות. אם לא יהיה תקציב, החוק מפזר את הכנסת ב-23 לחודש או קודם לכן אם אכן לא תהיה התקדמות, אין מה לשחק בעניין הזה יותר".

הוא נשאל האם לפיד צדק שאי אפשר לסמוך על נתניהו והשיב: "אני צדקתי שעשיתי את כל המאמצים בשביל לשרת מדינת ישראל וכל פעם שאני אפגוש מחדש את היכולת לשרת את מדינת ישראל אני אעשה זאת באמונה ובמסירות רבה". במענה לשאלה האם יסכים לוותר על המקום הראשון אמר כי "אני אמשיך להוביל את כחול לבן, אהיה אלטרנטיבה שלטונית גם בהמשך".

בכיר כחול לבן שר החוץ גבי אשכנזי צייץ לפני זמן קצר בטוויטר: "הציבור סיים לקנות את השטיקים והטריקים של נתניהו. אם לא היה משפט היה תקציב". הבוקר צייץ בטוויטר לאחר ביקור בבית החולים 'הלל יפה' בחדרה: "המסקנה היא חד משמעית: דחיית התקציב והחזקתו כבן ערובה לשיקוליו האישיים של נתניהו פוגעת בבריאות הציבור ומסכנת את עתידנו ועתיד ילדינו".

ההצבעה שתתקיים מחר במליאת הכנסת על הצעת החוק לפיזור הכנסת תהיה על קריאה טרומית בלבד. בהמשך תעבור ההצעה, אם תאושר, לוועדת הכנסת בראשותו של ח"כ איתן גינזבורג ורק אחר כך תחזור למליאת הכנסת לקריאה ראשונה. בכל מקרה, אם לא ישונה החוק ותושג פשרה בנוגע לתקציב, תתפזר הכנסת באופן אוטומטי ב-23 בדצמבר.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקרן מדופלם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture