Miriam Alster/FLASH90

דף המסרים של הליכוד: "בסקרים הפנימיים אנחנו עם 32 מנדטים – צריך אחדות"

אנשי נתניהו מורים לח"כים לתקוף בחריפות את יו"ר ימינה: "בנט שאמר שאף מדינה בעולם לא תכנס לסגר שני, שוב עושה פוליטיקה עם יאיר לפיד וגורר את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה, בזמן שראש הממשלה נתניהו מביא חיסונים ועזרה כלכלית לאזרחי ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בליכוד העבירו הלילה לחברי הכנסת את דף המסרים לקראת הראיונות בתקשורת, בהמשך לנאומו החריף של ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ: "הליכוד יצביע נגד בחירות ובעד אחדות. אנחנו קוראים לבני גנץ לקבל את ההחלטה הנכונה לאזרחי ישראל ולשים את ישראל לפני הכל ולא את הפוליטיקה לפני הכל. לשים את המאבק בקורונה לפני הכל. לשים את המאמץ שלנו להביא חיסון לכל אזרח לפני הכל. לשים את הסיוע הכלכלי לכל אזרח לפני הכל.

בהודעה שנחשפה על ידי מיכאל שמש ב'כאן חדשות' נכתב כי "בסקרים הפנימיים שלנו הליכוד עם 32 מנדטים. בבחירות אנחנו תמיד מביאים הרבה יותר. אנחנו לא חוששים מבחירות אבל אין סיבה ללכת לבחירות, צריך אחדות ולא בחירות".

"שר האוצר מקדם את הגשת תקציב 2021 יחד עם אנשי המקצוע באוצר", הורו במפלגה לחברי הכנסת לטעון, "כחול לבן גוררים את מדינת ישראל לבחירות מיותרות. במקום לגלות אחריות, להתאחד במאבק בקורונה ולהציל חיים, כחול לבן ממשיכים לקיים ממשלה בתוך הממשלה".

לגבי משבר הקורונה נכתב על ידי אנשי נתניהו לח"כים כי "ראש הממשלה נתניהו מביא חיסונים לישראל, הוריד את התחלואה למינימום, שומר על הכלכלה עם דירוג אשראי גבוה, מביא הסכמי שלום היסטוריים ומנהיג את ישראל בדרך הנכונה. קוראים לציבור לנהוג באחריות ולהישמע להנחיות".

בדף המסרים גם מורים לאנשי המפלגה לתקוף בחריפות את יו"ר ימינה: "בנט שאמר שאף מדינה בעולם לא תכנס לסגר שני, שוב עושה פוליטיקה עם יאיר לפיד וגורר את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה, בזמן שראש הממשלה נתניהו מביא חיסונים ועזרה כלכלית לאזרחי ישראל".

מימינה נמסר בתגובה: "אזהרת חדשות כזב. בדף המסרים הרשמי של הליכוד, מכניסים דוברי הליכוד דברים לפיו של ח״כ נפתלי בנט דברים שהוא מעולם לא אמר. זאת, על מנת לסדוק את אמינותו. אלה דברי שקר מוחלטים. בנט מעולם לא אמר שאף מדינה בעולם לא תיכנס לסגר. הוא אמר ועודנו אומר שהמדינות המוצלחות לא נכנסנו לסגר שני, והגדולות נכנסו לסגר שני, וישראל יכולה היתה להיות מהמוצלחות. מסר שקרי זה מטרתו להתנער מהכישלון הנורא של הממשלה בקורונה. אתם מתבקשים שלא לשתף פעולה עם דברי שקר אלו כעת, ושעתידים להגיע בהמשך. לצערנו, השימוש בחדשות כזב (פייק ניוז) צפוי להיות כלי מרכזי של הליכוד, ואסור לשתף פעולה עם זה".

גנץ: "נתניהו הפך את המלחמה בקורונה לקמפיין אישי להאדרת שמו"

שר החוץ גבי אשכנזי אמר אחרי הנאום של גנץ כי "מול הפיגוע הכלכלי הזה של מניעת תקציב, שמשמעותו איום על יציבותה הכלכלית של המדינה ועל פרנסתו ועתידו של כל בית ובית בישראל, כחול לבן לא תעמוד יותר מנגד ונצביע מחר בעד ההצעה לפיזור הכנסת. הגיע הזמן לבלום את ההתנהלות חסרת האחריות של ראש הממשלה, המונע תקציב ממדינתו, מעכב מינוי מפכ"ל, מונע מינוי פרקליט מדינה ומקפיא את תהליכי חקיקה בכנסת".

"לא היו לי אשליות בקשר לנתניהו", אמר גנץ בנאומו, "הכרתי את הרקורד שלו כ"מפר הבטחות סידרתי", אך חשבתי שאזרחי ישראל חשובים יותר מכל מנהיג ושנתניהו יתעלה לגודל השעה. זה לא קרה. נתניהו הבטיח אחדות? – אז הבטיח. נתניהו התחייב שלא יהיו טריקים ולא יהיו שטיקים? – אז התחייב. נתניהו הבטיח ניהול אחראי של משבר הקורונה? – אז הבטיח. נתניהו לא מקיים – והציבור משלם. לא לי שיקר נתניהו – לכם הוא שיקר. לא אותי הוליך נתניהו שולל, אלא את אזרחי ישראל כולם".

"מול אדם המוכן להקריב את מטה לחמם של מיליוני מובטלים, נכים וקשישים- נאבקנו שכספי הסיוע יגיעו קודם כל למי שזקוק להם באמת. נתניהו הפך את המלחמה בקורונה לקמפיין אישי להאדרת שמו תוך שהוא מציג כל מהלך כהישג שלו, כאילו לא מדובר במאמץ משולב של משרדי הבריאות, הפנים, החינוך, הכלכלה וכמובן של מערכת הביטחון וצה"ל".

"וכל זה קרה רק מסיבה אחת- נתניהו מצוי במסלול הישרדות אישי", עבר גנץ למתקפה חריפה על ראש הממשלה, "הסרגל היחיד על פיו מתקבלות החלטות אצלו הוא הניסיון להיחלץ מהמשפט, הממתין לו מעבר לפינה. מול התרגילים והתכסיסים הפוליטיים של נתניהו אנחנו נאבקנו למען הביטחון, השפיות, הקשישים, התלמידים, המובטלים, החולים, מערכת המשפט ועוד רבים, כשטובתם ולא טובתנו האישית לנגד עינינו".

"אזרחי ישראל, נתניהו החליט לפרק את הממשלה ולגרור את מדינת ישראל לבחירות. הדרך שבה בחר היא אי אישור תקציב למדינת ישראל כפי שהוסכם ונחתם – מה שיביא לפיזורה של הכנסת. נתניהו אוהב להשוות אותנו לנאורות ולמצליחות שבמדינות העולם. תראו לי עוד מדינה שבה ראש הממשלה מונע תקציב ממדינתו, מעכב מינוי מפכ"ל, מונע מינוי פרקליט מדינה, מקפיא את תהליכי חקיקה בכנסת. איפה זה קורה? בשבדיה? באנגליה? בנורבגיה?"

"מול הפיגוע הכלכלי הזה של מניעת תקציב, שמשמעותו איום על יציבותה הכלכלית של המדינה ועל פרנסתו ועתידו של כל בית ובית בישראל לא אעמוד מנגד. נתניהו התחייב להעביר תקציב באוגוסט וכמובן שלא עמד במילתו. הבטיח בדצמבר ואינו מקיים. מישהו מאמין להבטחה נוספת שלו? מיליוני אזרחים עומדים שבורי לב מול הרס מפעל חייהם – עסקים נסגרים, מאות אלפי מובטלים מאבדים תקווה, משפחות נאבקות על קיומן ויותר ויותר אזרחים נקלעים למצוקה ולעוני. ובעת הזו, מדינת ישראל לא מתוקצבת… לכן – כחול לבן תצביע מחר בעד ההצעה לפיזור הכנסת".

הוא שיגר מסר לנתניהו: "את הבחירות הללו יכול למנוע רק מי שהחליט עליהן – נתניהו, ״נטל ההוכחה עליך". הבא מיד את התקציב לממשלה, תדאג להעביר אותו ותבטיח את האחדות שאתה יודע לדבר עליה רק מול מצלמות. הפסק את השיסוי והפילוג. אם תפעל ללא תכסיסים ותרגילים, לא יצטרכו מיליוני אזרחי ישראל למצוא עצמם בחודש מרץ במערכת בחירות רביעית. אך אם תחליט להמשיך בדרך הנוכחית, נצא חבריי בכחול לבן לבחירות, עם ההישגים החשובים שהבאנו, ועוד נביא. שרי כחול לבן ימשיכו לעמוד כחומה בצורה, כשרק טובת המדינה לנגד עיניהם".

נתניהו: "בני, תעשה סיבוב פרסה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (שלישי) סרטון בו קרא להימנע מבחירות, זמן קצר לפני ההצהרה המתוכננת של ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ: "אני אומר כבר הרבה זמן, זה לא הזמן לבחירות – זה הזמן לאחדות. זה הזמן להמשיך להביא חיסונים, זה הזמן להמשיך את המלחמה הנחושה שלנו במחלת הקורונה. זה הזמן להמשיך לסייע לעסקים, לעצמאים, לאזרחים. זה הזמן להמשיך להרחיב את מעגל השלום, וזה הזמן להציב חזית אחידה מול אתגרים מדיניים וביטחוניים לא פשוטים שעוד נכונו לנו", אמר נתניהו.

"לצערי כחול לבן נגררים אחרי לפיד ובנט. לפיד ובנט לא אכפת להם שאנחנו הולכים לבחירות באמצע מגפת הקורונה. זה אינטרס פרטי שלהם. ואף על פי שכחול לבן בממשלה הזו הקימה ממשלה בתוך ממשלה, כל הזמן התריסו נגדנו, והפרו הסכמים קואליציוניים – אני אומר להם לשים את הכל בצד. לסיום הוסיף: "בני, מה צריך לעשות עכשיו זה לעשות סיבוב פרסה מהפוליטיקה למען אזרחי מדינת ישראל. זה מה שצריך לעשות עכשיו ואני מבקש ממך, עשה את זה".

זוהר: "נאום גנץ הוא התחלת קמפיין הבחירות שלו"

שר האוצר ישראל כ"ץ הגיב להצהרת ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ וכתב: "לאור נאומים ואמירות שונות, זה לוח הזמנים המקצועי והאמיתי להעברות תקציב 2020 ו-2021 וחוקי ההסדרים, כפי שהוצג גם אתמול ע"י משרד האוצר לרה״מ: 9.12 -אישרור תקציב 20 בממשלה. 23.12 -אישרור תקציב 20 בכנסת. 17.12 -אישור תקציב 21 וחוקי ההסדרים בממשלה. פברואר 21 -אישור תקציב 21 וחוקי ההסדרים בכנסת -וכל השאר זו רק פוליטיקה".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר הערב כי "נאום גנץ נגד רה"מ והליכוד הוא התחלת קמפיין הבחירות שלו. המתקפה האישית נגד נתניהו – שפל המדרגה. בזמן שהליכוד עובד רק למען הציבור בטיפול במשבר הקורונה, כחול לבן עובדים רק כדי שבני גנץ יהיה רה"מ. הם מפזרים את הכנסת ומפרקים את הממשלה, תוך כדי פגיעה באזרחי ישראל, בשביל גחמה פוליטית.

שרת התחבורה מירי רגב: "‏הסקרת החמירה. הערב ראינו מה התוצאה של סקרים לא מחמיאים. הם גורמים להופעות לא מכובדות של מפלגה מבולבלת. בני גנץ עסוק בפירוקים כשראש הממשלה עסוק בלהוריד את רמת התחלואה, לייצב את הכלכלה, להביא חיסונים לציבור הישראלי ולעמוד על אתגרי הביטחון שלנו. ‏גנץ – אם ישראל חשובה לך באמת כפי שאתה אומר, עזוב את האיומים והצטרף לנתניהו לעבודה משותפת למען אזרחי מדינת ישראל".

ח"כ ניר ברקת: "גנץ פירק הערב את השותפות בממשלה. כעת הליכוד חייב לקחת את ההובלה כדי להפסיק את השיתוק שנכנסנו אליו, לשנות כיוון במלחמה בקורונה ולהציל את הפרנסה של מאות אלפי אזרחים. חייבים להביא להכרעה ברורה בבחירות ו-40 מנדטים לליכוד – רק כך נביא יציבות שלטונית לישראל".

ח"כ אוסנת מארק: "‏ישראל אחרי הכל. גנץ הוכיח היום (שוב) שהפוליטיקה מעל הכל ואזרחי ישראל מדשדשים אצלו בסדרי העדיפויות. למדינת ישראל מגיעה ממשלה חזקה, מתפקדת, מאוחדת בראשות נתניהו שתדאג לבריאות ולפרנסה של אזרחי ישראל. מיצינו את האפיזודה הפוליטית העונה לשם כחול לבן. לכו הבייתה".

חברת הכנסת קטי שטרית: "גנץ הבטיח ועדת מינויים? – אז הבטיח. גנץ התחייב שישים את ישראל לפני הכל? – אז התחייב. גנץ מוביל את ישראל לבחירות כדי לטשטש את ההישגים האפסיים של כחול לבן ובניסיון נואש לאחד סביבו את מחנה ׳רק לא ביבי׳".

חה"כ מאי גולן: לך גנץ. לך לבחירות כדי לעבור את אחוז החסימה. פוליטיקאי כושל היית ונשארת. האיומים שלך לא מרתיעים אף אחד, בטח לא אותנו בליכוד. אנחנו נמשיך להיות מפלגת שלטון ונשרת את עם ישראל בבטחון, בכלכלה ובחברה – בכנסת הנוכחית וגם הבאה".

גם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, הצטרף למתקפות על יו"ר כחול לבן. "תזכורת- היחיד שהפר את ההסכם הקואליציוני הוא גנץ וכחול לבן", כתב, "כאשר הקימו את הוועדה התפורה לאיתור הפרקליט שיסגור למנדלבליט את תיקי השחיתות שלו. בהסכם הקואליציוני כתוב במפורש שוועדה לאיתור בכירים תוקם רק בהסכמה של הליכוד וצנון לבן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture