Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר רע"מ: "לא החלטנו איך להצביע"; טיבי: "לא ארשה למנוע את הפלת נתניהו"

ראשי הסיעות ברשימה פתחו בבליץ פומבי על יו"ר רע"מ לקראת האפשרות שיצביע נגד פיזור הכנסת. ח"כ מנסור עבאס: "הימנעות זו ברירת מחדל, אלא אם יש אופציה אחרת, בהתאם למתרחש". הרשימה המשותפת: "נתניהו הוא ראש הממשלה המסית ביותר כלפי האזרחים הערבים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

כפי שפורסם אתמול ב'חדשות JDN', חלקים ברשימה המשותפת טרם החליטו כיצד יצביעו על הצעת החוק לפיזור הכנסת. "יש לנו עמדה עקרונית שאנחנו לא בכיס של אף אחד, לא בימין ולא בשמאל. מי שבא לקראתנו נבוא לקראתו. טרם קיבלנו החלטה איך להצביע, נחליט בשעות הקרובות. הימנעות זו ברירת מחדל, אלא אם יש אופציה אחרת, בהתאם למתרחש", אמר יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס.

במקביל, ראשי סיעות הרשימה המשותפת מפעילים הבוקר לחץ פוליטי פומבי על יו"ר סיעת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, לקראת אפשרות שיצביע יחד עם חברי סיעתו נגד ההצעה לפיזור הכנסת. להצבעה בקריאה טרומית שתיערך במליאה בצהריים צפוי רוב גדול, וגם אם חברי סיעת רע"מ יתנגדו לה, היא ככל הנראה תעבור. עם זאת, גורמים ברשימה המשותפת אמרו כי להצבעה תהיה משמעות על "המשך הריצה המשותפת של הסיעות הערביות בבחירות הקרובות".

מסיעת הרשימה המשותפת נמסר: "נתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת. אחרי ישיבה ארוכה אתמול החליטה הרשימה המשותפת ברוב קולות לתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת, ואף להצמיד 3 הצעות חוק ביוזמת חברי המשותפת. ההחלטה התקבלה אחר בחינת כל השיקולים וההיבטים של הצבעה זו – והוכרע כי בהתאם לעמדות הרשימה המשותפת בהקמתה, ובהתאם לקו הפוליטי שהובילה בשנים האחרונות, הרשימה רואה בממשלת נתניהו-גנץ אסון מדיני, כלכלי, בריאותי וחברתי".

"נתניהו הוא ראש הממשלה המסית ביותר כלפי האזרחים הערבים שאחראי להתבטאות בדבר ״הערבים נוהרים״ בבחירות 2015 ולדה-לגיטימציה של האזרחים הערבים והנהגתם הנבחרת. נתניהו הוא האחראי הישיר לחקיקת חוק הלאום הגזעני ולחוק קמיניץ שהוביל לגל הריסות הבתים. הרשימה המשותפת לא יכולה לתרום לאף יום אחד נוסף בו תכהן ממשלה זו, ועל כן היא תצביע בעד פיזור הכנסת בקריאה הטרומית". עוד נמסר כי "חברי הכנסת של רע״ם לא ביטאו עמדה סופית בפגישה, וביקשו לקיים דיונים עד שעות בוקר יום זה. עם זאת, עמדת הרוב היא הצבעה בעד הפיזור".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר כי "כפי שהבטחנו לציבור, אנו ממשיכים להיאבק על שוויון זכויות, וגם רושמים הישגים – בלי להתרפס ותוך שמירה על האידאולוגיה והערכים שלנו. אני שמח על התקדמות משמעותית מול השר ניסנקורן לקראת רפורמות שיתפרסמו במלואן מחר בנושאים כאובים ביותר לחברה הערבית – האפליה ארוכת שנים בתחום התכנון והבנייה ועצימת העיניים של הרשויות נוכח גלי הפשיעה והאלימות. הרשימה המשותפת תמשיך לעבוד למען הציבור ששלח אותה ולייצג אותו בכבוד".

עודה הוסיף כי "כל יום שהממשלה הכושלת הזו ממשיכה בתפקידה הוא אסון לאזרחים. ההצבעה בעד פיזור הכנסת היא חובה מוסרית כי את נתניהו המסית והמושחת צריך להפיל ולא להנשים".

יו"ר סיעת המשותפת ח"כ אחמד טיבי אמר הבוקר כי "לא אסלח לעצמי ועמי לא יסלח לי אם אאריך חיי ממשלת נתניהו כשבידינו להפילה. לא ארשה לכך שבדפי ההיסטוריה שבקולו של אחמד טיבי או מי מחברי תעל או חברי הכנסת מהרשימה המשותפת נמנעה הפלת נתניהו ומדיניות ממשלתו ההרסנית, הגזענית והכושלת בטיפולה במגיפת הקורונה הכלכלית ואשר העמיקה את הפערים , חוק הלאום , הריסת בתים הרחבת ההתנחלויות והסתה מתמשכת נגד הציבור הערבי".

ח"כ סונדוס סאלח מתע"ל: "מגיעה לנו פולטיקה של הרצוי, של הטוב יותר. כזאת שעושה את מה שנראה לא אפשרי, אפשרי. ולא כזאת שמסתפקת במצוי. כל יום הוא יום טוב לשינוי הממשל כאן. גם היום. יום טוב לכולן". ח"כ עאידה תומא-סלימאן: "‏מהיום שהוקמה המשותפת נאבקנו נגד נתניהו ודרכו. לא מתכוונים להפסיק היום".

ח"כ יוסף ג'בארין: "אצביע בעד פיזור הכנסת כי לממשלה הכושלת הזו, שאחראית למשבר החברתי הכלכלי והבריאותי העמוק ביותר, אין זכות קיום. ‏את ימי שלטון נתניהו המסית והגזען צריך לסיים, ולא להאריך בתמורה לפירורים והבטחות ריקות. הכשלת חוק פיזור הכנסת היא בבחינת אכילת הדג המסריח וגם גירוש מהעיר".

ח״כ ג׳אבר עסאקלה: "הממשלה שקמה על בסיס אחדות כדי להיאבק במגפת הקורונה והשלכותיה תפקדה באופן מפולג ביותר, התעסקה בנושאים טפלים ומלחמות אגו יותר מכל ממשלה אחרת, מאז שקמה חוסר הוודאות היה הדבר היציב היחיד בה, ובתקופה בה כל העולם נלחם בנגיף מפתיע, ממשלה כזאת לא יכולה להמשיך לנהל את המדינה".

ח״כ היבא יזבק: "ההצבעה בעד פיזור הכנסת היא הדבר המתבקש לעשות נגד ממשלה כושלת שחצתה כל קו אדום של גזענות, הסתה ודיכוי. זו חובתנו הערכית והפוליטית". ח״כ סמי אבו שחאדה: "כל צעד פוליטי שהתוצאה שלו תהיה תמיכה בנתניהו משמעותה פשיטת רגל ערכית, פוליטית ומוסרית, נתניהו הוא איש מסוכן והאינטרס שלנו הוא לשלוח אותו לדרכו החוצה מהפוליטיקה".

ח"כ וליד טאהא מסיעת רע"מ אמר אתמול ל'חדשות JDN' כי אנחנו נצביע בעד, נגד ונמנע – אנחנו לא בעד פיזור הכנסת ולא מתנגדים, אנחנו רוצים שיהיה לאזרחים הערבים טוב יותר". הוא הוסיף: "הערים הערביות כולן אדומות, מי יטפל בהן? הציבור הערבי זקוק לעוד תקציבים, אנחנו לא בכיס של אף אחד, נחכה ונראה מה יציעו לנו ולפי זה נחליט על צורת ההצבעה שלנו מחר". לדבריו, אנחנו צריכים להיות חלק מהמשחק הפוליטי, רוצים להיות גם לאחר פיזור הכנסת חלק מקבלת ההחלטות, אנחנו לא רק אצבע בהצבעה, אם אנחנו לא חלק, אנחנו לא חייבים כלום".

"המשוואה היא הציבור הערבי, כל הצעה שיש בה משום הטבה לאינטרסים ושיפור אינטרסים של הציבור הערבי נשקול אותה בחיוב רב". במענה לשאלה האם כבר פנו אליהם מהליכוד או מהאופוזיציה עם הצעה בשביל לבקש את הצבעתם: "יש מחנה אחד שהוא חושב שאנחנו בכיס שלהם ולכן הם לא פונים, מדובר בליברמן, לפיד ויעלון", טאהא הוסיף כי "אני רוצה להדגיש אנחנו היום משחקים פוליטיקה ואנחנו לא בכיס של אף אחד". לדבריו, "אנו תמיד מקיימים שיח עם הגורמים השונים בממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בכותרת:
הרשימה המשותפת: "נתניהו הוא ראש הממשלה המסית ביותר כלפי האזרחים הערבים".
יש להוסיף:
וכלפי האזרחים החרדיים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture