צילומים: דוברות הכנסת - דני שם טוב

61 בעד, 54 נגד: מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את החוק לפיזורה

בתום דיונים סוערים במליאה, אישרו חברי הכנסת ברוב של 61 תומכים מול 54 מתנגדים את הצעה ללכת לבחירות, וכעת החוק עובר לוועדת הכנסת. חברי הכנסת של כחול לבן תמכו במהלך, השר אמסלם מהליכוד: "נאום גנץ היה פתטי, אין לו עמוד שדרה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים ושלוש. על ההצעה של מרצ התקיימה הצבעה שמית והיא עברה ברוב של 61 תומכים מול 54 מתנגדים. הצעת החוק השנייה עברה בהצבעה אלקטרונית ברוב של 61 תומכים מול 54 מתנגדים. ההצעה השלישית והרביעית נדחתה ברוב של 52 תומכים מול 54 מתנגדים. ההצעה החמשית נדחתה ברוב של 50 תומכים מול 54 מתנגדים.

מדובר בשש הצעות שונות – הראשונה של חברי הכנסת ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ויאיר גולן, השנייה של חבר הכנסת יאיר לפיד וקבוצת חברי הכנסת, השלישית של חברי הכנסת היבה יזבק, סמי אבו שחאדה ואנטאנס שחאדה, הרביעית של חברי הכנסת אחמד טיבי, אוסאמה סעדי וסונדוס סאלח, החמישית של חברת הכנסת אילת שקד וקבוצת חברי הכנסת והשישית של חבר הכנסת איימן עודה וקבוצת חברי הכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שחברים, כאמור, באותה ממשלה, ישבו זה לצד זה במליאה – אך נתניהו הצביע נגד בחירות, וגנץ בעד. ארבעת חברי רע"מ, המהווים חלק מהרשימה המשותפת, בחרו להיעדר מההצבעה ולא להכריע בסוגיה. יש עתיד, ימינה, ישראל ביתנו, מרצ, כחול לבן ורוב סיעות הרשימה המשותפת – תמכו בהצעת החוק.

כל ההצעות מציעות לפזר את הכנסת העשרים ושלוש ולקיים בחירות לכנסת העשרים וארבע בתוך 90 ימים מיום פרסומו של החוק, ככל שיתקבל. החוק שיאושר צריך לעבור שלוש קריאות נוספות – כדי שהכנסת תפוזר וישראל תלך לבחירות רביעיות. לאחר האישור בקריאה טרומית, ההצעות יועברו לדיונים בוועדת הכנסת, בראשה עומד איתן גינזבורג מכחול לבן שיוכל לשלוט בתהליך קידומה של ההצעה. בנוסף, בסיעות שמתנגדות לפיזור הכנסת, בהן הליכוד, ש"ס ויהדות התורה יוכלו לעכב את קצב קידומה בתרגילים פרלמנטריים.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "מטרתה של הצעת חוק זו היא לפזר את הכנסת העשרים ושלוש על מנת לערוך בחירות כלליות. הממשלה ה-32 היא ממשלה בזבזנית ומנופחת. התנאים שהציבו השותפים השונים להקמת הממשלה היו חריגים ובעייתיים ביותר. בבסיס הקמת הממשלה עומדים הסכמים קואליציוניים המשקפים הטבות פוליטיות שונות שהובטחו לשותפים, שמטרתם היחידה היא לשמור על שלטונו של בנימין נתניהו ולאפשר לו לכהן בעודו עומד למשפט בשל שוחד, מרמה והפרת אמונים".

"ממשלה זו אינה פועלת לטובת אזרחי ישראל אלא משקפת פוליטיקאים שעסוקים אך ורק בעצמם. כך, כספי ציבור הועברו ויועברו באישון לילה לצורך תחזוקה הזמני של ממשלה מנופחת ובלתי יעילה שתמנע כל רפורמה ורצון לשינוי, בימים שבהם מדינת ישראל והחברה בישראל ניצבות בפני אתגרים גדולים, ובהם התמודדות עם המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות נגיף הקורונה. לאור כל האמור, מוצע לפזר את הכנסת העשרים ושלוש ולאפשר לעם לבחור מחדש את נציגיו".

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בראיון קצר ל'ווינט' לפני ההצבעה כי "אם נתניהו יעביר תקציב, הכול יסתדר". בתשובה לשאלה על אפשרות של ממשלה חליפית אמר כי "אין לי שיח עם יאיר לפיד, אבל יש אנשים שנמצאים במגעים". הוא הוסיף כי "כל דבר שימנע בחירות הוא דבר רצוי. הפתרון הטוב ביותר הוא שהתקציב הזה יועבר והממשלה הזו תמשיך לתפקד".

לדברי גנץ, "הליכוד צריך להחליט שהוא מעביר את התקציב, נתניהו צריך לשים את התקציב בראש סדר העדיפויות שלו ואז הכול יסתדר". גנץ הבהיר עם זאת כי אישור התקציב בממשלה לא יספק אותו: "זה לא מספיק לי, אני צריך שזה יעבור בכנסת בשלוש קריאות. יש הסכם ויש תאריך ויש לוחות זמנים ויש חוק".

השר דוד אמסלם השיב בשם הממשלה להצעות החוק לפיזור הכנסת: "יאיר לפיד, אתה דמגוג קטן, חי מהסתה והפצת רעל. מבוקר ועד לילה, מיזה אתה מתפרנס. אתה בן אדם שחי רק על שנאה. מבחינתכם, אם מחר אנחנו מוצאים מזור לקורונה אתם בבעיה. לא מעניין אתכם מדינת ישראל, המאבק היום יומי של האנשים. כשאנחנו סוגרים אתם שואלים למה אנחנו פוגעים בכלכלה, כשאנחנו פותחים אתם שואלים למה אתם פוגעים בבריאות. אם הייתם יכולים להאשים את ראש הממשלה שהוא פיתח את נגיף הקורונה, זה מה שהייתם עושים. האמת לא מעניינת אתכם, לא אכפת לכם מה יקרה פה אחר כך, העיקר שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה. ולמה? רק בגלל שהוא עושה טוב".

הוא תקף בחריפות את כחול לבן: "למרות שמצבנו בסקרים מצוין אנחנו בליכוד מתנגדים בעת הזו ללכת לבחירות, ראש הממשלה וחברי המחנה הלאומי עסוקים בלטפל בקורונה ובמשבר הכלכלי. אבל את גנץ שום דבר לא מעניין, הוא נגרר אחרי לפיד ובנט, ואחרי הפוליטיקה של ניסנקורן, אין לו עמוד שדרה. לא מעניין אותו התקציב, אלא הרוטציה. הוא הגיע למסקנה שהוא לא יקבל אותה אז החליט ללכת לבחירות".

"ראיתי את ההופעה הפתטית של גנץ אתמול בטלוויזיה, הוא התחיל את מערכת הבחירות שלו", אמר. "הוא סיפר 'שישראל לפני הכל', אבל כשאנחנו רואים מה שעשית מר גנץ – דאגת קודם לשני אאודי A8 ולאבטחה. למה אתה צריך את זה? בוא תספר לנו למה אתה צריך את כל השיירה הזו? בגלל שאתה חייב להרגיש איש חשוב. אחר כך הבאת את המינוי של הוד בצר למנכ"ל, למה בדיוק אתה צריך צוות כפול?"

"אתם רציתם להביא חקיקה הכי אנטי דמוקרטית שיש כדי שראש הממשלה לא יוכל להתמודד ולתת את האפשרות לציבור. קיבלתם 17 תיקים ולא היו לכם 17 איש, חשבתם בהתחלה להביא עובדים זרים. ואז נכנסנו לחוק הנורבגי והכנסת לכנסת עוד 7-8 ח"כים כדי שיהיה לך מישהו בוועדות. זה ישראל לפני הכל?".

"צריך להביא את התקציב כמה שיותר מאוחר במצב הנוכחי של הקורונה, אחרת כל הזמן נצטרך לפרוץ את מסגרת התקציב", הוסיף אמסלם. "ההחלטה הכי נכונה זה לייצר תקציב 2020 כדי שנוכל לתפקד ובמרץ 2021 נביא תקציב למען מדינת ישראל אז מצב הקורונה יהיה יותר בהיר. כשיש אי ודאות לא מקבלים תקציב". מכחול לבן נמסר בתגובה: "בשביל דף מסרים צריך מדפסת, בשביל דודי אמסלם צריך משרד דיגיטל".

ח"כ ניצן הורוביץ בדיון בהצעת החוק לפיזור הכנסת: "זה רגע דרמטי וקשה בחיי הבית הזה וגם בתולדות המדינה שלנו. אבל מה שקשה וחמור בהרבה זה שבראשות הממשלה עומד אדם שעומד למשפט ושמועל בתפקידו יום יום במטרה אחת ויחדה לחמוק מהמשפט הזה. והוא עושה את זה גם כשיש מגיפה וגם כשהחברה הישראלית שקועה במשבר חסר תקדים. נתניהו וחבורת המשת"פים שלו מציבים בראש סדר העדיפויות שלהם את האינטרס האישי של נתניהו ולא של האזרחים".

"אם הייתם מקשיבים לנו בני גנץ היה ראש הממשלה ונתניהו היה עוזב מזמן את בלפור. שלוש פעמים רוב הציבור הישראלי הצביעה בעד ממשלה ללא נתניהו וגם היום רוב הציבור חושב שנתניהו חייב ללכת הביתה. כמה מחברי המחנה ירקו בפרצוף הבוחרים בגדו בכל הבטחותיהם וזחלו לממשלת השפל והביזיון הזו. מי שראו עצמם מנהיגי המחנה נכנעו כשהתחיל הקרב. בבחירות הבאות הציבור לא יצביע למפלגות עם סוסים טרויאנים", דברי הורביץ.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בנאום על החוק לפיזור הכנסת: "הדבר היחיד שמאחד את כל אזרחי ישראל בימים אלה, הוא התחושה שהם איבדו שליטה על חייהם. על העבודה שלהם, על הילדים שלהם. איבדו את התחושה שמישהו מנהל את העסק הקרוי מדינת ישראל. הם איבדו שליטה על חייהם, כי הממשלה איבדה שליטה על המגיפה. היא לא מצליחה לנהל את המגיפה. היא לא מצליחה לנהל את המדינה. היא לא מצליחה לנהל את עצמה".

"הכל אינטרסים פוליטיים, ודיונים משפטיים והטבות מס לנתניהו וג'ובים למקורבים. עסוקים רק בעצמכם ובינתיים מדינת ישראל לא מנוהלת. אתם מסכנים את חיינו. אתם מסכנים את הכלכלה שלנו, מזניחים את ההורים שלנו, שורפים את העתיד של הילדים שלנו".

"הצעת החוק הזו לא מונחת פה היום בתור עוד סיבוב של "רק לא ביבי". היא מונחת פה כי הגיע הזמן להפסיק עם זה, וכל עוד הוא שם, זה לא יפסק. הכעס והשנאה והניהול הכושל והפוליטיקה שהורסת לנו את המדינה – כל עוד הוא שם זה לא ייפסק. הילדים שלנו גדלים בתוך ים של שנאה. זה צריך להיפסק. אני קורא לכנסת לקבל את הצעת החוק, להתפזר, ולתת לאזרחי ישראל לבחור ממשלה שאכפת לה מהם באמת".

"החודשים האחרונים היו קשים. הם לא היו קשים רק בגלל המשבר הבריאותי. הם לא היו קשים רק בגלל החורבן הכלכלי. הם היו קשים בגלל עומק המחדל של הממשלה הזו. המגיפה חשפה את הקרביים של אופן קבלת ההחלטות בממשלה הזו. קבלת ההחלטות של ראש הממשלה הזה. ראינו את מה שניסיתם להסתיר: את הבלאגן, את האינטרסים, את העובדה שאין לכם מושג מה אתם עושים. הדבר היחיד שמאחד את כל אזרחי ישראל בימים אלה, היא התחושה שהם איבדו שליטה על חייהם".

"אתם מסכנים את חיינו. אתם מסכנים את הכלכלה שלנו, מזניחים את ההורים שלנו, שורפים את העתיד של הילדים שלנו. החודשים האחרונים היו קשים בגלל המגיפה, אבל גם כי עומק השבר נחשף. המחיר של המחדל שלכם הוא לא רק הסגרים, לא רק מאות אלפי מובטלים ופשיטות רגל של בעלי עסקים קטנים שמפעל חייהם פשוט קרס. המחיר של המחדל הוא הריסוק המוחלט של אמון הציבור הישראלי בהנהגה שלו. ההבנה הכואבת שבממשלה הזו אין מבוגר אחראי. יש מבוגר, אבל הוא לא אחראי".

ח"כ הכנסת סמי אבו שחאדה: "מעטים ורעים היו ימיה של הכנסת הזו ופיזורה בטרם עת הוא הדבר הנכון לשעה זו ולכל שעה שקדמה לה. בימיה הרעים לימדה אותנו הכנסת הזו את אומנות השקר, וריקון מתוכן של אמת והבטחות. להוליך את הציבור שולל, ללעוג לו, להנחית עליו מדיניות גרועה לפזר הבטחות ולא לעמוד ולו באחת מהם. חברי כחול לבן הבטחתם לאזרחים שלא תשבו עם נתניהו, אמרתם נעשה הכל ולא נשב איתו וישבתם. אפילו על הרשימה המשותפת הצלחתם לשקר, הולכת חלק מהרשימה המשותפת שולל".

ח"כ אחמד טיבי: "ההישג של הרשימה המשותפת בבחירות האחרונות היה חסר תקדים וחלקו בא כי אמרנו לציבור שאנחנו מאיצים את המהלכים כדי להשפיע ומקבלים החלטות קשות שלא קיבלנו בעבר כמו ההמלצה על גנץ, והגוש החוסם. לאחר מיכן כחול לבן זחלה לממשלת נתניהו, מעשה שלא יעשה. לאחר מיכן הרשימה המשותפת לא נחה דקה אחת בפעילות במליאה, בוועדות, מול משרדי הממשלה בנושאים שהם המצוקה האמיתית של הציבור הערבי. אף אחד לא יודע מה יהיו תוצאות הבחירות, למרות הביקורת אנחנו סומכים על הציבור שלנו. אני ער הויכוחים, השעה מצווה עלינו אחדות".

ח"כ איימן עודה: "אנחנו עם הכוח שלנו, רק אנחנו הערבים, במדינת היהודים, מחליטים אם הכנסת תמשיך או לא. אני אומר לנתניהו, תפנים שאנחנו בני המקום הזה, אין לנו מולדת אחרת מלבדה. אנחנו מהמקום הכי יציב ודמוקרטי הזה, אומרים לך: זה אנחנו שמסיימים את הכהונה שלך. אתה בדרך לבית הסוהר. אני נהנה להסתכל בעיניו של נתניהו ולהגיד לו למה אין לך ממשלת ימין הומוגנית שיכולה לספח ולהעביר חוקים כמו חוק הלאום? בגלל שהרשימה המשותפת הגיעה ל15 מנדטים".

ח"כ איילת שקד: "עם ישראל בשעות משבר התגלה במלוא עוצמתו וחוסנו. הנביא עמוס היה שואל את עצמו במה חטא עם ישראל שבזמן משבר כזה קשה הוא זכה לממשלה כל כך כושלת. יש כמה פשעים עיקריים לממשלה הזו. הפשע הראשון של הממשלה הוא הפקרת מערכת החינוך, הפשע השני הוא האבטלה, הפשע השלישי הוא הסגר, הפשע הרביעי אגו. בגלל אגו לא נעשו דברים משמעותיים בזמן הנכון. אבל הפשע החמור ביותר הוא התקציב. אי אפשר להמשיך יותר בלי תקציב מדינה, אתם קולטים שהמדינה מתנהלת עם תקציב מלפני שלוש שנים בשעת משבר כל כך קשה? הממשלה המופקת הזו מחזיקה את התקציב כבן ערובה של סכסוכים פוליטיים".

ח"כ נפתלי בנט בדיון על פיזור הכנסת: "מיליון ישראלים רואים שיש פה ממשלה שפשוט לא אכפת לה מהם. הממשלה הזו לקחתה את אומת הסטארטפ והפכה אותה אומת המריבוות. לקחתה את אומת החדשנות והפכה אותה לאומת הסקרים. לקחה את אומת היזמות והפכה אותה למספר אחד בעולם בבחירות. זו האומה שלנו? זה עם ישראל?"

"יש מכנה משותף ללפיד ונתניהו, שניהם עוסקים בפוליטיקה בהפצת שנאה, לחרדים לערבים למתיישבים. גם מצי שגר ביצהר הוא בן אדם, גם אנשי שמאל אוהבים את מדינת ישראל. אנחנו נביא דבר חדש. גם לפיד וגם נתניהו נכשלו בגדול. היום זה אומר שממשלה מתפרקת או שהמדינה מתפרקת", דברי בנט.

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, בנאום לפני ההצבעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת: "בני גנץ, אתמול אמרת שנתניהו לא שיקר לך, אלא לנו. לא אותך הוא הוליך שולל, אלא אותנו. אבל אתה זה שיקרת לנו, אתה זה שהולכת אותנו שולל. בששת החודשים האחרונים ראינו מהלך עלוב ואומלל של הממשלה הגרועה והמנופחת והמנותקת בתולדות ישראל. זה היה כתוב מראש. אתם חברים, גם אתם ממפלגת העבודה, נתתם מנדט לנוכל ומושחת. אתה בני גנץ זה שברחת ושקרסת. אתה זה שרצינו שתנהיג אותנו, אתה זה שהמלצנו עליך. אתה זה שהמצביעים שלנו נהרו אליך. לא בגלל האידיאולוגיה שלך, כי אין לך, אבל בגלל שהבטחת להחליף את ביבי. דבר אחד ביקשו ממך לעשות – לא לשבת עם ביבי. תפקיד אחד בפוליטיקה הישראלית, ואפילו את זה לא היית מסוגל לעשות".

"בכל משבר יש גם הזדמנות, ויש גם דבר טוב, משהו אחד שלמדנו מהבחירות האחרונות – וזה איך כן אפשר לנצח את נתניהו ואת הימין ולהקים ממשלה אחרת. זה תלוי בשלוש מילים: שותפות יהודית-ערבית. יש סיבה אחת שלא קמה ממשלה אחרת למרות שהיה לה רוב בכנסת הזאת, שעכשיו רוצה לפזר את עצמה, והסיבה היא גזענות. כי היו כאלה שהחליפו את "רק לא ביבי" ב"רק לא ערבים". אז עכשיו ביבי לימד אותנו דרך אחרת, שאפשר לדבר עם ערבים, ואפשר להיתמך על ידם. אז אם אפשר לעשות את זה בשביל דיל עם משוחת, אז אי אפשר לעשות את זה בשביל ממשלה דמוקרטית ושעושה משהו טוב לחברה הישראלית? אפשר גם אפשר. זה צו השעה לבחירות הבאות. יש לנו דרך אחרת, אפשר להביא ואותה ולגבש מחדש את המחנה הזה. אפשר להצביע למי שלא מעל בתפקיד, לא קרס, ולא נשבר, אלא למי שנעמד עם אידיאולוגיה שלמה וסדורה ודבק בה גם כשקשה".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר אחרי ההצבעה: "המשותף היחיד בין הסיעות המרכיבות את האופוזיציה וכחול-לבן זו השאיפה שלהם לפגוע בכהונת נתניהו. בלי מעשים ועם אפס אידיאולוגיה, מחנה ה"רק לא ביבי" גורר את ישראל לבחירות מיותרות ויוצא במסע מתוזמן של קמפיין שיסוי ופילוג נגד נתניהו והימין. זה רגע עצוב לעם ישראל. בע״ה גוש הימין יישאר תמיד חזק ומאוחד מאחורי נתניהו".

ח"כ היבא יזבק: "הצבענו כעת בעד פיזור הכנסת, זו ההחלטה הנורמלית היחידה שניתן לקבל בנסיבות הלא נורמליות שהציבה ממשלתו הגזענית של נתניהו. הבחירה של חברינו מרע״מ לא להצביע מהווה פגיעה במצע הרשימה המשותפת ובציבור הבוחרים! נמשיך להיאבק נגד כל מדיניות ימין גזענית ונפעל למען זכויות החברה שלנו בראש מורם".

ח"כ עופר כסיף: "נתניהו הוא זה שהרחיב את הרס הבתים בחברה הערבית ועיגן אותו בחוק, הוא זה שהפקיר את האזרחים הערבים לארגוני פשע רצחניים, הוא זה שהגביר את הגזענות והשנאה, הוא זה שהחריב את השירותים הציבוריים והרס את חייהם של אלפים, והוא זה שהעמיק את הכיבוש ואת ההתנחלויות הנפשעות. באיש הזה אין אמון ואין תמיכה, גם לא כאשר הוא מפריח הבטחות סרק לכל עבר. אנו נמשיך במאבק ללא פשרה – לשלום, לשוויון, לדמוקרטיה ולצדק אמיתיים".

חברת הכנסת קטי שטרית: "‏כחול לבן הצביעו בעד פיזור הכנסת כי הסקרים מעניינים אותם, כי כל הפגנה או ביקורת מוציאות אותם מאיזון ומעדיפים לקושש קולות ממחנה 'רקלאביבי', במקום להביא הישגים לציבור שדורש יציבות במערכת הפוליטית. עם אפס הישגים, אפס עשייה ואפס בסקרים – הסחורה היחידה שכחול לבן מוכרת זה רק לא ביבי".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "כחול לבן הרגע זרקו את מדינת ישראל ואת עם ישראל לעזאזל. מקדמים בחירות בעיצומה של מגיפה. אין שיקול דעת, אין אחריות, אין אכפתיות, אין אפילו מינימום של פטריוטיות. העיקר להיכנע לתקשורת ולשמאל הקיצוני כדי לנסות לקושש עוד כמה קולות. בושה".

ח״כ הילה שי וזאן, כחול לבן: "יש מפלגה אחת בישראל ששורפת את כל הגשרים ומובילה את ישראל לבחירות רביעיות רק בשביל האינטרסים הפוליטיים של העומד בראשה. הסכמים לא משנים להם, המדינה לא משנה להם. נכנסנו לאחדות, קיבלנו מלחמה".

ימינה: "עכשיו, אחרי שהחוקים לפיזור הכנסת עברו בקריאה טרומית, אנחנו קוראים לכל סיעות הבית להתאחד ולקדם אותן כך שהבחירות יתקיימו במועד הקרוב ביותר האפשרי מבחינת היערכות וועדת הבחירות, ותוך לא יאוחר מחודשיים, ועם ויתור על 70% מכספי מימון המפלגות. לא צריך עכשיו קמפיינים יקרים שיבזבזו כספי ציבור שפשוט אין לנו. מדינת ישראל צריכה מערכת בחירות קצרה, זולה ומהירה, ממשלה יציבה ותקציב הכי מהר שאפשר".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture