Oren Ben Hakoon/POOL

יעלון: "מתנהלים מגעים להקמת ממשלת חירום עם כחול לבן"

שר הביטחון לשעבר נשאל מי צריך לעמוד בראשות ממשלת חירום: "אנחנו פתוחים, אנחנו לא באנו נעולים. לא הצעתי את עצמי, מי שהציע הם אלה שמסכימים עם ממשלת החירום. ראו בי מועמד מוסכם, זה מחמיא. יאיר לפיד יכול לעשות את זה מצוין, אולי אחרים. בואו נחליט שזה מה שעושים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ח"כ משה יעלון אמר הבוקר (שלישי') כי הוא מברך את יו"ר כחול לבן בני גנץ על החלטתו לתמוך בחוק לפיזור הכנסת, אך באותה נשימה המשיך למתוח עליו ביקורת: "בזבזנו זמן על חשבון המדינה. יש ממשלת תקלה שקיימת בזכות כניסתם של בני גנץ וגבי אשכנזי, שאפשרו לנתניהו להיות ראש ממשלה" – את הדברים אמר בראיון ל'ווינט'.

יעלון אמר: "לא היינו מופתעים מזה שנתניהו לא יקיים את ההסכם, לי זה היה ברור, ליאיר לפיד זה היו ברור ולכן כן – 'אמרנו לכם'. היו לנתניהו רק 59 מנדטים ולא 61, ובינתיים יש לנו עוד מעט 3,000 מתים מקורונה, יש מובלים ועסקים שקורסים".

על הפתח אותו השאיר גנץ לנתניהו, בדמות הודעה על העברת תקציב, אמר: "זה נכון ואני מצר על זה. אני חושב שבזמן הזה, לפני שהולכים לבחירות, הדבר הכי גרוע זה להמשיך את ההתנהלות של הממשלה הזאת. אחר כך בחירות. אם רוצים באמת להציל את המדינה, צריך להצביע ביום שני הבא אי-אמון קונסטרוקטיבי, להקים ממשלת חירום ונציל את המדינה".

על האפשרות שתקום ממשלת מיעוט: "יש כל הזמן מגעים כי זה הדבר הנכון לעשות לטובת מדינת ישראל. איך הגענו ל-3,000 מתים כשבנימין נתניהו משווה אותנו תמיד למדינות היותר גרועות? אנחנו באמת לא בין המדינות הגרועות בעולם, אבל שישווה אותנו לקפריסין שיש להם 50 מתים, לסינגפור עם 28 מתים. אנחנו מדינת אי, וזה אומר שאנחנו מפקחים על הכניסות והיציאות, פריבילגיה שאין למדינות אירופה".

שר הביטחון לשעבר נשאל, מי צריך לעמוד בראשות ממשלת חירום: "אנחנו פתוחים, אנחנו לא באנו נעולים. אני לא הצעתי את עצמי, מי שהציע הם אלה שכן מסכימים עם עניין ממשלת החירום. ראו בי מועמד מוסכם, זה מחמיא. יאיר לפיד יכול לעשות את זה מצוין, אולי אחרים. בואו נחליט שזה מה שעושים כי זו באמת טובת המדינה. מי שלא בא עד עכשיו זה גנץ שעוד חשב על הרוטציה".

"כרגע ברור לחלוטין שמי שלא ישב בממשלה צרה הם – הליכוד, נתניהו ולצערי גם החרדים שנדבקו אליו כגוש חסינות, בחוסר אחריות לטעמי".

על ליצמן ודרעי אמר יעלון: "אני כועס עליהם תקופה ארוכה ואני באמת לא עושה להם דה-לגיטימציה. יש שם מורכבות, אבל וואלה – שכחתם את לוחות הברית? את עשרת הדיברות? 'לא תגנוב'? איך אתם נותנים גיבוי לראש ממשלה כזה? לא ברור לכם שהוא מושחת? שכחתם את 'שוחד יעוור עיני חכמים וצדיקים'? ויתרתם על זה בשביל תקציבים? מספיק. ואני אומר את זה גם לבנט, כי בנט נתן לנתניהו חסינות ואם בנט חס וחלילה ירכיב ממשלה עם נתניהו זה גם חסינות וגם פסקת התגברות".

הוא נשאל האם גנץ יצטרף ליש עתיד: "ברור לחלוטין שמי שאכפת לו מהמדינה ולא רוצה להגיע עוד פעם לממשלת חסינות-התגברות חייב להצטרף אלינו. יש אנשים שממתינים בחוץ עם תחושה עזה של חירום, שצריך להציל את המדינה, וברגע שיהיה ברור שהולכים לבחירות – הם גם יופיעו. נציג נבחרת חזקה שהציבור יבין שהיא אלטרנטיבה, לא בנט ובוודאי לא נתניהו".

הוא ניתח את מצבו הפוליטי של יו"ר כחול לבן: "גנץ עשה כל כך הרבה טעויות, ההזדמנות שלו עכשיו היא לתקן את הטעויות שלו ולהקים ממשלת חירום מיד. אם מסתכלים על התחזיות, סיכוייו בבחירות הם לא מי יודע מה. הציבור איבד בו אמון, הציבור שהצביע לו מרגיש נבגד. אם הוא באמת חשוב לו 'ישראל לפני הכול', אז כמה שיותר מהר להקים ממשלת חירום שלא בראשות נתניהו".

– יש מגעים עם גורמים בכחול לבן?: "בוודאי. לא אכנס לשמות, הם מנסים לעזור להקים ממשלת חירום. בסוף זה תלוי בבני גנץ, בבנט ואולי באנשי ליכוד. בעיקר הבכירים שבספסלים האחוריים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יעלון, חבל שאתה משרבב את עשרת הדברות. יש שם עוד כמה דברים שלא בטוח שאתה מהדר בהם בלשון המעטה. תתמקד במה שאתה טוב בו ולא בנקודות התורפה שלך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture