Tomer Neuberg/Flash90

כחול לבן מקדמת: הצעות חוק לקיצור תקופת הבחירות והגבלת ה"פייק ניוז"

המפלגה הודיע על קידום שתי הצעות חוק חדשות, בהן הצעה להסדרת תעמולת הבחירות בעידן הדיגיטלי וצמצום תופעת ה״פייק ניוז״, והגבלת תקציב מימון הבחירות. גנץ הורה לנציגי המפלגה לנסות לקבוע בחירות בסוף פברואר: "ייתכן שיהיו שני ימי בחירות, צריך לצמצם עלויות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בהנחיית היו"ר בני גנץ, הודיעה היום (חמישי) כחול לבן על "קידום הצעות חוק לבחירות קצרות, חסכוניות, שקופות ונקיות מפייק ניוז", כך לפי הודעת המפלגה. מדובר, למעשה, בשתי הצעות חוק חדשות, בהן הצעה להסדרת תעמולת הבחירות בעידן הדיגיטלי וצמצום תופעת ה״פייק ניוז״, והגבלת תקציב מימון הבחירות.

"כחול לבן מקדמת שתי הצעות חוק חדשות שיטהרו את הליך הבחירות הקרובות, ומתוך רגישות למצבם של אזרחי ישראל", נמסר. "הצעת החוק הראשונה: הסדרת תעמולת הבחירות בעידן הדיגיטלי וצמצום תופעת ה״פייק ניוז״. הצעת החוק השנייה: הגבלת תקציב מימון הבחירות, לאור העובדה שישראל מצויה במשבר כלכלי וחברתי חמור ויש לצמצם עד כמה שניתן בזבוז כספי ציבור".

הם הסבירו את הצעת חוק תעמולה דיגיטלית: "נועדה להתאים את חוק דרכי תעמולה להתפתחויות השיווק הדיגיטלי בפרט ולמנוע מניפולציות על התודעה ועל תהליכי הבחירה, פגיעה בפרטיות וחוסר שקיפות. המניפולציות מתבטאות בתופעות של חדשות כזב או מידע מטעה ומוטעה שנפוצים ברשתות החברתיות ובשימוש במערכות אלגוריתמיות המבוססות על ניתוח של מידע אישי ונתוני עתק כדי להשפיע באופן מדויק על קבלת החלטות של פרטים. הצעת החוק מציעה שקיפות וסימון של תעמולת בחירות בדיגיטל ומתן סמכות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לתת צווי מניעה על הפרת חוקי תעמולה בדיגיטל ושימוש במאגרי מידע. את הצעת החוק מגישה ח"כ תהלה פרידמן".

הצעת חוק הגבלת מימון בחירות לכנסת ה-24: "בתקופה של משבר בריאותי וכלכלי חסר תקדים, מציעה כחול לבן כי בבחירות לכנסת העשרים וארבע יוגבלו יחידות המימון לכל מפלגה ויוסדר מנגנון הפחתה דיפרנציאלי מתקציב המפלגות במערכת הבחירות. את הצעת החוק מגיש ח"כ רם שפע".

ב'ווינט' דווח כי גנץ הנחה את בכירי מפלגתו לבנות תוכנית לשבועיים הקרובים, בכמה מישורים: החל מפגישות עם ראשי הסיעות לבדיקת אפשרות להרכבת ממשלה חלופית, דרך יצירת לחצים בחקיקה ועד קידום קריאה שנייה ושלישית לפיזור הכנסת. כל זאת, לאחר שאתמול הצביעה המפלגה בעד פיזור הכנסת בקריאה טרומית והגישה לפני כן את הצעות חוק השוויון, וחוק יסוד מגילת העצמאות.

גנץ אמר כי "הנחיתי את יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, לנסות לקבוע את מועד הבחירות לסוף חודש פברואר, הקצר ביותר מבין המועדים שניתן לנקוב כדי למנוע מערכת בחירות ארוכה ויקרה בעיצומה של מגפה". לדבריו, בשל מגבלות הקורונה ייתכן שוועדת הבחירות תצטרך לפרוס את ימי ההצבעה ליומיים במקום ליום אחד, מה שיוביל לעלות גבוהה מבדרך כלל: "את העלות הזאת נציע לממן על חשבון התקציב שמקבלות המפלגות לבחירות".

גנץ התייחס בראיון למורן אזולאי לנאום נתניהו אתמול ואמר כי "לאורך כל הנאום ראש הממשלה לא אמר אמת. כחול לבן לא הפרה מעולם את ההסכם הקואליציוני ואם הייתה הפרה אחת, ולו הקטנה ביותר, שיואיל בבקשה לפרט מה היא. העובדה שאין תקציב היא פשע כלכלי והיא נגרמה מעובדה אחת פשוטה שנתניהו לא מוכן לפנות את בלפור ולא מתכוון לעמוד בהסכם שעליו חתם".

"עליי כבר לא יוכלו להגיד שלא ניסיתי לעבוד איתו בצורה הכי עניינית שאפשר", הוסיף גנץ. "התקציב במשרד האוצר מוכן ובלתי מתקבל על הדעת שהוא לא יאושר מסיבות לא ענייניות". גנץ ציין כי בשבוע הבא, ולאחר אישור טכני, תתכנס ועדת הכנסת להמשך הדיונים בוועדה שבשליטת כחול לבן לגבי הצעת החוק לפיזור הכנסת, לאחר אישורה בקריאה טרומית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture