Adam Schultz / Biden for President

ביידן על חיסול המדען: "קשה לדעת כמה זה ישפיע על היחסים עם איראן"

הנשיא המיועד התייחס לראשונה לחיסול ראש תוכנית הגרעין האירנית והבטיח: "השורה התחתונה היא שאנחנו לא יכולים לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני". ביידן הצהיר כי יבקש ללבוש מסכות למשך 100 ימים וסיפר כי ביקש מפאוצ'י להישאר בתפקידו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נשיא ארצות הברית המיועד ג׳ו ביידן התייחס לראשונה לחיסול ראש תוכנת הגרעין האיראנית ד"ר מוחסן פח'ריזאדה ואמר כי עדיין מוקדם לדעת איך תשפיע ההתנקשות על תוכניתו לחזור להסכם הגרעין עם איראן: "קשה לדעת כמה ההתנקשות תסבך את ההתמודדות עם טהרן". לדבריו, "השורה התחתונה היא שאנחנו לא יכול להרשות לאיראן להשיג נשק גרעיני".

בריאיון לרשת CNN הפנה ביידן אצבע מאשימה כלפי הנשיא המכהן דונלד טראמפ, וטען כי נסיגתו מהסכם הגרעין רק הגדילה את היכולת של טהרן להגיע אל הפצצה. "הוא נסוג בשביל להקשיח אותו, ומה הם עשו? הם הגדילו את היכולת להשיג רכיבים גרעיניים. הם מתקרבים לכך שיהיה להם מספיק רכיבים בשביל נשק גרעיני – ויש בעיות רציניות גם בנושא הטילים", הזהיר.

ביידן ציין שהממשל העתידי יפעל מול איראן בשיתוף פעולה עם אירופה: "זה יהיה משא ומתן קשה, אני לא משלה את עצמי בעניין הזה". הנשיא הנכנס הוסיף כי "כל הדברים האלו, אני חושב, עומדים להיות קשים. אבל אני יודע דבר אחד: אנחנו לא יכולים לעשות את זה לבד. ולכן אנחנו חייבים להיות חלק מקבוצה גדולה יותר, שתתמודד לא רק עם איראן – אלא עם רוסיה, עם סין ועם שלל עניינים אחרים".

הוא התייחס בראיון לטיפול במגפת הקורונה ואמר כי שוחח אתמול עם ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה למחלות זיהומיות של הבית הלבן והנשיא היוצא דונלד טראמפ, וביקש ממנו להמשיך "בדיוק באותו התפקיד" גם בממשלו. פאוצ'י נכנס לעתים קרובות לעימותים עם הנשיא דונלד טראמפ סביב הנחיות הקורונה.

בריאיון הוא הוסיף שיתחסן מפני הנגיף מיד אחרי שפאוצ'י יאמר כי הזמן בטוח. "אנשים איבדו תקווה ביכולתו של החיסון לעבוד", אמר ביידן, והוסיף: "יש השפעה למעשיהם של הנשיא וסגנית הנשיא". ביידן, שהלך בעקבותיהם של שלושת הנשיאים לשעבר ברק אובמה, ג'ורש בוש וביל קלינטון, ציין כי ייקח את החיסון לעיני המצלמות כדי להוכיח שהוא בטוח.

עוד אמר ביידן כי ביומו הראשון כנשיא, יבקש מאזרחי ארצות הברית לעטות מסכות על פניהם במשך 100 ימים, כדי לצמצם את התפשטות הנגיף: "ביום הראשון להשבעתי, אני מתכוון לדרוש מהציבור לעטות מסיכה במשך מאה ימים. רק מאה ימים, לא לתמיד", אמר. "ואני חושב שנראה ירידה משמעותית אם נעשה זאת, המסיכות והחיסונים יפחיתו את המספרים משמעותית".

הנשיא הנכנס התייחס גם לדיווחים על כוונתו של טראמפ להעניק חנינה לילדיו, ליועצו ג'ארד קושנר ולסנגורו רודי ג'וליאני, והביע את דאגתו מכך שאכן יבצע זאת. "מודאג מהתקדים שזה ייצור, ומתפיסתנו בעולם כמדינת חוק וצדק", הסביר, והוסיף לסיכום כי הממשל שיוביל לא ינקוט בגישה דומה. "הולכת להיות לנו דרך שונה לגמרי בהתייחסות למערכת המשפט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture