Yonatan Sindel/Flash90

רפי פרץ: "אם הכנסת תפוזר יתקיימו פריימריז במרכז הבית היהודי"

יו"ר הבית היהודי שלח מכתב לפעילי המפלגה בו הוא מפרט את סדר הדברים שעל המפלגה לקיים במידה ויהיו בחירות או במידה ותושג פשרה נוספת: "במידה והבחירות הארציות יידחו בלפחות שלשה חודשים, נתחיל בתהליך של חידוש פני המפלגה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

על רקע ההצבעה בכנסת על פיזורה ביום רביעי האחרון, שלח הערב (מוצאי שבת) יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ מכתב לפעילי המפלגה בו הוא מפרט את סדר הדברים שעל המפלגה לקיים במידה ויהיו בחירות או במידה ותושג פשרה נוספת.

"בחודשיים האחרונים אני במסע לעומק השטח של הבית היהודי, נפגשתי עם רבים מחברי המועצות, ראשי הסניפים וסגני ראשי הערים השונות. עם כולכם ניהלתי שיח פתוח על מצב המפלגה, ועל התהליכים שכדאי וצריך לעשות כדי להחזיר את מפלגת הבית היהודי למקום הראוי לה בתור מפלגת הציונות הדתית".

עוד כתב כי "השטח של הבית היהודי מהווה את מקור העוצמה שלנו, ולכן ההתדיינות עם נציגי השטח מהווה את הבסיס האיתן שעליו נוכל לקיים את התהליכים הפנימיים שיקרינו כלפי כל הציונות הדתית".

על פי השר פרץ, המסקנות מהשיח המשותף עם פעילי הבית היהודי מצריכות התארגנות לשני תרחישים במקביל. יציאה מהירה לבחירות – פיזור הכנסת עד לתאריך 23/12/2020. דחייה של הבחירות הארציות בלפחות שלשה חודשים.

"במקרה של פיזור הכנסת עד לתאריך ה23/12/2020 יש לבצע באופן מהיר את הדברים הבאים", כתב, "מינוי יו"ר לנשיאות המרכז. חידוש חברות למרכז המפלגה (בכפוף לאישור מזכירות המפלגה). כינוס מרכז ביום שלישי 5/1/21, בו תוחלט הוראת שעה להעביר את הפריימריז מהמתפקדים לחברי המרכז. במידה ויוכרזו בחירות בתקופה הקרובה (עד ה-23/12) – קיום בחירות ליושב ראש הרשימה ביום שלישי בתאריך 19/1/2021, וכשבוע לאחר מכן בתאריך 26/1/2021 ייערכו בחירות לרשימת הבית היהודי לכנסת".

"במידה ותתקיים פשרה נוספת, והכנסת לא תתפזר במהלך חודש דצמבר, והבחירות הארציות יידחו בלפחות שלשה חודשים, נתחיל בתהליך של חידוש פני המפלגה, הקמת המוסדות של המפלגה, וחידוש הפורומים השונים", הציע פרץ.

תהליך זה ייעשה במספר שלבים: "מינוי יו"ר לנשיאות המרכז. חידוש חברות למרכז המפלגה (בכפוף לאישור מזכירות המפלגה). כדי להיערך למצב של הקדמת הבחירות – ייערך בכל מקרה כינוס מרכז ביום שלישי 5/1/21, בו תוחלט הוראת שעה להעביר את הפריימריז מהמתפקדים לחברי המרכז. חידוש מוסדות המפלגה – מזכירות, נשיאות, בית דין, וועדת בחירות וחידוש הפורומים השונים. כשבועיים לאחר שיוכרזו בחירות כלליות, ייערכו בחירות ליו"ר המפלגה ולרשימה לכנסת".

פרץ הוסיף כי "במידה ולא יוכרזו בחירות מיידיות, ומצב הקורונה ישתפר, נוכל לבחון את האפשרות לצאת למפקד רחב ופריימריז ולייצר חיבורים נוספים. במתווה הנוכחי אנחנו מכינים את האפשרות שהבחירות תהיינה באופן מיידי, ולא יהיה זמן למפקד רחב, אנחנו לא מתכוונים לחזור על קיבוע הרשימה, אלא נצא לבחירות עם מרכז המפלגה".

עוד מסר כי "הגעתי לבית היהודי על מנת להציל את הייצוג של הציונות הדתית בפוליטיקה הישראלית. נקראתי לדגל בשעת משבר ומה שעמד על הפרק אלו הדגלים של הציונות הדתית. כעת המערכת הפוליטית עוברת טלטלה גדולה ועל הבית היהודי לעשות את המיטב בכדי להגיע לבחירות מוכנים. המטרה שלנו להביא קהלים חדשים ולחזק את השורות, אך במידה ונצא לבחירות, לוח הזמנים יתקצר ונצטרך לעשות את ההתאמות והחיבורים הנכונים כדי לשמר את כוחה של הציונות הדתית גם בכנסת הבאה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture