בנו של פח'ריזאדה: "אבי נפגע 4-5 פעמים מקליעים – הייתה שם מלחמה של ממש"

בנו של ראש תוכנית הגרעין האיראנית, שהיה לצד אביו במכונית בעת החיסול, טען כי החיסול לא התבצע ממכונת ירייה: "לא מדובר היה בפעולת טרור פשוטה, יריות נורו מטווח קצר מאוד, 4-5 מטרים בלבד". הוא הוסיף כי אימו, אשתו של פח'ריזאדה, הייתה גם היא ברכב ולא נפגעה כלל

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בנו של ראש תוכנית הגרעין האיראנית ד"ר מוחסן פח'ריזאדה, שהיה לצד אביו במכונית בעת החיסול, התייחס לראשונה לאירוע בריאיון לטלוויזיה הממלכתית באיראן וטען כי החיסול לא התבצע ממכונת ירייה מופעלת בלוויין כמו שנטען. "הייתה שם מלחמה של ממש", סיפר הבן. לדבריו, "אבי נפגע ארבע-חמש פעמים מקליעים". הוא הוסיף כי אימו, אשתו של פח'ריזאדה, הייתה גם היא ברכב ולא נפגעה כלל.

לפי דברי בנו של פח'ריזאדה, אביו נהרג מירי של שכירי חרב מטווח קצר. "לא מדובר היה בפעולת טרור פשוטה", אמר. "הזירה הייתה נראית כמו זירת מלחמה. יריות נורו מטווח קצר מאוד, 4-5 מטרים בלבד". בנוסף, הוא הבהיר כי להבנתו אביו כמה לא היה בין החיים כשפונה מהזירה לבית החולים.

עוד סיפרו בניו של המדען, שאביהם הוזהר על ידי צוות הביטחון שלו שלא לצאת ביום ההתנקשות. אבל הוא יצא בכל זאת, כיוון שהתכוון להגיע לפגישה חשובה. "צוות האבטחה שלו הזהיר אותו באותו יום מאיומים, ואף ייעץ לו לא לבצע את הנסיעה. אבי סירב בגלל שהייתה לו פגישה חשובה והוא היה אמור לקיים הרצאה בפני סטודנטים. הוא התעקש לחזור לטהרן באותו יום".

ברשת "אל-ערביה" נטען כי המוסד הישראלי גייס בכיר באיראן על מנת ללכוד את פח'ריזאדה. בנוסף, דווח כי בישראל קיימת הקלטה של המדען, שם דיבר על בניית חמישה ראשי נפץ גרעיניים. ההקלטה, כך נאמר, הוצגה בפני הממשל האמריקאי בתקופת הנשיא בוש, כבר ב-2008.

ב'כאן רשת ב' דווח כי בעקבות החיסול המיוחס לישראל, מתבקשים מומחי גרעין ובכירים ששירתו בעבר בכור בדימונה לנקוט משנה זהירות בהתנהלותם היומיומית. לפי הדיווח, באחד המקרים התבקש איש מדע ששירת בעבר בכור בדימונה, להימנע ממסלולי הליכה קבועים, שניתנים למעקב וצפי. הוא התבקש גם לשים לב לחבילות חשודות ואירועים לא שגרתיים המעוררים חשד. לפי הדיווח, גורמי הביטחון מסרו לו כי לא מן הנמנע שגורמים איראנים עוקבים אחר פעילותו באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות.

נשיא ארצות הברית המיועד ג׳ו ביידן התייחס לראשונה לחיסול ראש תוכנת הגרעין האיראנית ד"ר מוחסן פח'ריזאדה ואמר כי עדיין מוקדם לדעת איך תשפיע ההתנקשות על תוכניתו לחזור להסכם הגרעין עם איראן: "קשה לדעת כמה ההתנקשות תסבך את ההתמודדות עם טהרן". לדבריו, "השורה התחתונה היא שאנחנו לא יכול להרשות לאיראן להשיג נשק גרעיני".

בריאיון לרשת CNN הפנה ביידן אצבע מאשימה כלפי הנשיא המכהן דונלד טראמפ, וטען כי נסיגתו מהסכם הגרעין רק הגדילה את היכולת של טהרן להגיע אל הפצצה. "הוא נסוג בשביל להקשיח אותו, ומה הם עשו? הם הגדילו את היכולת להשיג רכיבים גרעיניים. הם מתקרבים לכך שיהיה להם מספיק רכיבים בשביל נשק גרעיני – ויש בעיות רציניות גם בנושא הטילים", הזהיר.

ביידן ציין שהממשל העתידי יפעל מול איראן בשיתוף פעולה עם אירופה: "זה יהיה משא ומתן קשה, אני לא משלה את עצמי בעניין הזה". הנשיא הנכנס הוסיף כי "כל הדברים האלו, אני חושב, עומדים להיות קשים. אבל אני יודע דבר אחד: אנחנו לא יכולים לעשות את זה לבד. ולכן אנחנו חייבים להיות חלק מקבוצה גדולה יותר, שתתמודד לא רק עם איראן – אלא עם רוסיה, עם סין ועם שלל עניינים אחרים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture