זירת החיסול. צילום: סוכנות הידיעות פארס

פרטים חדשים על חיסול פח'ריזאדה: "הותקנה מצלמה לזיהוי פניו של המדען"

סגן מפקד משמרות המהפכה באיראן, עלי פדווי, אומר: "במקום נשתלה מצלמה מתקדמת שנעשה בה שימוש לזיהוי הפנים של פח'ריזאדה". פדווי הוסיף כי חרף העובדה שאשתו הייתה במרחק של 25 סנטימטרים ממנו "היא לא נפגעה כלל". לטענתו: "יחד עם המדען היו 11 שומרי ראש ברגע התקיפה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סגן מפקד משמרות המהפכה באיראן, עלי פדווי, חושף היום (ראשון) מידע נוסף על פעולת חיסול מדען הגרעין האיראני הבכיר ד"ר מוחסן פח'ריזאדה לפני כשבוע וחצי ליד טהרן. לדבריו, בזמן החיסול, אשתו של המדען האיראני הייתה צמודה אליו, ולמרות זאת היא לא נפגעה כלל. פדווי ציין: "במקום נשתלה מצלמה מתקדמת שנעשה בה שימוש לזיהוי הפנים של פחריזאדה" – הדברים פורסמו ב'ווינט'

הוא אמר: "הכדורים פגעו במדען וחיסלו אותו, וכל זאת בוצע באמצעות כלי נשק שנשלט מרחוק". הוא ציין כי חרף העובדה שאשתו הייתה במרחק של 25 סנטימטרים ממנו "היא לא נפגעה כלל". הוא טען כי יחד עם המדען היו 11 שומרי ראש ברגע התקיפה. עוד טען הבכיר כי בסך הכל נורו לעבר רכבו של נמדען 13 קליעים. ראש חוליית האבטחה של הבכיר נפגע ונהרג גם הוא לאחר שקפץ להגן עליו בגופו. פח'ריזאדה עצמו נהרג מכדור שקטע את עמוד השדרה שלו.

אלמנתו של המדען הבכיר הופיעה לבושת שחורים בטלוויזיה הממלכתית כיממה אחרי חיסולו ואמרה שמותו יוביל אלפים להמשיך בפועלו. "הוא רצה למות מות קדושים ומשאלתו התגשמה", אמרה האלמנה, ששמה לא צוין.

פדווי תיאר את רגע החיסול וטען כי מטרת הפיצוץ במכונית המסחרית מדגם "ניסאן" הייתה לפרוץ את השמירה של צוות האבטחה האישי המלווה אותו צמוד. האש שנורתה לעברו הופעלה באמצעות לוויין והאינטרנט ובמקום עצמו לא היה "פעילים אנושיים"

ובמשמרות המהפכה ממשיכים לסמן את ישראל כאחראית לחיסול. בנאום שנשא דובר הארגון, רמאדן שריף, נטען שישראל עומדת מאחורי החיסול וכי איראן מתכננת להגיב על ההתנקשות: "הציונים יודעים היטב כי פעולותיהם לא יעברו ללא תגובה הולמת ובמשך השנים הוכחנו להם כי זה המצב. הציונים רצחו יותר מ- 2,700 בכירים בשורות ההתנגדות במשך שנות קיומה והם עצמם גאים מאוד בהתנקשויות ובטרור שהם מפיצים”.

רמאדן שריף, הוסיף: "המטרה החשובה ביותר של הציונים כיום היא למנוע מהאומות המוסלמיות גישה למדע ולקדמה, ואיראן עומדת בראש המאמץ הזה בזכות דם הקדושים שלנו. כעת הציונים רואים את כוחם הריק ואת טבעם השקרני תחת איום", הוסיף הדובר

כזכור, לפני כשבוע פירסמה סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", המזוהה עם משמרות המהפכה, פרסמה היום פרטים חדשים אודות אופן חיסולו של המדען האיראני מוחסן פח'ריזאדה, שהיה אחראי על תוכנית הגרעין האיראנית. על פי הסוכנות, הפעולה נמשכה כשלוש דקות. הירי בוצע באמצעות נשק אוטומטי מרחוק – ולא נמצאו עקבות מתנקשים בשטח.

לפי הדיווח, פח'ריזאדה היה בדרך לחופשה עם אשתו כאשר בשיירה איתם היו מספר כלי רכב שאבטחו אותם. בשלב מסויים, כלי הרכב שהוביל את השיירה עזב אותה כדי לבצע בידוק ביטחוני מקדים של ביתו של פח'ריזאדה, ובזמן הזה נורה כדור לעבר רכבו שעצר אותו וגרם לו לצאת ולבדוק את הסיבה. בשלב זה נפתחה אש והוא נפגע משלושה כדורים.

מקור הירי היה, על פי הדיווח, מכונית נשלטת מרחוק מדגם ניסאן, שביצעה את הירי הקטלני לעבר המדען ולאחר מכן התפוצצה, 150 מטרים מכלי הרכב בו שהה פחריזדה. לפי החקירה, האש נורתה ממכונת ירייה שהיתה מורכבת על רכב הניסאן והופעלה בשלט רחוק. כמה שניות לאחר שפחריזאדה נפגע רכב הניסאן ועליו מכונת היריה התפוצץ.

לפי "פארס" פעולת ההתנקשות נמשכה כשלוש דקות בלבד, לא היו מעורבים בה מתנקשים והירי כולו בוצע בשלט רחוק. סוכנות הידיעות התעקשה כי אף גורם אנושי לא השתתף בתקיפה שהביאה לחיסולו של המדען האיראני וכי היא ארכה שלוש דקות בלבד. עוד נטען כי בעליה של המכונית שהתפוצצה בזירת הפיגוע עזב את המדינה בשנת 2019.

פרטים אלו מנוגדים למה שהיה ידוע עד כה על ההתנקשות בפחריזאדה. לפי הדיווחים הראשוניים, הוא חוסל על ידי כמה חמושים שהגיחו אחרי פיצוץ של כלי רכב סמוך למכוניתו. הרשויות ברפובליקה האסלאמית מסרו פרטים מצומצמים על ההתנקשות הדרמטית, אך רמזו ליד ישראלית בדבר והזהירו מפני נקמה חריפה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימ"ש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture