נמל התעופה הבינלאומי דובאי. צילום: ויקיפדיה

דרמה בשדה התעופה: כ-200 נוסעים ישראלים עכבו למספר שעות בכניסה לדובאי

כ-200 נוסעים ישראלים של חברת התעופה "פליי דובאי" עכבו הבוקר בכניסה לדובאי. במשרד החוץ של האמירויות הסבירו הסיבה לעיכוב הייתה אי הבנה בנוגע לאחריות למילוי טפסי הוויזה - התיירים או חברות התעופה - מה שהוביל לכך שהטפסים לא מולאו. לפני זמן קצר הנושא נפתר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מאות ישראלים שנחתו הבוקר (שני) בדובאי שבאיחוד האמירויות עוכבו, מסיבה לא ברורה, בנמל התעופה. לנוסעים הוסבר כי חל שינוי בתקנות הוויזה ואסור להם להיכנס למדינה. מדובר בנוסעים שהגיעו עם חברת התעופה המקומית פליי דובאי ורק מי מהם שהחזיק בדרכון זר הורשה להיכנס לדובאי. לאחר שעות, החליטו באמירויות לאפשר את הכנסת הישראלים, ותחילה התיירים המבוגרים.

משרד החוץ של האמירויות מסר למשרד החוץ בישראל כי הדבר ארע בשל אי הבנה לגבי השאלה מי צריך למלא את טופסי הוויזה – התיירים הישראלים או חברת התעופה – מה שהוביל לכך שהטפסים לא מולאו. אנשי משרד החוץ בישראל פעלו לסיום העיכוב. ממשרד החוץ של האמירויות נמסר מוקדם יותר כי בתוך שעה יתאפשר לתיירים להיכנס למדינה, מה שאכן קרה.

ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי "הנושא טופל עי הדרגים הבכירים ביותר במשרד החוץ מול האמירתים. הישראלים שעוכבו בשדה התעופה של דובאי יורשו להיכנס בזמן הקרוב לאחר מילוי טופס הויזה האלקטרונית. בעקבות התערבות גורמי משרד החוץ התקבל אישור גם לטיסות הנוספות מישראל לאמירויות הצפויות להמריא בקרוב".

הצלם שוקי לרר, שהיה בין המעוכבים, סיפר כי "בהתחלה קנינו כרטיסים של ישראייר, אבל בגלל שלא היה ברור אם יהיו אישורים החלטנו לבטל ולקנות כרטיסים של פליי דובאי שהבטיחו שיסדירו את הכל. המחירים עלו ב-150 דולר, אבל כשהגענו הבוקר אמרו לנו שאי אפשר להיכנס. כשלקחו את הישראלים הצידה חשבנו בהתחלה שזה אולי בגלל התרעות ביטחוניות אבל מתברר שפליי דובאי נעלמה".

קובי צור, שנחת בדובאי ולא היה רשאי להיכנס סיפר כי "זה ביזיון מוחלט – אחרי כל מאות הדולרים שהשקענו והבטיחו לנו שהכול מסודר. היינו עם 'פלי דובאי' בקשר בשבוע האחרון באופן רציף. בכל זאת, מה שהם עשו זה בעצם סוג של הונאה, כי הם לא מגיעים לפה, אין לנו עם מי לדבר".

אחר הנוסעים סיפר ב'רדיו 103' כי "כפי שידוע לנו עד אתמול הייתה אפשרות להיכנס ללא שום בעיה ומאתמול עשו פה שינוי ברגולציה ואנחנו העדים הראשונים לחוות אותה. הגענו באמצעות פליי דובאי והם אלה שאמורים לפתור זאת מול השלטונות, חלק מהעניין היה שהם דואגים לאותה אשרת כניסה. כרגע, לאור השינוי ברגולציה ככל הנראה אף אחד לא דווח ואנחנו בהמתנה".

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, אמר כי "אתמול התחילו בעיות עם הוויזות לישראלים בארבע הטיסות שלנו, אבל אחרי הרבה מאוד ביורוקרטיות וסיוע של משרד החוץ הצלחנו לפתור את הנושא. הבוקר נוסעי פליי דובאי לא הורשו להיכנס כי יש בעיה מול ישראלים בנושא הוויזות ולכן הטיסה שלנו שאמורה להמריא בשעה 7 עוכבה בנתב"ג כדי לוודא שכולם באמת יוכלו להיכנס".

נושא הפטור מוויזות בין המדינות עדיין לא נכנס לתוקף על אף שנחתם רשמית. על פי ההערכות, הוא צפוי להיכנס לתוקף בעוד כ-30 ימים. על מנת להתגבר על כך ולהוציא את הטיסות שכבר תוכננו לפועל, נדרשו הישראלים למלא טופס מקוון 24 שעות לפני ההמראה, אך ביומיים האחרונים נתקלו בסירובים.

הכתבות המעניינות ביותר

חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל העושר שם שמור ליהודים לעתיד לבוא. ישראל ארץ הקודש ודברי חזיון צעצועים שיתפוצץ לנו בפרצוף