צילומים: פלאש 90

הליכוד: "עדיין אפשר למנוע את הבחירות"; כחול לבן: "אין תקציב בגלל המשפט"

נתניהו, גנץ ולפיד יישאו הצהרות בכנסת. הליכוד: "אחרי שכחול לבן היו הראשונים להפר את ההסכם הקואליציוני הם באים בטענות?". כחול לבן: "נתניהו הפר את ההסכם הקואליציוני". מיקי זוהר הודיע: "הקואליציה תחרים היום את הצבעות האי אמון". כחול לבן תמשיך לקדם את חוק השוויון

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

דוהרים לבחירות: ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום בשעה 15:15 את סיעת הליכוד בכנסת, בפתח הישיבה ייתן הצהרה לתקשורת. חצי שעה קודם לכן, בשעה 14:45, תתכנס ישיבת סיעת כחול לבן, גם היא הישיבה תיפתח בהצהרה לתקשורת של יו"ר המפלגה וראש הממשלה החליפי, בני גנץ. סיעת יש עתיד-תל״ם תקיים ישיבת סיעה בכנסת בשעה 14:30 ומר"צ תתכנס בשעה 15:00.

בליכוד התייחסו היום למשבר הפוליטי ומסרו כי "אחרי שכחול לבן היו הראשונים להפר את ההסכם הקואליציוני בכך שלא קיימו את סעיף 3ד׳ להקמת ועדת המינויים, הם באים בטענות על אי קיום סעיף 30? עדיין לא מאוחר למנוע את הבחירות המיותרות האלה. כחול לבן – עיצרו את פיזור הכנסת והצטרפו לאחדות למען אזרחי ישראל".

מכחול לבן נמסר מוקדם יותר כי "שום מהלך יח׳׳צני של הליכוד לא ישנה את העובדה שנתניהו הפר את ההסכם הקואליציוני ומנע העברת תקציב באחת התקופות הקשות ביותר שידעה מדינת ישראל. אם לא היה משפט, היה תקציב".

בתוך כך, יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר כתב בטוויטר כי "הקואליציה תחרים היום את הצבעות האי אמון". לא ברור האם הוא מתכוון לקואליציה הרשמית כולל כחול לבן, או רק לבלוק הימין. על פי החוק, לא מספיק רוב רגיל בעד הצעת אי אמון בכדי להפיל הממשלה ונדרש רוב של 61 בעד ממשלה חלופית, מה שלא עומד על הפרק.

מרכז האופוזיציה, ויו"ר סיעת יש עתיד תל"ם, ח"כ מאיר כהן, יצא נגד הצהרתו של ח"כ מיקי זוהר שבכוונת הקואליציה להחרים את הצבעת אי המון: "זהו עוד יום רע שמעבירה הקואליציה על הכנסת. החרמות על הכנסת היא חציית קו אדום נוסף שנראה שאין לו גבול. מי שנמצא בשלטון, לא יכול לשבור את הכלים, יש כאן מדינה במשבר עמוק שצריכה שינהלו אותה, די עם הפוליטיקה. אני קורא למיקי זוהר לחזור בו מהצהרתו ולכבד את הכנסת".

בינתיים, הקשחת העמדות נמשכת, ובכחול לבן מתכננים להעלות ביום רביעי להצבעה בקריאה טרומית את חוק השוויון, החוק להחזרים כספיים על חתונות שבוטלו בשל הקורונה, וחוק נוסף שנוגד את ההלכה ומוסרת ישראל. מדובר בשלוש הצעות שיעלו לדיון והצבעה בניגוד לעמדת הקואליציה ומבלי שאושרו בוועדת שרים לענייני חקיקה.

כזכור, ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג אישרה הבוקר כי היא זו שתדון בהצעת החוק לפיזור הכנסת ותכין אותו לקריאה ראשונה במליאה. חברי הכנסת מהליכוד, יהדות התורה וש"ס נעדרו מההצבעה, לאחר שהתברר כי אין להם רוב להעברת החוק לוועדת חוקה בראשות ח"כ יעקב אשר. בהצעה תמכו 10 ח"כים ללא מתנגדים ונמנע אחד. ימינה תמכה בהשארת קידום החוק בוועדה בראשות נציג כחול לבן.

לפני ההצבעה אמר יו"ר הוועדה ח"כ גינזבורג: "נקדם כמה שיותר מהר, כולל הגבלת תקציבי בחירות. ייתכן שעוד היום אחרי המליאה כבר נכנס את הדיון הבא לקידום הצעות החוק". לאחר ההצבעה עדכן את חברי הכנסת שהוועדה תתכנס לדון בהצעת החוק לאחר ההודעה במליאת הכנסת על ההחלטה בהקדם האפשרי, ייתכן שאף היום בערב בתום דיוני מליאת הכנסת.

"נשמעו שתי בקשות להעביר את הצעות החוק לפיזור הכנסת לוועדת החוקה ולוועדת הכנסת. מבדיקה שערכתי לאורך השנים עד הכנסת ה-14 באמת וועדת החוקה דנה בהצעות פיזור. מהכנסת ה-18 או מהרגע שהממשלה הייתה בראשות נתניהו כל ההצעות נדונו בוועדת הכנסת. בכנסת ה-21 ו ה-22 הנושא נדון בוועדה מיוחדת כי ועדת הכנסת טרם הוקמה, לכן נראה לי שלא כדאי ליצור מחלוקת בעניין", אמר גינזבורג בפתח דבריו.

ח"כ מיקי זוהר אמר קודם לכן בדיון כי "נוח לנו שיראו מיהו זה שיפזר את הכנסת, ואתה, ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן, עומד בראש הוועדה ותפזר את הכנסת במו ידיך". יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג בתגובה: "ואת זה אומר מי שהגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת 40 יום לאחר כינונה". מיקי זוהר: "מתקשה להבין את השיקול הפוליטי הבסיסי של כחול לבן. זה נראה כמו "תמות נפשי עם פלישתים", להחריב את הבית על כל יושביו".

זוהר הוסיף: "עוד לא מאוחר. עדיין אפשר לשנות את הגישה שלכם. זו מערכת בחירות מיותרת, בעיצומו של משבר קורונה. בחירות בעת הזאת זה סכנה בריאותית לאזרחי ישראל, אתם מסכנים את בריאות אזרחי ישראל, רק כדי לפגוע בנתניהו". גינזבורג הגיב: "כחול לבן לא צריכה להוכיח כלום. פעלנו כדי לממש את ההסכם ולאשר תקציב. ואתם פועלים מתוך מניעים פוליטיים ואישיים".

"שילמנו מחיר כבד בכניסה לממשלה ופעלנו להעברת התקציב ואתם מנסים פעם אחר פעם לדחות את זה משיקולים פוליטיים אישיים, כדי לדחות את הבחירות לחודש יולי", הוסיף גינזוברג, "לך אין זכות דיבור על החרבת הבית כשהובלת אחרי 41 יום לפזר את הכנסת. אפילו המנדט לא הועבר לנשיא פשוט פיזרתם את עצמכם לדעת. לשמוע את ההטפות האלה מכם זה באמת מפתיע".

ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת אמר בדיון: "היתה לכחול לבן אפשרות לממשלה חלופית ובחרו ללכת עם הליכוד". חברי הכנסת איתן גינזבורג והילה שי-וזאן מכחול לבן אמרו בתגובה: "לא היתה. תציג לי עכשיו אפשרות כזאת. עם מי? אורלי לוי? האוזר והנדל?". גינזבורג הוסיף: "תציגו ממשלה חילופית, תמצאו פרטנר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture