Hadas Parush/Flash90

רגב לשקד: "לא עשית שום רפורמה בוועדה לבחירת שופטים"; שקד: "ימין בכייני"

לאחר שאשמש החרימה את כינוס הוועדה למינוי שופטים, תוקפת רגב את המינויים שאושרו: "נציגי הכנסת לא היו נציגי הממשלה לא היו הציבור לא היה שם. איפה הנשיאה חיות, שתפעל כמבוגרת אחראית? הם ניצלו את זה כדי להביא מינויים ללא הסכמה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שרת התחבורה מירי רגב המשמשת כחברת הוועדה למינוי שופטים, אמרה בישיבת סיעת הליכוד: "ראינו אתמול איך פועלת ועדה לבחירת שופטים בצורה של שמור לי ואשמור לך. זה לא מזג שיפוטי. זה מזג פוליטי, דורסני. רשימות סגורות שמגיעות מהבית. הפקרות בקודש הקודשים. אלה שאמורים למנות שופטים שיביאו לידי ביטוי את המגוון של החברה הישראלית – ממנים את מי שיש לו את אותו DNA".

רגב הוסיפה: "ראינו אתמול איך דנו ב136 שופטים, ומינו 61. זה בערך 2 דק לכל מועמד. אפילו מנה חמה לוקח יותר זמן להכין! שופטי אינסטנט – זה מה שהיה אתמול. ככה גונבים את הקול של הציבור. בגצ פוסל חוקים של הכנסת בטענה שהם נעדרו דיון מהותי, אבל הם בעצמם, בדיונים שלהם מקדישים 2 דקות למועמד".

"נציגי הכנסת לא היו נציגי הממשלה לא היו הציבור לא היה שם. איפה הנשיאה חיות, שתפעל כמבוגרת אחראית? הם ניצלו את זה כדי להביא מינויים ללא הסכמה ולכן אני יחד עם חברתי אסנת מארק עתרנו היום לבג״צ כדי לערער על החלטות הועדה אתמול, על כך שהקוורום אינו חוקי ועל התנהלות הדיונים".

בסוף דבריה עברה רגב לתקוף בחריפות את שרת המשפטים לשעבר איילת שקד: "אני רוצה לומר לאיילת שקד: על מה בדיוק את קופצת? את חזקה בטוויטר בדיוק כמו בנט וחלשה בעשייה. היית שרת משפטים, אבל לא שינית את השיטה! זה מה שמצופה משר. היא לא עשתה שום רפורמה ושום שינוי אמיתי בוועדה לבחירת שופטים. היא לא שינתה את השיטה.

יו"ר הועדה למינוי שופטים, שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב לדברי רגב: "‏התרגשתי לשמוע בישיבת סיעת הליכוד את הדאגה העמוקה של רה"מ ושרי הליכוד מהליכי מינוי תקינים וענייניים. אם אותם אנשים היו חשים דאגה אמיתית כלפי הציבור, אולי אזרחי ישראל היו זוכים למינויי בכירים בשירות המדינה ובמערכת החוק, לוועדת שרים מתפקדת ואולי אפילו לתקציב מדינה, רחמנא ליצלן".

הוא הוסיף: "מי שמבין חצי דבר על פעילות הוועדה למינוי שופטים, יודע היטב כי לפני כל ישיבה מתקיימים דיונים מקצועיים בנוגע לכל מועמדת ומועמד, במשך עשרות שעות במצטבר. למרות הבהלה מהפריימריז בליכוד, הוועדה בראשותי תמשיך לפעול בצורה מקצועית ועניינית. אף שיקול פוליטי לא ייכנס למרחב הזה. נקודה".

שרת המשפטים לשעבר, חה״כ איילת שקדהגיבה לליכוד: "מאתמול בערב אנחנו במופע ארוך ומתמשך של בכיינות. אם נחשוב על זה אנחנו בעשור שלם של בכיינות וחוסר משילות כי זו השיטה – מתבכיינים ולא מושלים".

"אני רוצה להסביר מה ההבדל בין ימין רציני לימין בכייני. קראתי היום שראש הממשלה רוצה להעביר רפורמה במערכת המשפט, שזה דבר מצויין, אבל עשור שלם היה לו. יותר מעשור שלם הוא יושב על כס ראש הממשלה. אז פעם אחת, אהוד ברק הוא השותף וראש הממשלה מתחייב להגן על המערכת ולעצור כל שינוי וכל רפורמה. פעם שניה, הראשונה שמקבלת תיק זאת ציפי ליבני, את תיק משפטים. פעם שלישית, הם טוענים שכחלון וסיעת כולנו עצרה את השינויים האלה. כל פעם סיבה אחרת. ועכשיו הם הביאו את הרפורמטור הגדול אבי ניסנקורן".

שקד המשיכה: "בשביל זה הלכנו לשלוש מערכות בחירות? כדי שאבי ניסנקורן יו״ר ההסתדרות יהיה במשרד המשפטים. כשאני נכנסת למשרד המשפטים לא באתי לריב עם השומרים, באתי לאכול את הענבים. ואכלתי. כדי למנות שופטים שמרנים לאומיים צריך לעבוד בשקט, לכרות בריתות, לעשות שותפויות, להגיע להסכמים, לא לצעוק. הציבור לא מטומטם! הציבור לא נהנה ממופעי רחוב! הוא רוצה ביצועים, הוא רוצה קבלות. והוא גם מבין מה ההבדל בין ימין שעושה, בין ימין רציני לבין ימין בכייני".

"היום הליכוד עשה הפסקה של יום אחד מהכישלון בטיפול בקורונה כדי להכשל בוועדה לבחירת שופטים".

מימינה נמסר בתגובה: ""לנהי של השרה רגב על "שינוי השיטה": "השרה רגב וחבריה למפלגה אכן שינו את השיטה. בשיטה החדשה שלהם מחלקים ג'ובים למקורבים, בורחים מהצבעות ואז מחפשים את מי להאשים. הליכוד עשה הפסקה ליום מהכישלון בקורונה כדי להכשל גם בזה".

"הכשלונות של רגב וחבריה למפלגה רשומים על שמם ולא על שם אף אחד אחר, בדיוק כמו כישלון הסגר השני, מיליון המובטלים והכלכלה הקורסת, הניסיון שלהם לייצר ספינים פוליטיים כדי להגן על עצמם לא רק מביכים, הם גם פוגעים באזרחי מדינת ישראל. הדרך היחידה לעצור את הנגיף היא להפסיק ולהתעסק בפוליטיקה ולהתחיל לעבוד במה שחשוב באמת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture