David Cohen/Flash90

רגב יוזמת: כלי רכב פרטיים עד גיל 10 יידרשו לבצע טסט פעם בשנתיים בלבד

משרד התחבורה מקדם תקנה חדשה, לפיה רכבים בני 3 עד 10 שנים יחוייבו לערוך את מבחן הרישוי אחת לשנתיים - ולא פעם בשנה כפי שנדרש היום. הסיבה לדברי משרד התחבורה: היקף הליקויים ברכב פרטי עדכני נמוך ביותר ב-10 השנים הראשונות

  • אבא אמר לי 'לילה טוב' ומאז לא ראיתי אותו יותר.

    תוכן מקודם

  • אתה יכול להיות בעלים של פרויקט נדלן בירושלים

    תוכן מקודם

  • מרן רבי ברוך ויסבקר שליט"א פונה אליכם בפניה אישית ומרגשת

    תוכן מקודם

  • "אבא, תחזור!" מראות קשים בבית האבלים של משפחת יעקובזון.

    תוכן מקודם

בשורה טובה לבעלי הרכב: שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב מקדמת תקנה חדשה לפיה כלי רכב פרטיים, שעלו על הכביש לפני שלוש עד 10 שנים, יחויבו בביצוע המבחן השנתי ("טסט") אחת לשנתיים, במקום שנה כיום. על פי התקנות, רכב פרטי חדש פטור כיום מביצוע מבחן רישוי שנתי (טסט) בשלוש השנים הראשונות לרכישתו, ולאחר מכן מחויב לעבור טסט במכון רישוי מדי שנה. לרכבי ליסינג חדשים, הפטור מטסט הוא של שנתיים בלבד.
 
השרה רגב הנחתה את מינהל התנועה במשרדה לעדכן את התקנות בהתאם למקובל במדינות אירופה המתקדמות, בהן כלי רכב חדשים מחוייבים במבחן שנתי לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן מדי שנתיים. רק במלאת עשר שנים מיום עליית הרכב לכביש, נדרש ביצוע מבחן רישוי לרכב מדי שנה.
 
יצוין כי כיום מרבית כלי הרכב החדשים מצוידים במערכות בדיקה המתריעות במקרה של תקלה במערכות הבטיחות ברכב וכן במנוע ובמכללים נוספים, המיידעים את הנהג על הצורך להגיע מיידית למוסך.
 
בדגמים מתקדמים, מחשב הרכב מסוגל ליצור קשר ישיר עם מחשב היצרן ולעתים אף לפתור את הבעיה בעצמו. כל אלה הופכים את חובת מבחן הרישוי השנתי מיושנת ומיותרת כאשר מדובר ברכב חדש. על פי בדיקות שביצע משרד התחבורה, היקף הליקויים הצפויים בכלי רכב פרטיים נמוך ביותר במהלך 10 השנים הראשונות לעלייתם לכביש.

עם אישור התקנה, כלי רכב פרטיים עד 3.5 טון שנרשמו בשנת 2018 ואילך, יידרשו לבצע מבחן רישוי ראשון לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן בכל שנתיים. החל מ-10 שנים, יידרש מבחן פעם בשנה. מהלך זה מתאפשר הודות להתפתחות הטכנולוגית ולקידמה של הרכב ומערכותיו, לשימוש הרווח במערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות המשפרות את רמת בטיחות הרכב באופן משמעותי, ושילוב מחוונים חכמים המתריעים בפני הנהג על תקלות.
 
שרת התחבורה ציינה כי המהלך נועד להקל על בעלי הרכב ולחסוך להם זמן, טירחה וכסף. "כלי רכב חדשים מצויידים במערכות בטיחות מתקדמות ומטופלים היטב במסגרת תקופת אחריות היצרן. מדי שנה מאות אלפי כלי רכב חדשים ומתקדמים עוברים את הטסט לרכב בהצלחה אך לא צורך אמיתי. העומס על מכוני הרישוי פוגע בבעלי רכב ישן יותר, אשר נדרשים לבזבז זמן יקר לביצוע הטסט. המהלך יחסוך לציבור זמן המתנה במכון, כסף וביורוקרטיה מיותרת".
 
 

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

דילוג לתוכן

logsuz shell indir instagram takipçi satın al ucuz gündem haber Pubg mobile cephaneleri takipçi satın al leke kremi aktif takipçi php shell