Yonatan Sindel/Flash90

הליכוד: "סער עוזב כי הוא הובס בפריימריז וצונח בסקרים הפנימיים של המפלגה"

לוין בתגובה להצהרת סער על הקמת מפלגה חדשה: "מעשה שלא יעשה". רגב: "מפלגת האולפנים". זוהר: "‏לא עוזבים בית, לא מחליפים מפלגה גם כשקשה". קרעי: "תמיד אפשר להכפיש את הליכודניקים כדי לקבל עוד חיבוק תקשורתי". לפיד: "למה הליכוד מתנהג ככה? מינימום אנושיות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במפלגת הליכוד הגיבו במתקפה חריפה על ח"כ גדען סער שהודיע הערב (שלישי) על פרישה מהתנועה והקמת מפלגה חדשה שתתמודד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "סער עוזב כי הוא הובס בפריימריז וכי בסקרים הפנימיים של הליכוד שנערכו בימים האחרונים הוא צונח לעשירייה השנייה.

"סער שנשבע פעם אחר פעם ש"הליכוד הוא ביתי ולא אפרוש אם אפסיד, אני לא מאמין ברסיסי מפלגות" – הובס, הפר את כל הבטחותיו ונטש את הליכוד דווקא בשעה שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל, הוריד את התחלואה והתמותה לאחת הרמות הנמוכות בעולם ומביא הסכמי שלום היסטוריים".

"סער החליט לנטוש את הימין, לחבור ללפיד ולהצטרף לרשימה ארוכה של פוליטיקאים שנטשו את הליכוד ואחר כך התרסקו לחלוטין. כמו בעבר, הליכוד יישאר מאוחד ומלוכד ואם יגרר לבחירות – ינצח", לשון הודעת הליכוד.

יו"ר הכנסת ואיש הליכוד ח"כ יריב לוין אמר כי "גדעון סער עשה מעשה שלא יעשה. הוא התמודד על הנהגת הליכוד, התחייב לקבל את ההכרעה הדמוקרטית, ובניגוד גמור לדרך שהורה לנו מנחם בגין הוא הפנה גב לבוחרי הליכוד ולחברי הליכוד והפר את ההבטחה שלו".

"מה שראינו הערב הוא שידור חוזר של מה שכבר ראינו בעבר- חברנו משה כחלון גם הוא עזב את הליכוד ובסופו של דבר הצטרף לממשלת הליכוד וחזר לתנועת הליכוד. גם אחרים שעזבו את הליכוד, כמו ציפי לבני, איבדו מהר מאוד את אמון הציבור ונמצאים מחוץ לכנסת".

"תנועת הליכוד חזקה. הדרך של ראש הממשלה נתניהו והנהגת הליכוד היא דרך שהביאה להסכמי שלום חסרי תקדים, להצבת ישראל בראש המדינות המקבלות חיסונים לפני הגדולות שבמעצמות. דרך של נחישות ושל עוצמה כלכלית. עם הדרך שלנו והלכידות שלנו ננצח", דברי לוין.

שרת התחבורה מירי רגב כתבה בפייסבוק: מפלגת האולפנים של סער. מפלגת הליכוד היא מפלגה שורשית וחזקה, עם דרך והנהגה שנבחרת באופן דמוקרטי בידי חבריה ולא מפלגת אולפנים ואווירה. למרבה הצער, גדעון סער הפר הערב את אמירותיו בעבר לפיהם ישאר נאמן לליכוד ובחר להצטרף למחנה ״רק לא ביבי״. כאילו לא למדנו מההיסטוריה שכל הניסיונות לפצל את הימין, נגמרו בנסיגות ועקירות. לא נחזור על טעויות העבר".

"סער אומר שאינו יכול להיות חבר בתנועת הליכוד מסיבות אידיאולוגיות כביכול, אבל האמת היא שהוא עוזב רק בגלל שלא בחרו בו ליו״ר המפלגה. זו לא נאמנות לדרך אלא למאבקי אגו ואי קבלת דין הבוחר. בכך הולך סער בדרכם של אחרים שלא קיבלו את הכרעת הבוחרים, ציפי ליבני, בוגי יעלון, דן מרידור ואחרים".

"חרף האתגרים ממשלת הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנווטת את הספינה במים סוערים בהצלחה. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, את החיסונים ואת משימת השבת הכלכלה לאיתנה. זו האחריות הלאומית שאנו מחוייבים לה בעת הזו וכך ננהג", דברי רגב.

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר: "‏לא עוזבים בית, לא מחליפים מפלגה גם כשקשה. זו לא דרך הליכוד. שום תרגיל פוליטי לא יעזור, גם הרדיפה האישית נגדו לא תסייע, רה״מ יזכה שוב לאמון עצום גם בבחירות הבאות וימשיך לעבוד למען אזרחי ישראל לעוד שנים רבות בע״ה. נתניהו ימשיך להנהיג את מדינת ישראל משום הוא המתאים ביותר לתפקיד".

ח"כ ניר ברקת: "מצער שבשעת משבר לאומי יש מי שבוחר שוב לברוח מהמערכה ולהתפלג במקום להתאחד. אני גאה להיות חלק מתנועת הליכוד, תנועה שורשית וחזקה, שתמשיך להוביל את המדינה מול האתגרים הגדולים העומדים לפנינו".

ח"כ שלמה קרעי: "סער, כמו בוגי בזמנו, פתאום החליט ש"הליכוד שינה את פניו"… אותה תנועת ליכוד בדיוק שרק לפני שנה התמודד על הנהגתה. מה השתנה? הוא פשוט הפסיד בענק. תמיד אפשר להכפיש את הליכודניקים כדי לקבל עוד חיבוק תקשורתי. אבל אנחנו גם תמיד ממשיכים הלאה. כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב להצהרת סער: "מברך את גדעון סער על החלטתו האמיצה לצאת לדרך עצמאית. דעותינו שונות בהרבה נושאים אבל הפוליטיקה הישראלית זקוקה לאנשים הגונים ואכפתיים שאינם נכנעים לשררה ולשחיתות". בהמשך הוסיף: "למה הליכוד מתנהג ככה? מה כואב להם להגיד, ׳מאחלים בהצלחה׳ ולהתחיל לרדת עליו מחר? מה רע במינימום של התנהגות אנושית?"

יו"ר רשימת בל"ד ברשימה המשותפת: "הגזען סער תוקף ומתפצל מהגזען נתניהו ובקרוב נראה את מצעד הגנרלים הקבוע והבנאלי בדרך לעוד רשימת ימין שתציע אותו דבר.אין שום פתרון למאות אלפי האזרחים המצויים במשבר כלכלי וקיומי, ולמיליוני הפלסטינים הנאנקים תחת הכיבוש. נמשיך במאבקנו הפוליטי ללא קשר לזהות הגזען שעומד בראשות הממשלה".

ח״כ עפר שלח בתגובה להכרזת גדעון סער: ״גדעון סער הראה שהוא לא רק מוכן אלא גם מעז. אחרי הרבה זמן, איש אמיץ בליכוד עושה את הדבר הנכון, ולא מוכן עוד להיות במפלגת ביבי. בהצלחה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי מפחד מניצחון של סער.

עוד חמור תורן ! אחרי ליברמן, בנט ובן גביר כדי למנוע ממשלת ימין עצמאית… זה נהיה דחוף לחוק הגיור, הגיוס, פסגת ההתגברות,
ועוד הפסקת שלטון הפקידים…
חצופים ענקיים אנשי השלטון…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture