Noam Revkin Fenton/Flash90

הנדל והאוזר הכריזו על הצטרפות לסער: "חלופה לנתניהו תקום רק מימין" • צפו

שני חברי סיעת "דרך ארץ" הכריזו רשמית כי הם חוברים לבכיר הליכוד שהודיע על הקמת מפלגה חדשה. "נמשיך לפעול בכנסת בחזית מול נתניהו, נעבוד בשיתוף פעולה עם גנץ", הודיע הנדל. האוזר הוסיף: "בלב שלם - סער הוא המתאים ביותר לראשות הממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

פחות מיממה אחרי שגדעון סער הכריז על הקמת מפלגה חדשה בראשותו, יועז הנדל וצבי האוזר מסיעת דרך ארץ הודיעו היום (רביעי) במהלך מסיבת עיתונאים שכינסו כי הם מצטרפים למפלגה החדשה של סער. "להיות ימני זה לא להיות ביביסט ולקבוע עמדות לפי מה שמתאים למנהיג. זה אידאולוגיה וערכים, זה גדעון", אמר הנדל. האוזר הוסיף: "בנקודה שבה אנחנו כעת, חלופה לנתניהו תקום רק מימין, ויש רק אדם אחד שמתאים למשימה זו".

הנדל אמר כי "מדינת ישראל במשבר מנהיגותי מתמשך. שנתיים של כאוס פוליטי שמקורן אך ורק בהחלטה של נתניהו להעמיד את טובתו האישית לפני הלאומית. עשיתי כל מה שאני יכול כדי שתקום ממשלת אחדות ממלכתית. התפשרנו, קיווינו, אבל נתניהו לא ניצל את ההזדמנות לרדת מבמת ההיסטוריה כראוי. מצבו המשפטי הכתיב את המצב הפוליטי ומכאן את דרך קבלת ההחלטות לגבי המשבר הכלכלי-חברתי בימי קורונה".

"אין מקום לעוד פשרות. בבחירות הקרובות דרך ארץ תצטרף לתנועה של גדעון סער. צריך חלופה מימין לנתניהו. גדעון הוא הבית המדויק לכל אנשי ימין ממלכתי כמונו. לא ימין של פולחן מנהיגות אלא ימין אידיאולוגי של גדעון סער שמאמין בשלמות העם והארץ. גדעון מציג מנהיגות אחראית, ממלכתית ומאחדת עם ניסיון עשיר בכנסת ובממשלה. ובעיקר מביא קול לאומי וממלכתי".

"מגיעה לנו מנהיגות שתאחד את העם בניגוד למנהיגות המפצלת של נתניהו. מגיע לנו מנהיגות ימנית שהגדרתה העצמית היא אהבת הארץ ולא דרך שנאת האחר, השמאלני, הערבי, היריב הפוליטי. להיות ימני זה לא להיות ביביסט ולקבוע עמדות על פי מה שטוב למנהיג. להיפך, זו תפיסת עולם קבועה שיודעת להתווכח מתוך כבוד. זה אידאולוגיה וערכים".

"זה גדעון ואנחנו ועוד רבבות רבות של ימין ממלכתי שראויים לבית פוליטי. הליכוד התבלבל בשנים האחרונות, גדעון לא. אני רואה במו עיני מה המשמעות של עיסוק בטפל ולא בעיקר בתחום תשתיות התקשורת. אזרחי ישראל כולם חווים את זה עכשיו ומבינים עד כמה חשובה ענייניות ומסירות".

"נפעל בכנסת ובממשלה בחזית מול נתניהו כדי לתת מענה לצרכי הציבור ונפעל בבחירות, כדי שתיווצר הנהגה שתהיה ראויה לעם הנפלא הזה. שוחחתי מוקדם יותר היום עם שר הביטחון בני גנץ. אני מעריך אותו מאוד. הוא פטריוט ישראלי וציוני אמיתי. עבדנו עד עכשיו בשיתוף פעולה ונדע גם לעבוד בעתיד. כל אחד מהמקום האידאולוגי שלו. מדינת ישראל היא נס גלוי. אנחנו נשמור עליה – עליה, ורק עליה. אף אדם ולא משנה כמה שנים הוא בשלטון אינו בא לפני המדינה ותושביה", דברי הנדל.

האוזר אמר בהצהרה כי "בשנתיים האחרונות, מאז נבחרתי לכנסת, פעלתי כמיטב יכולתי לנסות ולהביא אחדות לישראל, עשיתי זאת גם במחיר פשרות לא פשוטות. יועז ואני, ראינו לנגד עיננו חברה משוסעת ומתפרקת, פעלנו למנוע ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת שהייתה מרסקת עוד יותר את הלכידות, והעדפנו במודע לתת סיכוי לממשלת אחדות. אבל נתניהו בחר להמשיך ולפלג את ישראל דווקא בשעת משבר קשה מנשוא. לצערנו, ממשלה זו כשלה בתפקידה".

"בנקודה בה אנחנו נמצאים כעת, ברור לחלוטין שחלופה לנתניהו תקום רק מימין. יש רק אדם אחד שמתאים למשימה הזו, אני מכיר אותו, מפעילות פוליטית ואידיאולוגית כבר 37 שנים: עוד לפני הצבא, באוניברסיטה, ובתפקידים ציבוריים. מהיכרות אישית קרובה עם כל המועמדים לראשות ממשלה אני יכול לקבוע בלב שלם שגדעון סער הוא האיש המתאים ביותר לראשות הממשלה. היכן שאני מזהה פזיזות ותזזיתיות אצל אחרים, אני מזהה אצלו קור רוח, שיקול דעת, ואחריות. הוא האיש היחיד בשעה קשה זו, יכול לאחד סביבו את עם ישראל, ולהבטיח מנהיגות מנוסה וממלכתית שאנו כה זקוקים לה".

"שנים הלכנו יחד, גדעון ואני, במחנה הלאומי -גאוותנו וביתנו. בשנים האחרונות היו מי שניסו לשנות את פניו של המחנה הלאומי. אני יודע שרבבות עדיין מצביעים 'ליכוד' וגם 'ימינה' הם עושים זאת בחריקת שיניים, בקריצת עין ובתחושה ש"אין ברירה אחרת". חבריי, היום לראשונה יש לכם ברירה. לכם, ולכל אנשי המחנה הלאומי, יש במי לבחור. אני יודע, יגדפו אתכם, יטנפו עליכם, אבל אתם יודעים את האמת, ואנחנו יודעים אותה: "אתם אוהבים את מדינת ישראל"; אתם הימין האמיתי, הערכי, האידאולוגי, היום, סוף, סוף יש לכם שוב בית".

"דרך ארץ מודיעה היום על הצטרפותה לתנועה של גדעון סער, ועל תמיכתה במועמדותו לראשות הממשלה בבחירות הקרובות. אני קורא לכם להצטרף אלינו, להקמת תנועה לאומית רחבה ומאוחדת בראשות גדעון סער. בית פוליטי לימין הממלכתי שחיפשנו שנים. מחר נדליק נר ראשון של חנוכה, בשנה מאוד לא פשוטה שעוברת עלינו. המכבים נלחמו כנגד כל הסיכויים והביאו את האור, אין לי ספק כי הדרך החדשה שאנו יוצאים אליה היום, בהובלת גדעון סער, תביא את האור למדינת ישראל. חג חנוכה שמח", חתם האוזר.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture